Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotonica
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 11:20
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om op een Kinderdagverblijf, in bezit van mijn ouders, een scherm op te hangen
waarop dagelijks actuele informatie is te lezen.

Mij leek het makkelijkst deze informatie weer te geven in een powerpoint diashow. Dit betekend dat de
afbeeldingen eenvoudiger te maken zijn, door gewoon de tekst in een slide te typen i.p.v. een .jpg afbeelding
te maken. deze powerpoint diashow wil ik dan op afstand aan kunnen passen en kunnen starten.

Mijn vraag is of er een mediaspeler bestaat die deze functionaliteit ondersteund. Belangrijk is dus dat
de mediaspeler op afstand te besturen is (internet) en deze een .ppt diashow af kan spelen.

Ik heb al even gekeken naar een android media speler, is bijvoorbeeld mogelijk om apps te downloaden die dit mogelijk maken?

Work to live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Er is geen mediaspeler die met .ppt overweg kan. Waarschijnlijk wel in de zakelijke markt maar die zal wel te duur zijn.

Ik denk dat iets van een PC een betere oplossing zijn (Atom based?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:54
een goedkoop tabletje waarop je een extern scherm aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Powerpoint heeft de functie 'opslaan als afbeeldingen, waarmee je dus toch met zo'n foto-media-speler toe zou moeten kunnen (sommige TV's hebben dit ingebouwd vanaf een USB stick, zou op zich ideaal zijn natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgens mij bestaat er wel software om een PPT om te zetten naar een filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotonica
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 11:20
Op mijn telefoon heb ik Android en daar kan ik wel Powerpoint presentaties op afspelen.
Dan zou dat toch ook kunnen op een Android media speler, door een quick office app?
Alleen het op afstand aanpassen en starten van powerpoint zou dan nog een probleem zijn.

Work to live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Kossen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-01 13:19
Hallo,

Als ik even op deze vraag kan aanpikken:

Ik vroeg mij namelijk ongeveer hetzelfde af:

Ik wil voor ons bakkerijbedrijf de informatie op de televisieschermen van onze 3 winkellocaties vanaf 1 locatie kunnen beheren. Ik vroeg me af of een mediaspeler hiervoor geschikt is. Het idee is dan dat we op de televisieschermen de filmpjes af en toe afwisselen met een dia-show van .jpg bestandjes. Nu hangen er nog goedkope dvd spelers die maandenlang hetzelfde spelen.

Is dit mogelijk met een mediaspeler, en zoja welke specificaties zijn dan vereist?
Uiteraard hebben we netwerkaansluiting nodig (en/of wifi, want dit is in alle winkels ook aanwezig)
Kunnen we video's en afbeeldingen vanaf een andere locatie op de mediaspeler zetten?
Kunnen we ook vanaf afstand de mediaspeler andere content laten spelen, of moet dit vanuit de winkels?

Als jullie andere ideeen hebben hoor ik het ook graag.
We willen bv ook tablets aanschaffen waarmee we dan onze webshop kunnen promoten, misschien kunnen we die ook voor de tv-schermen gebruiken?

Alvast bedankt,

Marco

[ Voor 0% gewijzigd door Marco Kossen op 30-11-2012 14:42 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01

Dr C

met C en CK

Is zo'n android stick niet een idee? (lijkt op usb stick, maar met een HDMI uitgang)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Hetgeen je hier probeert te doen via powerpoint zou je eigenlijk via een public display moeten doen. Daar zijn inderdaad speciale spelers (en server-sided software) voor beschikbaar, in alle vormen en maten die je kan bedenken. Van afmetingen voor de slager om de hoek, tot de aankomst- en vertrek-tijden op de borden bij Schiphol zijn dergelijke systemen verkrijgbaar. O.a. Dune-HD levert deze, en worden vaak als Digital Signage spelers aangeduid. Meer info kun je (o.a.) hier vinden:
http://www.dune-hd.nl/eng/digital_signage/introduction.html

Nu zijn dit meestal vrij dure oplossingen. Vaak werkt een TV-scherm icm een USB-stick met JPG's erop net zo prima voor dit soort doeleinden, en is aanzienlijk goedkoper. De meeste TV's kunnen zonder additionele hardware wel een slide-show van de JPG's op een USB-stick weergeven. Dat lijkt me dan toch al wel voldoende?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Kossen
Over de Android stick :

Dat is nog helemaal geen verkeerde optie, wist nog niet van het bestaan af.

Ik vrees alleen dat de televisies die we hebben hangen (bijna) allemaal nog geen hdmi ingang hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Marco Kossen op 30-11-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Kossen
kroegtijger schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:40:
Hetgeen je hier probeert te doen via powerpoint zou je eigenlijk via een public display moeten doen.
Het hoeft van mij niet via Powerpoint, maar vond het moeilijk hiervoor een nieuw topic aan te maken en vond deze topic die toch wel sterk op mijn vraag leek.
Bedankt, alle mogelijkheden worden uitgezocht!
Nu zijn dit meestal vrij dure oplossingen. Vaak werkt een TV-scherm icm een USB-stick met JPG's erop net zo prima voor dit soort doeleinden, en is aanzienlijk goedkoper. De meeste TV's kunnen zonder additionele hardware wel een slide-show van de JPG's op een USB-stick weergeven. Dat lijkt me dan toch al wel voldoende?
Op deze manier werken we nu al een beetje, maar stel je wilt op 1 dag de informatie vervangen. Dan moet je alle winkels af met een usb stick om dit te regelen, terwijl de winkels allen voorzien zijn van een netwerk. Wijzigingen in de kassa beheren we ook vanaf 1 plek, dit willen we met de tv's ook bereiken.

In ieder geval heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Marco Kossen schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:49:
Op deze manier werken we nu al een beetje, maar stel je wilt op 1 dag de informatie vervangen. Dan moet je alle winkels af met een usb stick om dit te regelen, terwijl de winkels allen voorzien zijn van een netwerk. Wijzigingen in de kassa beheren we ook vanaf 1 plek, dit willen we met de tv's ook bereiken.

In ieder geval heel erg bedankt
Juist voor meedere locaties zijn digital signage solutions uitermate geschikt, omdat je zodoende zelfs per locatie vanaf 1 centraal punt de content kan bepalen, en dus ook content die specifiek voor een locatie gelden kan laten weergeven.
Zie bijvoorbeeld hier: http://www.digitalsignagestore.nl/narrowcasting.html Je kan eventueel ook nog zoeken op Narrow Casting (komt min of meer op hetzelfde neer; je stuurt content naar een specifieke client toe.. Dit in tegenstelling tot Broad Casting waar je content in 1x naar de buitenwereld schopt, vrijwel ongeacht wie het ontvangt.

iRacing Profiel

Pagina: 1