Ik ben volledig nieuw qua android. IK heb jaren Nokia toestellen gebruikt met symbina en Mobile Speak(omdat ik blind ben) en ook de Iphone geprobeerd. Nu wil ik aan Android beginnen. op ebay(sorry ik kan hier geen lik plakken van ebay) dus zoek even op: 3g android 2.2 phone je komt dan als bovenste uit het Verenigd Koningkrijg tegen: 3g wcdma gsm android 2.2 a810 unlocked qwerty enz. tegen. Dit toestel is vri goedkoop, beschikt uitsluitend over qwerty toetsenbord wat voor mij erg handig is. Maar.... Nederlands is niet geinstalleerd als taal, kan ik dat bij-installeren? En de verkoper zegt dat ik op de android market kan, maar lees soms ook dat mensen dat niet kunnen met niet gerenomeerde toestellen. Is dit een aanrader of niet? Ik weet dat dit topic qua start te wensen overlaat misschien kan iemand in een post hieronder de link wel plakken.
geen idee hoeveel dat toestel moet kosten maar kan je dan niet beter in nederland de HTC ChaCha voor +- 175 euro kopen ? dan weet je zeker dat je een goedwerkend en nederlands android toestel hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door rg-mohwa op 16-01-2012 15:53 ]
Het toestel van ebay kostte mij(vandaag is hij duurder trouwens) 45 euro. Dus dat scheeld nogal met 175 zeker omdat ik Android vooral wil proberen. Ik wil ontdekken of het iets voor me is of dat ik het eigenlijk niet zo prettig vind met een screenreader, 175 is wel wat veel geld voor een test.
nvm, ik heb een belangrijk keyword gemist uit je post...
[ Voor 75% gewijzigd door HyperBart op 16-01-2012 16:26 ]
Verwijderd
Ik vrees dat goedkoop in dit geval duurkoop wordt.
Je zit inderdaad om te beginnen al zonder NL-taal op het toestel. Het wordt dan een gigantisch gehannes om er android met NL-mogelijkheid op te krijgen, als het al mogelijk is.
Een alternatief om de kosten te drukken zou zijn een HTC ChaCha van marktplaats af te halen. Je bespaart dan aardig wat (al zal je hem nog steeds niet voor 45 euro hebben) en haalt je niet zo'n enorme en wellicht onmogelijke klus op de hals.
http://link.marktplaats.nl/520233943 deze bijvoorbeeld, 100 euro, ziet er redelijk betrouwbaar uit en met bon van vorige week.
Je zit inderdaad om te beginnen al zonder NL-taal op het toestel. Het wordt dan een gigantisch gehannes om er android met NL-mogelijkheid op te krijgen, als het al mogelijk is.
Een alternatief om de kosten te drukken zou zijn een HTC ChaCha van marktplaats af te halen. Je bespaart dan aardig wat (al zal je hem nog steeds niet voor 45 euro hebben) en haalt je niet zo'n enorme en wellicht onmogelijke klus op de hals.
http://link.marktplaats.nl/520233943 deze bijvoorbeeld, 100 euro, ziet er redelijk betrouwbaar uit en met bon van vorige week.
@hyperbart: ik begrijp niet wat je wilt zeggen, wat heb je gemist? Je schrijft "een belanrijk keyword"maar niet welk.
http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/HTC-ChaCha/QHTCHCBbl.html
Hier haal je hem nieuw met prepay. 30 euro duurder dan op marktplaats maar hoe dan ook geen gezeik en gloedje nieuw.
Hier haal je hem nieuw met prepay. 30 euro duurder dan op marktplaats maar hoe dan ook geen gezeik en gloedje nieuw.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Hij had waarschijnlijk niet gelezen dat je blind bent.dicksterk schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:33:
@hyperbart: ik begrijp niet wat je wilt zeggen, wat heb je gemist? Je schrijft "een belanrijk keyword"maar niet welk.
Voor de rest weer ik niet of je de nederlandse taal kan installeren vanaf de market, ik heb het vermoeden dat dit in de rom gebakken moet zitten. Dat is in iedergeval zo met de roms die ik op mijn mobiel installeer.
Omdat het een onbekend toestel is, is het maar de vraag of eigenlijk denk ik het helemaal niet dat er custom roms zijn.
In eerste instantie inderdaad niet, en ik kwam er pas achter door een buikgevoel toen ik las van "qwerty toetsenbord wat voor mij handig is"...
ZTE Blade is echt wel een fijn toestel, maar is volledig touch...
ZTE Blade is echt wel een fijn toestel, maar is volledig touch...
Iedereen die alternatieven aandraagt bedankt voor de moeite maar dat is eigenlijk niet wat ik probeer te vragen. Er staan zat andere goedkope toestellen ook op ebay, je kan met wifi en toucchscreen al android toestellen hebben onder de 100 euro. Ik zoek nu toevallig deze met qwerty, maar uberhaupt word er weinig op dit forum gesproken over ebay/chinese androidtoestellen. IK weet dat dat bij de Cect p168(iphoneclone) wel anders was. Mij punt is meer, wat kan ik met zo'n chinees toestel/ en wat kunne we in het algemeen met die ebay-telefoons met android? Zij ze waardevol omdat je voor een dubbbeltje op de eerste rij kan zitten(waarschijnlijk met wat tweaks die je moet doen maar misschien niet onmogelijk) of kan dat niet. Is taal bij te installeren. Ik werk in het dagelijks leven met ubuntu en daar is dat 1 commando of een paar muisklikken, maar in android ljkt het moeilijker te zijn. Het punt is als je een nieuw toestel voor onder de 100 kan krijgen, waarom zouden we dan massaal 175 of meer uitgeven? Het kan e
Verwijderd
Het grootste probleem met de chinese toestellen is dat er zo massaal veel van gemaakt worden, dat je enorme moeite zal hebben met het vinden van een passende, goedwerkende ROM met nederlandse taal.
Daarnaast is een enorm nadeel van deze toestellen de trace CPU en het lage geheugen, waardoor je echt een langzame telefoon krijgt. Ik heb hier nog een oude HTC Magic liggen, en vind het daar al erg storen hoe traag android reageert.
Daarnaast is een enorm nadeel van deze toestellen de trace CPU en het lage geheugen, waardoor je echt een langzame telefoon krijgt. Ik heb hier nog een oude HTC Magic liggen, en vind het daar al erg storen hoe traag android reageert.
Ik begrijp dus dat de taalbestanden in de rom zitten. Vanuit het standpunt gezien dat Android opener zou moeten zijn dan de andere besturingssystemen en dat het linux-gebaseerd is, niet zo slim. Het zou toch veel klantvriendeliker zijn als je net als bij linux gewoon je taal naar keuze kan downloaden. of in elk geval met een bepaalde tweak kan bijinstalleren. Qua cpu snap ik je punt, ik heb nu een toestel op het oog met 462 mhz geloof ik. is dat te langzaam?
Dat kan ook wel, maar dan moet de rom-bakker dat wel doen en dat is dus vaak niet het geval bij chinese hatseflats dingen. En met 462Mhz gaat het niet soepel werken gok ik zo.
Verwijderd
In principe natuurlijk waar, ware het niet zo dat Android toch net een andere categorie besturingsysteem is dan Linux. Dat installeer je vanaf PC en is niet plaatsgebonden, je kan het overal downloaden. Android daarentegen is toch telefoongebonden, en die worden niet snel naar een ander land "gedownload". Daarnaast is het met een mobiel natuurlijk ook wat lastiger om taalbestanden e.d. te downloaden. Wellicht is het gewoon mogelijk en heb je een toestel uitgezocht dat toevallig veelgebruikt is in custom rom's, maar ik vermoed van niet.
Daarnaast is 462mhz echt te weinig, de HTC magic heeft een 528mhz cpu, en die is al irritant traag.
Ik heb nu een stuk of 3 android toestellen gehad, ook allemaal redelijke "budget" androidjes, maar ik zou toch als vuistregel adviseren dat je alleen boven de 600mhz gaat. (In dit geval was dat een HTC Wildfire)
Daarnaast is 462mhz echt te weinig, de HTC magic heeft een 528mhz cpu, en die is al irritant traag.
Ik heb nu een stuk of 3 android toestellen gehad, ook allemaal redelijke "budget" androidjes, maar ik zou toch als vuistregel adviseren dat je alleen boven de 600mhz gaat. (In dit geval was dat een HTC Wildfire)
Pas wel op dat er ongeveer 30 euro bij komt als je een telefoon uit de Europese Unie wilt kopen.
Im notorious
Verwijderd
van BUITEN de europese unie, bedoel je denk ikThenotorious schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:03:
Pas wel op dat er ongeveer 30 euro bij komt als je een telefoon uit de Europese Unie wilt kopen.
in dat geval heb ik toch nog een paar vraagjes:
- taalbestanden zouden feitelijk niet telefoonafhankelijk zijn, ik neem aan dat de menu's grotendeels overeenkomen zolang je dezelfde androidversie gebruikt. maar hoe werkt het met updaten? Maakt elk toestel net als bij de andere besturingssystemen z'n eigen updates beschikbaar? Dus ik krijg niet updates als google android update maar alleen als mijn chinese producent vind dat ik een update mag downloaden? Dat kan een groot nadeel zijn want ik vermoed dat met de diversitiet en snelhied an productie daar ze een toestel eerder uit productie halen en vervangen voor een ander dan er updates voor te maken. Hoewel in china vaak wel heel veel dezelfde firmware voorkomt, het is massaproductie dus hoe meer toestellen op dezelfde rom werken hoe beter vermoed ik.
- taalbestanden zouden feitelijk niet telefoonafhankelijk zijn, ik neem aan dat de menu's grotendeels overeenkomen zolang je dezelfde androidversie gebruikt. maar hoe werkt het met updaten? Maakt elk toestel net als bij de andere besturingssystemen z'n eigen updates beschikbaar? Dus ik krijg niet updates als google android update maar alleen als mijn chinese producent vind dat ik een update mag downloaden? Dat kan een groot nadeel zijn want ik vermoed dat met de diversitiet en snelhied an productie daar ze een toestel eerder uit productie halen en vervangen voor een ander dan er updates voor te maken. Hoewel in china vaak wel heel veel dezelfde firmware voorkomt, het is massaproductie dus hoe meer toestellen op dezelfde rom werken hoe beter vermoed ik.
Verwijderd
Klopt, de updates komen van de fabrikant, en NIET van google. Als vuistregel kan je aanhouden dat er voor elk toestel 1 update komt, en daarna is het finito. Dat is in ieder geval bij HTC het geval.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 17:09 ]
bedoel je die 30 euro vanwege invoerheffingen? Ik krijg via ebay de meeste spullen zonder heffing. al staat er vaak onzin op de doos varierend van machine parts, tot voice recorder, tot gift of wat ook maar heb in 5 jaar tijd 3 keer invoerheffing betaald.
2 jaar na uitgave moeten ze nog updates doorvoeren, als ze een contract hebben met Google in ieder geval.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:08:
Klopt, de updates komen van de fabrikant, en NIET van google. Als vuistregel kan je aanhouden dat er voor elk toestel 1 update komt, en daarna is het finito. Dat is in ieder geval bij HTC het geval.
eigenlijk wel een rare mentaliteit van merken als htc voor een besturingssysteem wat werkt met termen als open-source. Ik begrijp dat de fabrikanten geld willen verdienen maar had me bij android toch meer een echt soort linux voorgesteld, waarbij je alles zelf kan installeren als je wilt. In feite zou het technisch goed mogelijk zijn dat google een app ontwikkeld op de pc waar je je telefoon aan kan hangen. de app onderzoekt je hardware en installeert aan de hand darvan je updates met bijbehorende drijvers. De androidontwikkeling gaat zo snel dat je toestel binnen een jaar al oud kan zijn als je maar 1 update krijgt. Dan vind ik de methode van Appel netter, de iphone 3gs ondersteund nogsteeds de nieuwe besturingssystemen.
Het is dus niet zoals gesteld hierboven, maar ze horen officieel 2 jaar mee te gaan (is sinds kort). Veel chinese hotseflots fabrikanten doen daar niet aan mee. Je mag blij zijn als er uberhaupt een update komt.
En dat van die 3GS klopt niet helemaal natuurlijk, want hij ondersteunt een aantal functies van iOs5 niet natuurlijk.
En dat van die 3GS klopt niet helemaal natuurlijk, want hij ondersteunt een aantal functies van iOs5 niet natuurlijk.
Ten zij de hardware de nieuwe versie niet ondersteunt. Dat zie je nu bij de Galaxy S die ICS niet krijgt, omdat ROM te klein zou zijn(volledig onzin natuurlijk, maar ja)418O2 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:19:
Het is dus niet zoals gesteld hierboven, maar ze horen officieel 2 jaar mee te gaan (is sinds kort). Veel chinese hotseflots fabrikanten doen daar niet aan mee. Je mag blij zijn als er uberhaupt een update komt.
taal kun je instellen in opties -> taal & toetsenbord. -> nederlands.
Ook hier geprobeerd in een generieke avd (android virtual machine v2.3) en daar kan het ook gewoon.
langzame processor ga je last van krijgen, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat je geen zware grafische apps gaat draaien. 45 euro is leuk om te proberen.
market? ja volgens mij is die er met truuken ook nog wel op te zetten. maar ik denk dat hij dan wel rooted moet zijn. Maar dat kan in android 2.2. nog met een one-click root app/zroot.
Ook hier geprobeerd in een generieke avd (android virtual machine v2.3) en daar kan het ook gewoon.
langzame processor ga je last van krijgen, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat je geen zware grafische apps gaat draaien. 45 euro is leuk om te proberen.
market? ja volgens mij is die er met truuken ook nog wel op te zetten. maar ik denk dat hij dan wel rooted moet zijn. Maar dat kan in android 2.2. nog met een one-click root app/zroot.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Trage processor, weinig ram en oude androidversie lijkt me geen goede android introductie en vrijwel zeker een teleurstelling.
[ Voor 9% gewijzigd door Ares408 op 16-01-2012 17:35 ]
Volgens mij is het een kwestie van dit programma uit de market installeren om Nederlands te kunnen kiezen Android Market: Set Locale and Language - Apps op Android Market
Qua snelheid zou ik toch kijken naar iets met minimum 256mb ramgeheugen. Anders sluiten de programma's zich al praktisch af voordat ze goed en wel geopend zijn.
Qua snelheid zou ik toch kijken naar iets met minimum 256mb ramgeheugen. Anders sluiten de programma's zich al praktisch af voordat ze goed en wel geopend zijn.
Ik zou persoonlijk niet voor de ebay-dingen gaan. Zal een teleurstelling worden en android zal zeker tegenvallen.
Heb even in de pricewatch zitten kijken:
Misschien een Galaxy TXT B5510 pricewatch: Samsung Galaxy Txt B5510 Zwart
Wel 130 euro, maar misschien icm prepaid ofzo goedkoper te vinden?
Hij draait op Android 2.3 en heeft een 832 MHz CPU, dus dat zit wel snor.
Heb even in de pricewatch zitten kijken:
Misschien een Galaxy TXT B5510 pricewatch: Samsung Galaxy Txt B5510 Zwart
Wel 130 euro, maar misschien icm prepaid ofzo goedkoper te vinden?
Hij draait op Android 2.3 en heeft een 832 MHz CPU, dus dat zit wel snor.
Ik kan je verzekeren dat die Chinese telefoon niet uit zal blinken in bouwkwaliteit, prestaties (dus weinig ram, trage processor) en vooral belangrijk: softwarematige oversteuning.
Vergis je niet: de producenten van high-end telefoons (Motorola, Sony, HTC, Samsung, etc) besteden veel geld aan het optimaliseren van de software. Alleen wanneer de Chinese producent dezelfde hardware gebruikt als waar Google het OS voor heeft geoptimaliseerd, kun je er vanuit gaan dat het soepeltjes werkt.
Bij de telefoon die jij hebt uitgezocht is dat niet het geval geweest, en moet je er vanuit gaan dat de producent genoeg tijd en geld heeft besteed aan het testen van de software. Ook het aanwezig zijn van een Volledige Market is nog maar de vraag.
Ik ben bang dat je een prul hebt uitgezocht wat matig zal presteren door de gebrekkige hardware en de slecht geoptimaliseerde software, wat ook niet kan rekenen op updates in de toekomst. Zeker niet omdat het toestel nu al meer dan een jaar achterloopt in zijn softwareversie!
/edit: ik heb ervaring met zulke telefoons/Chinese tablets en die spreken bovenstaand verhaal niet tegen.
/edit2, met de app Morelocale kun je de taal van de interface aanpassen. De vraag is of die app beschikbaar is voor je telefoon.
Vergis je niet: de producenten van high-end telefoons (Motorola, Sony, HTC, Samsung, etc) besteden veel geld aan het optimaliseren van de software. Alleen wanneer de Chinese producent dezelfde hardware gebruikt als waar Google het OS voor heeft geoptimaliseerd, kun je er vanuit gaan dat het soepeltjes werkt.
Bij de telefoon die jij hebt uitgezocht is dat niet het geval geweest, en moet je er vanuit gaan dat de producent genoeg tijd en geld heeft besteed aan het testen van de software. Ook het aanwezig zijn van een Volledige Market is nog maar de vraag.
Ik ben bang dat je een prul hebt uitgezocht wat matig zal presteren door de gebrekkige hardware en de slecht geoptimaliseerde software, wat ook niet kan rekenen op updates in de toekomst. Zeker niet omdat het toestel nu al meer dan een jaar achterloopt in zijn softwareversie!
/edit: ik heb ervaring met zulke telefoons/Chinese tablets en die spreken bovenstaand verhaal niet tegen.
/edit2, met de app Morelocale kun je de taal van de interface aanpassen. De vraag is of die app beschikbaar is voor je telefoon.
[ Voor 10% gewijzigd door bas-r op 16-01-2012 17:49 ]
Ik lees nu voor taalinstellingen 2 oplossingen via de market en via instellingen bij toetsenbord. Kan degene die dit testte nagaan of dit ook de taal van de layout is of alleen de schrijftaal? want het gaat mij er vooral om dat het toestel nederlandse interface zou kunnen hebben, woordenboek makt me niet zoveel uit.
@bas-r: het toestel wat ik heb uitgezocht heeft 256mb ram, wat werd aanbevolen dus in die zin val thet mee, de processor zou te traag kunnen zijn. Maar je reactie heeft wel veel veronderstellingen, graag zou ik ook eens wat horen van mensen die zo'n chinees toestel hebben gekocht. Wat me wel tegenvalt is de mate waarin je zelf kan knutselen aan android, ik heb altijd gehoord dat je bijna ales handmatig kon veranderen en bij-installeren dat het het meest tweakable os was op de mobiele markt, mar wat ik nu hoor valt het allemaal wel tegen. IK zou bijvoorbeeld zeggen als samsung android 4.0 niet levert voor de galaxy s, waarom dan geen poging te doen het zelf te optimaliseren zoals sommigen ook voor winodws mobile deden vroeger?
@bas-r: bedankt voor je aanvulling, ik denk dat ik de gok waag voor 45 euro en een demo van mobile accessibility ga proberen(dat is voor blinden een screenreader die zeer binnenkort ook in het nederlands beschikbaar zal zijn). Morelocale zal ik ook proberen te vinden in de market, hopende dat die idd bestaat. ik zal in elk geval terugkoppelen hoe mij ervaringen zijn.
ALLES ziet er gewoon nederlands uit. Alsof het een nederlandse virtuele machine is.
Die market apps zijn gewoon een shortcut om het vanaf de launcher te kunnen doen. het zit dus al in android ingebakken lijkt mij.
/edit:
========
je kunt je eigen roms bakken, waar alles aan getweaked is wat je maar wilt. Maar bakken is niet triviaal. drivers e.d. luisteren best nauw. Voor el-cheapo kloon versies is er niet altijd iemand die daar moeite voor heeft genomen.
/edit2:
=========
http://codefactory.es/en/page.asp?id=420
Important Notes:
Please note that if you want to use the screen reader functionality of Mobile Accessibility you will need a phone with physical navigational controls such as a trackball or trackpad.
dus je telefoon moet een trackpad / trackball hebben voor screenreader functionaliteit?
Die market apps zijn gewoon een shortcut om het vanaf de launcher te kunnen doen. het zit dus al in android ingebakken lijkt mij.
/edit:
========
je kunt je eigen roms bakken, waar alles aan getweaked is wat je maar wilt. Maar bakken is niet triviaal. drivers e.d. luisteren best nauw. Voor el-cheapo kloon versies is er niet altijd iemand die daar moeite voor heeft genomen.
/edit2:
=========
http://codefactory.es/en/page.asp?id=420
Important Notes:
Please note that if you want to use the screen reader functionality of Mobile Accessibility you will need a phone with physical navigational controls such as a trackball or trackpad.
dus je telefoon moet een trackpad / trackball hebben voor screenreader functionaliteit?
[ Voor 64% gewijzigd door leuk_he op 16-01-2012 18:11 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
@leuk_he: ging jouw virtuale machine dan de taal nederlands downloaden? Ik zie namelijk in de specificatie van dit chinese toestel geen nederlands staan dus moet die bij-gedownload worden. Als jij een virutele machine hebt waar Nederlands al in zit wil dat dus niet zeggen dat het bij mij ook zou kunnen.
Nee, de nederlandse taal leek meteen actief te worden. Downloaden van de taal heb ik nog niet gezien. Geen idee dus. Ik kan zo'n apparaat idd vinden , zoiets
http://hkprosale.en.aliba..._FM_MP3_MP4_JAVA_GPS.html
En heel veel variaties, maar nooit een goed support forum daarvoor of custom roms. Volgens mij heeft android geen optie om talen later nog toe te voegen. Maar het zou me niks verbazen als nederlands er in zit. Geen idee hoe het toe te voegen. Ik zet er geld op in dat die market apps niet de oplossing zijn.
http://hkprosale.en.aliba..._FM_MP3_MP4_JAVA_GPS.html
En heel veel variaties, maar nooit een goed support forum daarvoor of custom roms. Volgens mij heeft android geen optie om talen later nog toe te voegen. Maar het zou me niks verbazen als nederlands er in zit. Geen idee hoe het toe te voegen. Ik zet er geld op in dat die market apps niet de oplossing zijn.
Dit wordt ook gedaan op community's als XDA of MoDaCo. Echter zal een custom ROM voor zo'n chinese telefoon waarschijnlijk niet bestaan omdat het een onbekend toestel is (...er zijn véél chinese telefoons)dicksterk schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:54:
IK zou bijvoorbeeld zeggen als samsung android 4.0 niet levert voor de galaxy s, waarom dan geen poging te doen het zelf te optimaliseren zoals sommigen ook voor winodws mobile deden vroeger?
Er is zeker heel veel mogelijk met android. Custom ROM's zijn vaak een grote verbetering (in snelheid en aanpasbaarheid) t.o.v. de standaardsoftware, zie bv Cyanogenmod. Maar er is redelijk wat werk nodig om zo'n custom ROM goed werkend te krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door Thmz159 op 16-01-2012 18:52 ]
Is er een manier waarop je kan zien op welke rom je androidtoestel momenteel draait? Ik heb bijvoorbeeld een chinees navigatiesysteem dat draait op windows, in de systemfiles kan je zien dat dit toestel denkt een htc touch te zijn. Ik vermoed dat het bij de android-toestellen ongeveer gelijk gaat, dat ze kijken aan welke rom ze kunnen komen en daar een toestel omheenbouwen qua hardware.
Als ik de gebruikersreviews van morelocale 2 lees in de android market(gewoon via google gezocht nog niet via de telefoon die komt over een paar dagen) dan zij daar voornamelijk mensen die de nederlandse taal niet op hun telefoon hadden door updates e.d. Morelocale voegde bij hen de Nederlandse interface toe, overigens niet altijd volledig mar toch grotendeels. Je zou dus zeggen dat deze app weldegelijk taalbestanden kan downloaden.
Verwijderd
De chacha kost momenteel nog maar 130 euro bij verscheidene providersrg-mohwa schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:52:
geen idee hoeveel dat toestel moet kosten maar kan je dan niet beter in nederland de HTC ChaCha voor +- 175 euro kopen ? dan weet je zeker dat je een goedwerkend en nederlands android toestel hebt.
de htc chacha lijkt geen touchpad of trackball te hebben dus niet geschikt met een screenreader voor blinden. Maar ik ben inmiddels een stukje wijzer geworden en ga toch de chinese telefoon voor 45 euro proberen. het enige waarvan k spijt kan krijgen is de processor van 460mhz. verder heeft rondvragen em geleerd dat morelocale versie 2 weldegelijk taalbestanden download indien nodig waardoor Nederlands wel mogelijk moet zijn. het enige wat ik me nog afvraag, stel dat de market niet werkt zoals sommigen van jullie aangaven, is er dan een manier om een app zoals morelcoale handmatig te installeren(het pakket te downloaden en handmatig uit te voeren), of kan dat niet?
Zeker.dicksterk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:22:
, stel dat de market niet werkt zoals sommigen van jullie aangaven, is er dan een manier om een app zoals morelcoale handmatig te installeren(het pakket te downloaden en handmatig uit te voeren), of kan dat niet?
Iemand anders het laten downloaden ex vervolgend de .apk extracten.
b.v. zo:
http://mauweb.net/3.0/en/...es-from-your-android.html
de apk haal je vervolgens van het ene toestel af en zet je met b.v. usb op het andere apparaat. Daar kun je die dan weer installeren.
En volgens mij zijn er ook alternatieve markets.
Voor rond de 100 euro heb je in NL ook goedkope prepaidtoestellen met Android. Heb zelf een X8 (en denk er over die om te wisselen voor een Xperia Mini).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De Samsung Galaxy TXT heeft wel een touchpad/trackball. En daarnaast ook een QWERTY-toetsenbord. Volgens mij is ie ook wat goedkoper dan de HTC ChaCha. Dus mocht Android je bevallen, dan zou ik zeker eens naar dit toestel kijken.
Hier staat meer info: http://www.samsunggalaxytxt.nl
Edit: Jup, op die site staat dit:
Hier staat meer info: http://www.samsunggalaxytxt.nl
Edit: Jup, op die site staat dit:
Naast het touchscreen is de Samsung Galaxy Txt ook te bedienen via het optisch trackpad wat zich onder het scherm bevindt.
[ Voor 24% gewijzigd door weebl op 18-01-2012 19:00 ]
NVM.
[ Voor 99% gewijzigd door Retep2124 op 18-01-2012 20:03 ]
de telefoon is binnen en in veel punten hebben jullie gelijk: - het is niet mogelijk nederlands te selecteren, ook morelocale helpt hier niet bij. De androidmarket is Chinees, morelocale heb ik als apk ergens van een downloadsite geplukt en het zodanig geinstalleerd. de hardware lijkt goed en stabiel. wat ik nu graag zou willen, een apk naar een niet chinese market zodat ik wel gewoon m'n mobile accessibility kan downloaden(of kan iemand misschien voor mij de engelse verise van mobile accessibility als apk downloaden en ergens even tijdelik hosten en de link hier posten? dan kan ik die downloaden en zo installeren op de telefoon, dan kan ik in elk geval met spraak uit de voeten.
check je mail.dicksterk schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:09:
tijdelik hosten en de link hier posten?
ik bedoel, check je mail adres in je profiel. dicksterkenburg@uwnet.nl is NIET correct. of zet je dm hier aan.
Gequote omdat ik gelijk had.leuk_he schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:45:
Ik zet er geld op in dat die market apps niet de oplossing zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door leuk_he op 21-01-2012 17:28 ]
ja je had inderdaad gelijk;-) gebruik (mailadres verwijderd) dan komt het goed. thanks heb je mail gehad en beantwoord.
[ Voor 38% gewijzigd door dicksterk op 21-01-2012 18:01 ]
attachment saven , op sd kaart., via usb, zetten. en gaan. Wellicht moet je nog de optie applicaties uit onbekende bron aanzetten.dicksterk schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:34:
ja je had inderdaad gelijk;-) gebruik ....@adslmail.eu dan komt het goed.
Is er iemand die mij stapsgewijs kan uitleggen hoe ik een Nederlandse of Engelse android market kan krijgen? de huidige is alleen chinees tenminse ik zou niet weten hoe ik de taal moet wijzigen gezien de market al chinees aangeeft en de rest van de telefoon wel netjes engles is. is er een apk die ik kan installeren om een engelse market te krijgen? rooten e.d. weet ik niet zoveel van namelijk, maar als het moet, hoe doe ik dat? volgens de verkoper is de telefoon gewoon te rooten.
Stap 1:
Rooten.
via z4root of:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953
of super one click.
http://www.rootingdroid.c...uper-one-click-app-howto/
Stap 2:
download de google apps
http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Latest_Version , onderaan
stap 3:
installeer die:
zoiets:
http://www.androidauthori...rooted-kindle-fire-36926/
Rooten.
via z4root of:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953
of super one click.
http://www.rootingdroid.c...uper-one-click-app-howto/
Stap 2:
download de google apps
http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Latest_Version , onderaan
stap 3:
installeer die:
zoiets:
http://www.androidauthori...rooted-kindle-fire-36926/
Verwijderd
Warez aanbevelen is niet toegestaan.
[ Voor 71% gewijzigd door janvanduschoten op 21-01-2012 23:26 ]
Sorry hoor, maar je hebt helemaal niet gelijk, hij kan deze telefoon niet op nederlands zetten, dat jij dat wel kon in je 'op je pc draaiende' rommetje betekend helemaal niks.leuk_he schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:13:
[...]
check je mail.
ik bedoel, check je mail adres in je profiel. dicksterkenburg@uwnet.nl is NIET correct. of zet je dm hier aan.
[...]
Gequote omdat ik gelijk had.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik kwam gisteren een ontzettend minimalistische launcher tegen die je ook nog eens helemaal op text kan zetten voor snelheid. Voor als het toestel traag als stroop is.
lightning launcher. Misschien handig.
kent 1 homescreen, geen widgets.
lightning launcher. Misschien handig.
kent 1 homescreen, geen widgets.
offtopic:
kan je anders niet een android tablet zo tweaken dat je er ook mee kan bellen?
Nee. Nou, misschien dat je er viber of skype op kunt zetten. Maar TS is blind, en waardeert juist het toetsenbordje heel erg schat ik in. Ik ben wel nieuwsgierig of ermee te werken is met tools voor slechtzienden.Stef602 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:20:
offtopic:
Overigens kun je op de meeste android telefoons ook een (groot) bluetooth toetsenbord aansluiten.
Je zou ook een "alternatieve" appstore, zoals die van Amazon kunnen installeren. Deze zal qua aanbod vast niet enorm verschillen van de reguliere Android Marketplace.
http://www.amazon.com/gp/mas/sn/5/ref=sv_mas_6
Als je je e-mailadres invult onder "Get Started" krijg je als het goed is instructies om de .apk te downloaden.
Andere alternatieve app stores: http://danatheteacher.hub...et-Alternative-App-Stores
Tevens kan je via de web-based app store apps laten installeren op je telefoon: http://market.android.com
(edit: toevoeging extra opties)
http://www.amazon.com/gp/mas/sn/5/ref=sv_mas_6
Als je je e-mailadres invult onder "Get Started" krijg je als het goed is instructies om de .apk te downloaden.
Andere alternatieve app stores: http://danatheteacher.hub...et-Alternative-App-Stores
Tevens kan je via de web-based app store apps laten installeren op je telefoon: http://market.android.com
(edit: toevoeging extra opties)
[ Voor 28% gewijzigd door bagagedrager op 25-01-2012 09:55 ]
Na enige weken testen ben ik hier terug met mijn bevindingen. Persoonlijk ben ik erg blij dat ik dit toestel heb gekocht. De spraaksoftware voor blinden draait er prima op, android market via het web is een heel goed idee en werkt ook, (dat scheeld weer rooten e.d.), de telefoon is stabiel en zelfs vrij snel in het laden en starten van programma's, 3g werkt goed en hij heeft ook perfect bereik. Navigeren met de ingebouwde gps gaat ook prima. Nadelen: geeen normale android market app aanwezig alleen in het chinees, Nederlands als taal kan niet wordeeen gekozen, morelocale maakt sommige programma's nederlands zoals navigatie(ook de gesproken instructies zij Nederlands) maar delen vane telefoon blijven ook gewoon engels. Als je bijvoorbeeld een blackberry Curve 8520 hebt gehad en je wilt nu android(of gewoon met elke simkaart kunnen internetten) maar je wilt geen touchscreen dan is dit de ideale telefoon. Ik heb veel gekocht in china waarvan de kwalitiet zeer wisselend was maar dit is een aanrader. Ook de
batterij gaat bij normaal gebruik zo'n 2.5 dag mee.
batterij gaat bij normaal gebruik zo'n 2.5 dag mee.
Nu heb ik nog een andere vraag(moderator als je dat wilt verander het onderwerp dan in Chinese telefoons van Ebay o.i.d. dan kunnen er meerdere modellen en bevindingen worden besproken).
Ik heb op ebay nog een chinees android-toestel gekocht dit is te vinden door in het zoekvenster android 2.3 qwerty f98 in te voeren. Dit toestel heb ik gekocht voor mijn vriendin omdat ze zowel qwerty als touchscreen wilde. Het toestel draait android 2.3.1.
eerst even een recentie: Het toestel werkt redelijk snel met lcihte apps. wifi werkt goed gprs is trager maar werkt wel. spellen als Angry birds zij te spelen maar laden duurt meer dan 1 minuut en de batterij houdt het maximaal 1 dag vol. Nu mij vraag: op het werk van mij vrieindin komen mijn smsjes niet aan en ook die zij stuurt niet. toch lijkt ze bereik te hebben maar waarschijnlijk is dit in de praktijk niet zo maar zoedkt het toestel niet automatishc opnieuw naar netwerk ofzoiets. Thuis als we testen (na de telefoon opnieuw te hebben opgestart overigens daarvoor werkt het nog niet) gaat alles weer goed. Is er een manier om in te stellen dat het toestel bij geen bereik automatisch blijft zoeken naar netwerk?
Ik heb op ebay nog een chinees android-toestel gekocht dit is te vinden door in het zoekvenster android 2.3 qwerty f98 in te voeren. Dit toestel heb ik gekocht voor mijn vriendin omdat ze zowel qwerty als touchscreen wilde. Het toestel draait android 2.3.1.
eerst even een recentie: Het toestel werkt redelijk snel met lcihte apps. wifi werkt goed gprs is trager maar werkt wel. spellen als Angry birds zij te spelen maar laden duurt meer dan 1 minuut en de batterij houdt het maximaal 1 dag vol. Nu mij vraag: op het werk van mij vrieindin komen mijn smsjes niet aan en ook die zij stuurt niet. toch lijkt ze bereik te hebben maar waarschijnlijk is dit in de praktijk niet zo maar zoedkt het toestel niet automatishc opnieuw naar netwerk ofzoiets. Thuis als we testen (na de telefoon opnieuw te hebben opgestart overigens daarvoor werkt het nog niet) gaat alles weer goed. Is er een manier om in te stellen dat het toestel bij geen bereik automatisch blijft zoeken naar netwerk?
Overigens het toestel waar het grootste deel van dit topic over gaat is nu voor 45 euro breedc verkrijgbaar op ebay. gewoon zoeken op android 3g qwerty je komt in china een heleboel toestellen tegen met titels als single sim android 2.1 wcdma qwerty van rodn de 45 euro. Ik heb de verkoper gevraagd waarom android 2.1 genoemd staat terwijl deze telefoons nieuw met 2.2. uit de fabriek komen tegenwoordig, hi gaf aan dat dit was omdat ze vroeger met 2.1 geleverd werden. de advertentie is simpelweg niet aangepast. maar dat betekent dat voor slechts 45 euro je een 3g android 2.2 toestel hebt waarmee prima te werken valt. en zelfs met 3g wat bij de andere types pas vanaf 135 euro begint in china ongeveer.
en n zelfs in het Nederlands met spraak.
Pagina: 1