Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

E-mailaccount uit backup halen

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 14:43
Ik ben bezig met het inrichten van een nieuwe pc voor een ouder echtpaar waarvan hun oude pc (windows XP) niet meer werkt. Ik heb de hardeschijf uit de pc geschroeft en daar een backup van gemaakt. Nu weten zij hun e-mailaccountinstellingen niet meer. Ze dachten dat ze bij Ziggo zaten maar weten dit niet zeker.

Ik heb na wat zoeken een tooltje gevonden dat heet Passview en stel je instaat om op werkende installatie de e-mailaccounts zichtbaar te maken incl. wachtwoord etc. Dit werkt op mijn eigen PC prima. Helaas werkt dit tooltje niet op een backupmap en alleen op een werkende installatie. Nu kan ik aan de hand van het importeren van hun e-mail (ze gebruikten Outlook Express) wel hun e-mailadres achterhalen evenals de daar bij behorende server gegevens (zijn wel te vinden op internet). Maar hun accountgegevens dat wordt dan wat meer werk.

Iemand die me opgang kan helpen? Ik heb eens gehoord dat de instellingen ergens in een bestand worden opgeslagen.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

kan je niet indien het inderdaad ziggo betreft het wachtwoord per post opvragen, daarna outlook opnieuw installeren?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt even de lokale bestanden opzoeken waar hun email in staat. Dat mailarchief kun je met andere clients openen en dan kun je zien naar wie de mail gestuurd is. Dan heb je het emailadres in ieder geval gevonden. Dat is een begin.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:55
regedit openen, dan c:\Documents and Settings\Jules\ntuser.dat inladen

Dan moet het dacht ik in "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager" staan.

• Binnetie
Hoe laadt ik deze in? Heb de backup naar de nieuwe pc gekopieerd en heb regedit opgestart. De nieuwe pc heeft Windows 7. Niet dat ik straks het ene registeren in het andere importeer... :)

• GH45T
Heb hier een engelstalige Windows 7 machine, hier is het in regedit file > load hive (derde optie in menu)

Edit: In NL XP is het component laden.

Overigens is het password encrypted met het sid van de gebruiker. SID moet je wel ergens kunnen achterhalen, op internet kun je ook wel een decryptor vinden om het wachtwoord weer te achterhalen.

[ Voor 93% gewijzigd door GH45T op 16-01-2012 17:32 ]

• Binnetie
Hier zal het dan wel zijn: Bestand - component laden... alleen blijft deze grijs en kan ik niet kiezen.

• GH45T
Dan moet je even op hkey_local_machine gaan staan voordat je die functie component laden kiest.

• Binnetie
Ik kwam er net achter dat je dat moest doen. Ik heb de sleutel proberen te laden zoals je zei. Maar deze vind hij niet. Toen ik alleen 'Internet account manager' typte toen kreeg ik veel meer te zien. Maar zo na wat zoeken nog niet echt wat gevonden. Zal even een screenshot posten.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:41
Kun je geen image van de hardeschijf maken met Acronis True Image, en dan Acronis Universal Restore gebruiken?

Ik heb dat Universal Restore onderdeel nog nooit gebruikt, maar ze beweren dat je dan een backup kunt terugzetten op een willekeurige PC.

Als er verder niks aan de hand was met hun XP installatie is dat voor jou misschien ook wel de makkelijkste weg, scheelt je toch flink wat tijd aan het instellen van dit soort dingen.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 16-01-2012 17:37 ]

• Binnetie
Het lastige is dat de pc waar de schijf in zat niks meer doet. Dit is nog een oude ATA schijf. Ik heb deze in een oude pc van mij geplaatst om de schijf nog benaderbaar te maken. Ik weet niet wat het doet als ik op mijn oude pc een image wil maken van de schijf van die mensen.

Hieronder een screenshot van mijn regedit:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/account.jpg

Verwijderd

HKEY_CURRENT_USER

Wat denk je zelf? :>

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:41
Binnetie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:40:
Het lastige is dat de pc waar de schijf in zat niks meer doet. Dit is nog een oude ATA schijf. Ik heb deze in een oude pc van mij geplaatst om de schijf nog benaderbaar te maken. Ik weet niet wat het doet als ik op mijn oude pc een image wil maken van de schijf van die mensen.

[..]
De PC hoeft ook niet te werken. Als je de schijf van die mensen gewoon als 2e schijf aansluit, en dus gewoon van je eigen schijf opstart, dan kun je volgens mij prima een image maken van die 2e hardeschijf.

Die image zet je dan terug op een lege hardeschijf (want je wilt hun data niet overschrijven, stel dat het verkeerd gaat) en dan zou het in principe moeten werken.

• GH45T
Er is overigens nog een mogelijkheid.
1) hernoem de map c:\documents and settings\default user\ op de nieuwe installatie
2) kopieer de map c:\documents and settings\username\ uit de oude installatie naar de nieuwe installatie en hernoem username naar default user
3) maak een nieuwe account aan op de nieuwe installatie et voila, je zal zien dat alle instellingen worden overgenomen :)

[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 16-01-2012 17:47 ]

• Binnetie
Dat ga ik eens proberen. En het maakt dan niet uit dat het oude profiel uit Windows XP komt en naar een Windows 7 wordt gekopieerd?

Edit:
Ik heb alles gekopieerd en kan nu met mail passview het e-mailadres zien, evenals het de smtp en pop server. Dit is pop.home.nl en mail.home.nl. Ook het gebruikersnaam is zichtbaar. Nu alleen nog even kijken of ik ook het wachtwoord kan achterhalen

[ Voor 49% gewijzigd door Binnetie op 16-01-2012 19:17 ]

• GH45T
Van XP naar Windows 7 gaat dat niet werken volgens mij. Je kunt het proberen op eigen risico maar dan is het sowieso niet de c:\documents and settings\default user maar c:\users\default user\

• Binnetie
Toen ik zojuist windows live mail ging opstarten ging hij alles importeren vanuit outlook express. Alle e-mail is zichtbaar. Nu eens kijken of ik alles ook zichtbaar krijg op hun account op de nieuwe pc. Ipv het testaccount

Edit:

Ik vond nog oude mail met allerlei gegevens. Op basis daarvan heb ik een Mijn Ziggo account aangevraagd en kon zodoende bij hun e-mailadres komen en heb daarvan het wachtwoord aangepast!

[ Voor 30% gewijzigd door Binnetie op 16-01-2012 19:56 ]

Pagina: 1