Beste tweakers
Ik heb gisteren twee HDD gestest die in mijn PC zitten en het resultaat van mijn (oude 150gb Raptor 2006) viel erg tegen wanneer hij data leest. Ik wou namelijk de installatie van XP vervangen voor W7 op die Raptor maar weet niet of ik er nu uberhaubt wel iets op vooruit ga en mischien beter een andere (b.v velociraptor WD1500HLHX) kan halen of mischien nog even wachten op prijsdalingen SSD.
Ik heb gebruikt een Duits programma HD speed test (er) .
ik heb de volgende testen gedaan :
20 x 0.5mb schrijven en lezen
10 x 10mb
20 x 50mb
5 x 100mb
Heb de testen op twee partities van beide schijven gedaan.
Hier zijn de resultaten van de maximale uitslag die ik zo uit mijn hoofd weet , de resultaten liggen natuurlijk aan de belasting van de schijf op dat moment en hoeveelheid data op de schijf ook de verschillende tests hebben verschillende uitkomsten.
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
C: (30% vol boot partitie Windows 7 prof ) max lees 12mb/s schrijf 2.9mb/s
D: (storage) max lees 79mb/s en schrijf 3.7mb/s
Western Digital Raptor WD1500ADFD, 150GB
E: (50% vol boot partitie Windows XP) max lees 27mb/s schrijf 5.8mb/s
F: (storage) max lees 38mb/s schrijf 5.9mb/s
Een paar vragen wat is het meest aanbevolen SSD of raptor qua betrouwbaarheid ?
En snelheid legt de raptor het erg af of heel erg af ?
Verder wat zijn de volgende "snelle HDD die er zijn in zoektijden (ms)" er zijn verder geen desktop HHD die in de buurt komen van de velociraptors zeker ?
Verder welke meest aan bevolen test programma's kunnen jullie me adviseren te gebruiken ?
Als er ergens al goede posts zijn op forum over deze onderwerpen zie ik die graag !
Bedankt , Tim
Ik heb gisteren twee HDD gestest die in mijn PC zitten en het resultaat van mijn (oude 150gb Raptor 2006) viel erg tegen wanneer hij data leest. Ik wou namelijk de installatie van XP vervangen voor W7 op die Raptor maar weet niet of ik er nu uberhaubt wel iets op vooruit ga en mischien beter een andere (b.v velociraptor WD1500HLHX) kan halen of mischien nog even wachten op prijsdalingen SSD.
Ik heb gebruikt een Duits programma HD speed test (er) .
ik heb de volgende testen gedaan :
20 x 0.5mb schrijven en lezen
10 x 10mb
20 x 50mb
5 x 100mb
Heb de testen op twee partities van beide schijven gedaan.
Hier zijn de resultaten van de maximale uitslag die ik zo uit mijn hoofd weet , de resultaten liggen natuurlijk aan de belasting van de schijf op dat moment en hoeveelheid data op de schijf ook de verschillende tests hebben verschillende uitkomsten.
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
C: (30% vol boot partitie Windows 7 prof ) max lees 12mb/s schrijf 2.9mb/s
D: (storage) max lees 79mb/s en schrijf 3.7mb/s
Western Digital Raptor WD1500ADFD, 150GB
E: (50% vol boot partitie Windows XP) max lees 27mb/s schrijf 5.8mb/s
F: (storage) max lees 38mb/s schrijf 5.9mb/s
Een paar vragen wat is het meest aanbevolen SSD of raptor qua betrouwbaarheid ?
En snelheid legt de raptor het erg af of heel erg af ?
Verder wat zijn de volgende "snelle HDD die er zijn in zoektijden (ms)" er zijn verder geen desktop HHD die in de buurt komen van de velociraptors zeker ?
Verder welke meest aan bevolen test programma's kunnen jullie me adviseren te gebruiken ?
Als er ergens al goede posts zijn op forum over deze onderwerpen zie ik die graag !
Bedankt , Tim