RJ12 over RJ45

Pagina: 1
Acties:

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-02 22:27
Beste Medetweakers,

Over het onderwerp kan ik weinig vinden, en ik heb met iemand die ik ken een gedachtenverschil over frequentiebanden. De situatie is als volgt:

In een kamer moet een analoge telefoon aangesloten worden. Er is een RJ45 wand-contactdoos aanwezig, met 2 aangesloten aansluitingen. Die komen in een centrale ruimte op een patchrack uit, waar eveneens de analoge telefoonaansluiting is. We willen de huidige infrastructuur niet modificeren. Om het even uit te typen:

Het zit zo: Analoge Telefoon > RJ45-Aansluiting > RJ45 Kabel > Patchrack > Verder naar de router.

Nu wil ik het zo doen: Analoge Telefoon > RJ11 naar RJ45 Adapter/Kabel (Assymetrisch) > RJ45 Kabel > RJ45 naar RJ11 Adapter / RJ45-RJ45 Coupler met wederom een Assymetrische kabel.

Ja, leuk, voor Ethernet. Maar is dit ook doenbaar voor analoog signaal, of houd ik aan de andere kant een signaal meer over? De afstand blijft ruim onder de 100 meter.

Er is ooit een vergelijkbare vraag gesteld, maar omdat hier meer koppelingen tussen zitten wil ik toch even opnieuw jullie mening vragen.

Ik weet dat er in een analoge telefoon eigenlijk een RJ12 kabel moet, maar aangezien in dit analoge toestel 6 kopertjes zitten denk ik dat het geen probleem is. Of juist wel? Aan de andere kant worden alleen de middelste 2 kopertjes aangesloten, dus op de rest staat geen signaal.

Heeft iemand eventueel een beter voorstel? Bij veel webwinkels word voor een koppelstukje al gauw 6 euro gevraagd. Bij één heb ik het voor 1,95 gezien, maar daar komen verzendkosten bovenop. En die kan de rest niet leveren, dus bij de volgende webwinkel heb je weer eens verzendkosten.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
FF heel simpel, utp kabel (cat5 of hoger) is van beter kwaliteit (signaal overdracht) dan standaard telefoonkabel. Vanwege de iets dunner aders tov Cat3 kabel zou je minder afstand kunnen overbruggen maar onder de 100 meter merk je daar niets van aangezien telefonie het ook op 30v doet (standaard krijg je ongeveer 55v binnen)

Hoe je de boel doet verlopen maakt niet uit zolang je maar 2 aders hebt. En uiteindelijk moeten die op de 2 middelste pennen uitkomen van je RJ11 stekker (de meeste RJ11 stekkers zijn 6c4p uitgevoerd)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet over wat voor analoogtoestel je het hebt, maar 6 aders is bij een normaal toestel niet nodig. Dan heb je of een heel uitgebreid toestel, of een ISDN toestel.

Anyhow, een RJ12 kun je zo doorpatchen over een RJ45 Cat5 kabel, geen enkel probleem. Heck, de stekkers passen zelfs zo in de sockets. Zolang je maar zorgt dat er aan beide kanten het zelfde signaal gebruikt wordt - je wilt geen analoge telefoon op een ethernetsignaal zetten en vice versa, idem voor ISDM ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)