Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:24
Mijn zusje wou dus een iphone 4s kopen op marktplaats, aangezien ik zelf ook een van marktplaats heb gehaald. Nu kwam ze er een tegen voor 455 euro (32gb versie). Mijn zusje dus bellen of hij er nog was en of we hem die avond nog konden ophalen. Ja gene probleem zei ze. MAAR we moesten ergens anders afspreken.. wat ik nogal raar vond maar me zusje maakte dat niet veel uit.

Dus ik zei vraag eens eerst of het echt niet thuis kon. of desnoods bij een restaurant en/of winkelcentrum. Kon ook zei ze, was vlak daar in de buurt. Ze wou niet thuis omdat ze geen vreemden thuis wou binnen laten.

Maar ik vertrouwde het niet, aangezien ergens anders afspreken nogal vreemd is. Ook zag ik op de foto dat het niet echt op een iphone 4s leek aangezien de antenne streep links bij de muts knop niet zichtbaar was.

Vervolgens de foto met tinyeye opgezocht en kwam die foto van slashgear.com.

ik vertikte dus om er heen te rijden.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:09
Nieuw doet hij zowat 740 euro. Klinkt te mooi om waar te zijn eigenlijk.
pricewatch: Apple iPhone 4S 32GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij twijfel, niet doen. Verder: If it sounds too good to be true, it probably is. Gezien de nieuwprijs geldt dat laatste sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:16

Daniel36

vernieuwde formule

als e wat ggevens hebt van de verkoopster kun je googelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Aangaande de foto heeft iemand dus een foto van een iPhone 4 van google geplukt. Daar moet je niet op afgaan.

Verder, gezien de prijs betreft het waarschijnlijk gewoon een gestolen 4S.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:57
ik zou het serieus overwegen om deze persoon aan te geven wegens onjuiste advertentie's/oplichten/scammen!
dit is pure oplichterij.
het is natuurlijk ook heel eigenaardig dat iemand niet bij zich zelf thuis wil afspreken.
dat maakt het al verdacht.
maar daar zal de politie niet naar luisteren omdat dat "vooroordelen" zijn.

ik zou er in ieder geval melding van maken bij de politie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:48
Niet doen, koop er gewoon een bij een betrouwbaar adres (webshop of winkel). Heb je het geld er niet voor (over) so be it, neem dan een goedkoper model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
hardwarejunk schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:24:
ik zou het serieus overwegen om deze persoon aan te geven wegens onjuiste advertentie's/oplichten/scammen!
Aangifte doen waarvan? Er is nog niemand opgelicht, ook al lijkt 't er natuurlijk wel heel erg op.

Mensen niet thuis willen ontvangen is hierbij dan nog niet eens zo erg, natuurlijk wekt 't meer vertrouwen, wanneer je de mensen gewoon bij je thuis laat komen, maar op een iPhone komen vaak allerlei vreemde vogels af, dus misschien heeft ze slechte ervaringen.
Een collega heeft eens een gloednieuw goedkoop telefoontje verkocht, dat prima werkte, twee dagen later kwam de koper terug en eiste z'n geld terug,.omdat de telefoon 't niet meer zou doen. Omdat ze toen alleen thuis was, wilde ze voor 20 euro geen gedoe en gaf 'm z'n geld terug. Bij nader onderzoek bleek dat de koper geprobeerd had, 't toestel te unlocken, terwijl dat bij dit model niet mogelijk was, daardoor had hij hem gebricked, zodat hij dus geen enkel recht had, z'n geld terug te vragen. Maar mijn collega ontvangt kopers sindsdien op haar werk.

Wat wel alle alarmbellen laat rinkelen, is de prijs van deze 4S, je koopt geen 32GB versie voor 455 euro, tenzij er "iets" mis mee is: water- of andere schade, van de vrachtwagen gevallen, verzekeringsfraude of "gewoon" een chinese nepperd, hoe dan ook: niet intrappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Niet doen! Via marktplaats is prima maar je moet wel de goede uitkiezen.

Zeker in deze hoge prijsklassen moet je zorgen dat bon ect aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:24
Hebben het ook niet gedaan. heb zelf week geleden iphone 4 16gb van marktplaats gehaald, bonnetje alles er nog bij.. ook vrij goedkoop (350 euro). Maar de advertentie van de 4s rammelde aan alle kanten.
Pagina: 1