Vraag over paginannummering i.c.m. secties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Beste lezer,

Doch ik mijzelf niet zie als een beginner met Word, kom ik toch niet helemaal uit het volgende. Graag uw advies.
(Word 2007)

In een document waarmee ik werk, maak ik gebruik van paginanummering. Eveneens maak ik gebruik van afwijkende voetteksten op even en oneven pagina's, een aangepaste beginnummering en een andere voettekst op de eerste pagina. Omdat ik de stijl X van Y hanteer, in combinatie met een lagere nummering dan het totaal aantal pagina's dien ik voor, de plek van Y de veldcode "SECTIONPAGES" i.p.v. "NUMPAGES" te gebruiken. Dat alles gecombineerd werkt in principe goed. De basale indeling van het document is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f1446c56bca4/4f1446c5689e0-rapport1.jpg

Het probleem begon echter bij het toevoegen van een gedraaide pagina. Omdat ik een organigram in wil voegen in mijn document, heb ik een extra sectie toegevoegd om de gedraaide pagina mogelijk te maken. Dit schopte mijn nummering stevig in de war. Ik kreeg nu te maken met 3 nummeringen (1/6, 1/1, 1/28). De X heb ik opgelost door aan te geven door te willen gaan met de vorige sectie. Het probleem zit hem echter bij de Y. Ik heb nu namelijk 1/6, 7/1, 8/28. Dit moet uiteraard zijn 1/36, 7/36, 8/36.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f1446caacab7/4f1446caac6b4-rapport2.JPG

Toen ben ik het gaan zoeken in de custom field codes. Als ik op de plek van de voettekst van 8/28 SECTIONPAGES aanpas in = { SECTIONPAGES} + 7, functioneert dit. Echter gaan ook 1/6 en 7/1 mee, waardoor ik nu een document heb met de nummering 1/13, 7/8, 8/36. Alle secties gaan nu hun eigen gang. Aan het einde van het document is X zelfs groter dan Y. Eenieder begrijpt: dit is helemaal een puinhoop.

Ik ben al enige tijd bezig met de research. Toch kom ik er niet goed uit. Kunnen jullie wellicht een advies geven?

Pagina's waar ik o.a. gebruik van heb gemaakt:
http://word.mvps.org/faqs/numbering/pagenumbering.htm
http://office.microsoft.c...document-HA001034900.aspx

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 16-01-2012 16:50 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Goed advies: de boel gewoon laten zoals het was.... Dus gewoon NUMPAGES gebruiken, heb je ook meer pagina's, staat vast beter... :p

Alternatief kun je { = { NUMPAGES} -2 } gebruiken.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

Reptile209

- gers -

Eagle Creek schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:48:
Het probleem begon echter bij het toevoegen van een gedraaide pagina.
Niet doen. Nooit. :+
Beter (lees: makkelijker) is dan om je diagram als plaatje in te voegen en gedraaid op de pagina te zetten. Niet de pagina zelf draaien, dat is - zeker met kop- en voetteksten en nummering - de snelste weg naar ellende.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Inderdaad ik heb ook alleen slechte ervaringen met gedraaide pagina's in woord.
Kop en voettekst is dan altijd om zeep, e.d.

Tip van Reptile209 zou ik ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:09
Reptile209 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 07:13:
[...]

Niet doen. Nooit. :+
Beter (lees: makkelijker) is dan om je diagram als plaatje in te voegen en gedraaid op de pagina te zetten. Niet de pagina zelf draaien, dat is - zeker met kop- en voetteksten en nummering - de snelste weg naar ellende.
Dat is wel erg kort door de bocht.
Ik doe dat zo vaak. Je kan bij je kop- en voetteksten aangeven of die door moet gaan van de vorige sectie. Of opnieuw moet beginnen met nummeren.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

Reptile209

- gers -

Ik ben nooit in een situatie geweest waarin het makkelijker was om ècht de pagina te draaien, dan om de betreffende figuur of tabel 90 graden te draaien. Ok, als je een document puur voor pdf-publicatie maakt, kan ik me er nog wat bij voorstellen. Daarbuiten begin ik er niet aan. Zeker niet met de company header & footer erbij, want dan breekt de pleuris helemaal uit :).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik herken het probleem van de TS wel. Probeer maar eens een Excel sheet met een flinke planning (die je normaal gesproken op A3 uitprint omdat ie anders onleesbaar is) in een A4 word document in te voegen. Gelukkig doe ik zoiets een paar keer per jaar, dus ik wet ook hoe je de boel op moet lossen :)

Ten eerste: dat soort grote figuren zet je in een bijlage, niet in het lose document. Dat scheelt je al het weer terug moeten switchen met een beetje mazzel.

Ten tweede: als je wilt switchen naar landscape, ga dan op de pagina staan VOOR de pagina waar je landscape wilt hebben. Vervolgens de paginainstelling alleen voor die pagina naar landscpe aanpassen. Op het einde van de landscape pagina gaan staan en weer het zelfde doen, maar dan weer terug naar folio. Dat werkt meestal wel :)

De truc is iig om net VOOR de pagina te gaan staan die je om wilt gooien...en Word doet de rest :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1