Beste Tweakers !
Als student zijnde moet ik uiteraard regelmatig leren.
Ik heb alleen een klein probleempje (of juist een oplossing?).
Via via heb ik te horen gekregen dat er text to speech programma's beschikbaar zijn.
Hopelijk kan iemand mij vertellen waar ik zo'n programma vindt.
Het zou mij behoorlijk veel helpen met leren als mijn lesstof voorgelezen wordt.
Het programma moet dus text kunnen converteren naar (Nederlands) spraak, in de vorm van bijvoorbeeld Mp3 of Wav. bestanden.
Uiteraard heb ik al heel veel gegoogled naar dit soort programma's.
Het probleem is helaas dat ik vrij weinig kan vinden dat de moeite waard is. Vandaar deze topic, misschien dat iemand van jullie iets leuks weet. Helaas zijn veel (gratis) programma's erg gelimiteerd met weinig tekens, van zeer teleurstellende kwaliteit of niet in het Nederlands.
Het programma mag geld kosten, zolang het niet op de methode gaat zoals dit voorbeeld:
http://www.acapela-group....ech-interactive-demo.html
Mooi programma, echter betaal je hier per aantal letters/tekens. Als dit niet zo prijzig zou zijn zou dat natuurlijk geen probleem zijn. Maar 6,25 voor zo'n 650 tekens vind ik persoonlijk duur.
Kort om:
* Text to Speech
* Nederlands dat in ieder geval redelijk te verstaan is
* Mag geld kosten
* Moet als audiobestand worden kunnen opgeslagen
Ik hoop écht dat iemand mij verder kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Nick
Als student zijnde moet ik uiteraard regelmatig leren.
Ik heb alleen een klein probleempje (of juist een oplossing?).
Via via heb ik te horen gekregen dat er text to speech programma's beschikbaar zijn.
Hopelijk kan iemand mij vertellen waar ik zo'n programma vindt.
Het zou mij behoorlijk veel helpen met leren als mijn lesstof voorgelezen wordt.
Het programma moet dus text kunnen converteren naar (Nederlands) spraak, in de vorm van bijvoorbeeld Mp3 of Wav. bestanden.
Uiteraard heb ik al heel veel gegoogled naar dit soort programma's.
Het probleem is helaas dat ik vrij weinig kan vinden dat de moeite waard is. Vandaar deze topic, misschien dat iemand van jullie iets leuks weet. Helaas zijn veel (gratis) programma's erg gelimiteerd met weinig tekens, van zeer teleurstellende kwaliteit of niet in het Nederlands.
Het programma mag geld kosten, zolang het niet op de methode gaat zoals dit voorbeeld:
http://www.acapela-group....ech-interactive-demo.html
Mooi programma, echter betaal je hier per aantal letters/tekens. Als dit niet zo prijzig zou zijn zou dat natuurlijk geen probleem zijn. Maar 6,25 voor zo'n 650 tekens vind ik persoonlijk duur.
Kort om:
* Text to Speech
* Nederlands dat in ieder geval redelijk te verstaan is
* Mag geld kosten
* Moet als audiobestand worden kunnen opgeslagen
Ik hoop écht dat iemand mij verder kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Nick