Redirect en impact op Google (sopa-blackout)

Pagina: 1
Acties:

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 08:37
In verband met de 'Blackout' aanstaande woensdag 18 januari wil ik een redirect op mijn domein toepassen inclusief alle subdomeinen. Ik wil door middel van een .htaccess in de root een 302 naar een specifiek subdomein.
code:
1
Redirect / http://www.tijdelijk-domein.com/

Dat werkt allemaal zoals verwacht, ik word voor ieder domein waar ik deze .htaccess plaats keurig doorverwezen. Nu wil ik uiteraard niet dat Google, bij een indexering, denkt dat mijn site permanent gewijzigd is. Om dit te communiceren geeft Google aan dit ik de headers kan aanpassen door een 503 melding te geven.
http://googlewebmastercen...lanned-site-downtime.html

Ik heb naar de aanwijzingen de volgende PHP-code geplaats.
PHP:
1
2
header('HTTP/1.1 503 Service Temporarily Unavailable');
header('Retry-After: Thu, 19 Jan 2012 09:00:00 GMT');

De response-headers zijn als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Date: Mon, 16 Jan 2012 22:00:59 GMT
Server: Apache/2.2.9 (Debian) PHP/5.2.6-1+lenny13 with Suhosin-Patch
X-Powered-By: PHP/5.2.6-1+lenny13
Retry-After: Sat, 19 Jan 2012 09:00:00 GMT
Content-Length: 2304
Content-Type: text/html
Connection: close

503 Service Temporarily Unavailable

Nu vraag ik mij af of Google deze pagina wel zal indexeren en toevoegen aan mijn domein-statistieken, of zal de bot pas terugkeren na aangegeven datum. Is het noodzakelijk dat ik noindex en nofollow toevoeg? En zou ik dat doen, kan dat dan kwaad?

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Aunt bunny is coming to get me!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-01 15:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

However, it isn't quite time yet to celebrate, as PIPA(the Senate's version of SOPA) is still up for consideration.
Gewoon op zwart gooien die hap dus, er zijn ook talloze wordpress plugins en javascript oplossingen beschikbaar trouwens ;)

www.maartendeboer.net

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Een 503 wordt niet geindexeerd en zorgt ervoor dat Google later weer terugkomt. Dit hoeft echter niet de tijd te zijn die jezelf aangeeft, daar luistert Google niet naar. De oplossing die je gebruikt is goed (302 icm 503).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 14:39

André

Analytics dude

Zet eenvoudig een groot zwart vlak met CSS over je site heen. Net zo effectief, en Google zal niets raars met je site doen.

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 08:37
André schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:02:
Zet eenvoudig een groot zwart vlak met CSS over je site heen. Net zo effectief, en Google zal niets raars met je site doen.
Dat vind ik eigenlijk wel een mooi idee. Die onthou ik voor de volgende keer. ;)
De java en wordpress oplossingen had ik inderdaad ook gevonden, het domein waar ik WP host zal daar ook gebruik van maken, dat is wel zo makkelijk, de plug-in laat volgens mij zelfs een tijdschema instellen.

Ik wou het in dit geval graag zelf ontwerpen omdat de meeste 'beschikbare' redirects op Engelstalige pagina's uitkomen, en met de ontwikkelingen rond Brein wou ik het wat meer lokaal houden. En met jullie geruststellende woorden maak ik me nergens zorgen over!
Pagina: 1