Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

Topicstarter
Ik heb eergisteren een tweedehands iphone 4 gekocht, bij thuiskomst blijkt dat de microfoon niet werkt, persoon antwoord niet op geen enkele vorm van contact dus dat is ook weer prettig.

Ik heb de software gerestored, hard reset, stof uit de headphone jack gehaald. Maar tevergeefs, hij is kapot. alletwee de microfoons, de onderste en de bovenste. De speaker werkt gewoon wel, als ik bel hoor ik de andere persoon wel goed maar hij mij niet (constante ruis).

Ik denk dat ik de microfoon zal moeten vervangen (geen probleem, heb ik er voor over). Maar ik vind nergens een degelijke tutorial hoe ik dit moet doen, en wat ik juist moet aanschaffen om ze allebei te doen werken..
Kan ik nog andere dingen proberen om hem toch te doen werken?
Ik vind het vooral vreemd dat ze allebei niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Schijnen ze nogal wel eens last van te hebben. Oplossing zou zijn om een chip te "reflowen". Ik heb me er nooit aan gewaagd door een gebrek aan tijd helaas. Kan zo gauw m'n linkjes niet meer vinden, maar reflowen iphone 4 zal wel genoeg hits opleveren op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is nu echt wel het laatste wat ik zou willen doen, hier in belgië hebben we geen 'echte' apple stores. Maar als ik in een switch de iphone binnen breng, kunnen die dat dan in garantie herstellen? Of een nieuwe geven? De iphone komt uit amerika denk ik, ik heb wel geen factuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 284893 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:40:
Dat is nu echt wel het laatste wat ik zou willen doen, hier in belgië hebben we geen 'echte' apple stores. Maar als ik in een switch de iphone binnen breng, kunnen die dat dan in garantie herstellen? Of een nieuwe geven? De iphone komt uit amerika denk ik, ik heb wel geen factuur..
Hangt er van af wat de vorige eigenaar met de telefoon heeft gedaan. Als deze 'm al open gemaakt heeft dan heb je geen garantie meer. Quote die ik kreeg van de officiële Iphone reparateur in Nederland was tussn de 140 en 460 euro, maar geen enkele garantie dat het dat bedrag zou worden. Factuur was overigens ook nodig voor garantie.
Je kan het altijd proberen maar de kosten zal je waarschijnlijk zelf moeten dragen.

Misschien beetje mosterd na de maaltijd, maar waarom heb je de telefoon niet getest voordat je 'm kocht? Had je een hoop sores gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

SeatRider

Hips don't lie

Misschien is het zelfs wel een Chinese kloon, maar dan had je het ook wel kunnen afleiden aan de te lage prijs.

In elk geval is goedkoop duurkoop...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem wel getest.. Maar de microfoon nu net niet.
Het is een echte iphone, dat is wel zeker, apple software werkt volledig enz.

Dus een reflow zal het dan wel worden vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bestaan er geen cases let microfoons in? :p

Of kan ik dat onderdeel gewoon online kopen en vervangen ipv te reflowen? Wat me echt niet makkelijk lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Anoniem: 284893 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:31:
Ik heb eergisteren een tweedehands iphone 4 gekocht, bij thuiskomst blijkt dat de microfoon niet werkt, persoon antwoord niet op geen enkele vorm van contact dus dat is ook weer prettig.

Ik heb de software gerestored, hard reset, stof uit de headphone jack gehaald. Maar tevergeefs, hij is kapot. alletwee de microfoons, de onderste en de bovenste. De speaker werkt gewoon wel, als ik bel hoor ik de andere persoon wel goed maar hij mij niet (constante ruis).

Ik denk dat ik de microfoon zal moeten vervangen (geen probleem, heb ik er voor over). Maar ik vind nergens een degelijke tutorial hoe ik dit moet doen, en wat ik juist moet aanschaffen om ze allebei te doen werken..
Kan ik nog andere dingen proberen om hem toch te doen werken?
Ik vind het vooral vreemd dat ze allebei niet werken.
Schudt de iPhone eens heen en weer en kijk of dit het dan doet, en ik ben geen trol, had namelijk een vergelijkbaar probleem, soms viel alles weg en naar het schuden werkte het weer tijdelijk. Ik kreeg een nieuwe iPhone weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Werkt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Heb je het ook getest met de microfoon van je headset? of bedoel je dat met microfoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, die werkt perfect. Dus ik twijfel echt wel of het aan een interne chip ligt..

Dus, headset werkt, interne microfoons niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Maar het heeft er in ieder geval grappig uitgezien hoe jij daar met die iPhone hebt staan schudden :+

Overigens kan je de garantiedekking hier even checken op S/N: https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Repairs and Service Coverage: Active
Your product is covered for eligible hardware repairs and service under Apple's Limited Warranty.
Estimated Expiration Date: April 16, 2012

Dus, ik heb nog garantie? Maar is garantie internationaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup, garantie is internationaal, hoewel iets ingewikkelder dan garantie aanvragen voor een gewoon NL-toestel.

Even contact opnemen met de heren van Apple op 0900-7777-703

En mochten ze opnemen met een Limburgs accent even de groeten doen van Alex.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:57
Jij hebt niet het probleem met die chip die niet goed meer is. Mocht je dat probleem namelijk wel hebben dat werkt de microfoon van een headset ook niet meer.

Kan je is testen of de dicteer functie werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nop, in geen enkele app.. Misschien skype wel maar dat heb ik nog niet kunnen testen.. Kan het zijn dat het een softwarematig probleem is? Ik kan evt. Updaten naar 5.1 beta 2/3 (ik heb een developper account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:56:
Nop, in geen enkele app.. Misschien skype wel maar dat heb ik nog niet kunnen testen.. Kan het zijn dat het een softwarematig probleem is? Ik kan evt. Updaten naar 5.1 beta 2/3 (ik heb een developper account).
Dat lijkt me heel sterk, aangezien je hem al gerestored hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Skype werkt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:57
Ik heb zelf dus het probleem met die chip gehad en toen had ik alleen geen geluid met bellen. (ook via headset). Maar andere apps werkten wel. Dus toch misschien bij jou een kapotte microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een beetje mazzel, lever je hem in voor garantie en krijg je een refurbished model terug. Die zijn altijd zo goed als niet te onderscheiden van nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik de onderste vervang (kost €25) gaat de bovenste (noice cancelling) dan ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Twijfel sterk of hij nog garantie gaat krijgen.. De schroefjes an de onderkant zaten niet volledig vast en de 'vorm' er in is al weg, dus duidelijk al open geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Je kunt via ebay voor al 7 euro een nieuwe dock connector kopen, het inbouwen van de dock connector is niet zo lastig omdat het moederbord er niet uithoeft.

Aan de dockconnector zit het microfoontje, dus als je hem wel gewoon kan opladen is er gewoon iets afgebroken. Het is een kwestie van je iPhone openschroeven (wel een speciale pentalobe of een kleine philips schroevendraaier nodig, ligt aan je iphone), De speaker eruit halen en de connector vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toppie, dan ga ik dat gewoon doen.
Opladen gaat inderdaad nog perfect, speakers werkt ook.

Gaat mijn noise cancelling mic dan ook werken als ik de Andere vervang?

heb ik dan dit nodig?
http://www.benl.ebay.be/i...in_23&hash=item45fddc09dd
of deze:
http://www.benl.ebay.be/i...3%B6r&hash=item35b680b73f
Op die laatste zit zeker een mic. op, de eerste niet zeker..

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 284893 op 16-01-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Je noise cancelling mic zit bovenaan het toestel als ik het goed heb.. Die heeft verder niks te maken met je mic onderaan.

Als die werkt zal de vervanging van de onderste mic geen effect hebben op de noise cancelling.

Dit is een filmpje die zou moeten voldoen.

Even een paar belangrijke tips
  • Neem de tijd! Doe dit niet ff-tjes snel tussendoor want het gaat om zeer kleine onderdelen/schroefjes dus je moet geconcentreerd zijn.
  • Zorg voor goed gereedschap, het is heel irritant om te werken met een schroevendraaier die iets te stomp is, zeker omdat ze schroefjes heel klein zijn is het echt belangrijk dat je gereedschap niet iets te stomp is (ik spreek uit ervaring..)
  • Leg de schroefjes op een foto van een iPhone zodat je precies weet welke waar hoort, ze zijn namelijk verschillend in grootte..
  • om je microfoon zit een klein rubbertje, die moet je eraf halen en op de nieuwe microfoon doen, deze word namelijk niet geleverd bij een nieuwe charge connector
Wat betreft je ebay links; prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 14:26
Als je een video op neemt, hoe is dan het geluid?
Als je telefoneert en je zet hem op luidspreker, hoort de andere persoon jou wel?
Dicteer functie werkte iig niet?

Probeer eerst uit te sluiten of de mix wel echt kapot is.. ander betaal je straks voor een dock-connector wat het probleem alsnog niet oplost.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen geluid, nee en nee.

Thx voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ik weet niet of je al een restore hebt gedaan?

Indien dat is gedaan en je hebt hetzelfde probleem kun je toch bijna met zekerheid concluderen dat dit een hardware matig probleem is, de enige oplossing is dan de microfoon te vervangen zoals ik aangaf of proberen het via de garantie te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gerestored ja, het is zeker een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:13
Heb je al gekeken of de noice Canceling bovenin niet is verstopt?
Bij mij is die namelijk een keer vies geworden en stukje zand erin ofzo, maar toen kreeg ik ook totaal geen geluid als ik iets ging opnemen met de camera..

Het is maar een tip om te kijken.
Zoals ik zo heb kunnen lezen lijkt het er anders op dat hij gewoon kapot is..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Anoniem: 284893 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:15:
Ik heb gerestored ja, het is zeker een hardware probleem.
Je kunt het ook bij een telefoonwinkel laten maken, ik denk dat je rond 40-50 euro kwijt bent als je naar "hosseini telecom" of iets dergelijks gaat. Als je handig bent ben je onder de 15 euro klaar (inclusief gereedschap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al gekuist op alle mogelijke manieren..
Ik ga dat onderdeel voor de onderste bestellen.. Hopen dat dat werkt. Vervangen is geen probleem :)
En dan hopen dat op de een of andere manier de andere ook werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Succes ermee! Laat maar horen of het is gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik snap echter nog steeds niet hoe je erbij komt dat de bovenste microfoon ook kapot is? Hoe test je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met de memo app, via speaker. Ik krijg er nooit opname geluid mee.

Ik boek echter vooruitgang, ik heb de ihne net open gedaan, en de microfoon grondig gekuist. Ik heb het zwarte rubbertje er eens afgehaald en wanneer ik nu bel en hard blaas in de micro hoort de andere persoon mij ook blazen, praten echter nog niet :p

Geluidschip is dus niet stuk..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 284893 op 16-01-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:59
Ik heb dit ook gehad met mijn iPhone 4. Als ik er hard in blaasde hoorde ik idd nog "iets". De onderste microfoon was stuk. Ik heb gewoon een nieuwe gekregen (onder garantie).

Voor Belgie neem je best contact op met ARC uit Dilbeek. Ik heb via hen een nieuwe iPhone gekregen. De mijne kwam trouwens uit de UK. Als je nog garantie hebt doen ze niet moeilijk. http://www.arcict.be/
Mail er gewoon eens naar en stuur het serienr van de iPhone mee. Zij gaan direct checken of je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
I, ga een mailtje sturen, maar ik ga eerst eens langs de lokale pc shopin de buurt, ik ben daar vaste klant. Die verkoopt ook appleware dus normaal moet dat wel via daar ook lukken :)

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 284893 op 16-01-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De micro is vervangen en werkt :)
Maar, nu wordt de iphone heel warm en gaat de batterij snel leeg..
Aan wat zou dat kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:13
Wat is snel leeg?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

De batterij zoals hij aangeeft.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 22:37
racoon schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:23:
[...]

De batterij zoals hij aangeeft.
offtopic:
Hoezo foute interpretatie van de klemtoon :9

Hier iemand met een soortgelijk probleem... https://discussions.apple.../2669328?start=0&tstart=0

Het zou dus iets softwarematigs kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fixed itself..

op 15mins van 68% naar 66% is normaal toch? (met exchange e-mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 14:26
Anoniem: 284893 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:32:
Fixed itself..

op 15mins van 68% naar 66% is normaal toch? (met exchange e-mail)
Op zo'n korte termijn kun je niet testen.. kijk het gewoon even een aantal daagjes uit.
Probeer anders je iPhone opnieuw te starten, geen apps te laden en kijk na een paar uur standby verder..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Staat allesinds al niet meer warm zoals daarnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Batterij blijft een ramp.. Het ligt aan de nieuwe dock connecter, de oude heeft het probleem niet..
Kan in enkel het microfoontje vervangen zonder de ganse dock? Lijkt onmogelijk, maar mischien toch?
Pagina: 1