Excel default waarde instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met het opstellen van een invulformulier in Excel 2010. Het is de bedoeling, als de gebruiker niets invult Excel zelf een standaard waarde invult. Aangezien ik nooit met macro's en visual basic heb gewerkt heb ik me de afgelopen dagen ingelezen. Als ik visual basic geopend heb klik ik met de rechtermuisknop op het betreffende tabblad en voeg ik een module toe. in deze module heb ik het volgende neergezet:

Sub RestoreDefault
Range("B3") = 37
End Sub

Het probleem is dat als de macro wordt afgespeeld dat de default waarde wordt ingevuld ook als de cel is ingevuld.

De bedoeling is dat er ongeveer 15 default waardes worden ingesteld, die pas actief worden nadat de gebruiker het formulier heeft ingevuld een dingen heeft opengelaten. Kan dit op een makkelijke manier?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is het formulier voor bedoeld? Wordt het ergens naar opgestuurd? In een systeem ingelezen? Handmatig overgeklopt door typmiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ja het maakt nogal uit waar het voor is inderdaad. Op het spoor waarop je nu zit kan je overwegen om er een IF constructie omheen te zetten (if isempty then x else etc), maar als we weten waar het voor is en wat voor soort data het betreft kunnen we misschien beter advies geven.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik zou zeggen dat een methode restoredefaults altijd juist waardes overschrijft. Verder is het de vraag wanneer een cel leeg is. Als de waarde niets is of als er niets (ook geen functie) in staat. Simpel gezien kunnen dingen als:
Visual Basic:
1
if [b3]="" then [b3]=37

Maar is dat wat je wil?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten