Kleurverschil samsung monitoren (T220 en 226CW)

Pagina: 1
Acties:

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 12:37
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik heb al lange tijd 2 samsung monitoren staan namelijk: T220 en de 226CW.

Ik heb deze monitoren een hele tijd geleden al aangesloten maar ik heb me nooit echt bezig gehouden met de kleuren tot op dit moment.

Ik wil eerst even duidelijk maken dat de kleuren nooit zijn aangepast en dat het probleem er al was direct toen ik de monitoren aansloot.

Het probleem is dat de T220 monitor wat blauw achtig lijkt en de 226CW juist geel. Ik krijg ze niet echt gelijk met elkaar waardoor het er allemaal erg irritant uitziet als ik de 2 schermen naast elkaar heb staan.

Ik heb op beide schermen het menu al doorlopen en met alle instellingen lopen tweaken. Dit heeft echter niet het gewenste resultaat.

Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met een van de schermen (of beide) en die misschien nog iets weet wat ik zou kunnen proberen?

Ik ben er van op de hoogte dat het mogelijk is om met een speciale calibratie tool een nieuw kleurprofiel te maken maar helaas heb ik niet zo'n apparaat.

Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven, ik heb weinig verstand op dit gebied :)

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Als je Windows 7 gebruikt kun je softwarematig kleuren kalibreren. Start --> zoeken op kalibreren en dan de bovenste. Kan niet missen, dit moet in ieder geval een beetje helpen. Uiteraard blijven helderheid en contrast waarschijnlijk verschillend.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Nipje
Bedankt voor je reactie. Het ziet er nu al iets beter uit.

Is er verder nog een mogelijkheid om ergens goede kleurprofielen vandaan te halen die echt goed gecalibreerd zijn?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Punt is dat je twee verschillende schermen nooit echt hetzelfde gaat kunnen krijgen. Waarschijnlijk wordt het niet veel beter dan dit. Die twee schermen hebben verschillende panelen (waarschijnlijk verschillende fabrikanten) en die krijg je nooit helemaal hetzelfde.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Nipje
Dan moet ik me hier maar bij neerleggen :).

Ik heb ooit zo'n apparaat gebruikt dat je op je scherm kan hangen om zo een nieuw kleurprofiel te maken. Ik dacht misschien is er op die manier of met zulke kleurprofielen nog iets te doen.

Bedankt voor je hulp!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-02 14:41
Per model wil de kleurtemperatuur van de backlight nog wel eens een beetje varieren. Elk merk heeft daar in bepaalde mate "last" van. Normaal valt dit ook niet op, tot dat je twee modellen naast elkaar neerzet.
Pagina: 1