Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Vhough
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-11 13:06
Beste mede Tweakers,

Op dit moment loop ik stage bij een ICT bedrijf in Enschede. Mijn studie loopt eind januari ten einde, en dan heb ik een MBO 4 diploma op zak voor netwerkbeheer. Mijn idee is om in het halve jaar wat ik nu "over" heb hier te gaan werken(ik wil hierna verder met HBO). Ze hebben al aangegeven dat ze me graag in dienst willen nemen. Nu hebben ze net laten weten dat ze mij willen uitbetalen op basis van een vakantiekracht. Ik heb zelf het idee dat dit niet helemaal juist is. Wat denken jullie hierover?

Alvast bedankt!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:12
Wat houd uitbetalen op vakantiekracht precies in? Een nul-uren contract?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wat voor werk ga je precies doen? En wordt je aangestuurd of moet je het zelf doen? Wat is je verdere ervaring?

• Vhough
@Catch22: Op dit moment doe ik hier helpdesk werk, en dit is ook hetgeen waarvoor me ze willen gaan inzetten. Ik heb hier nu zo'n 20 weken stagegelopen plus 3 maanden vakantiewerk.

@My-life: Ik zou een contract krijgen van februari tot juni op basis van een 36-urige werkweek. Geen nul-uren contract.

Zelf heb ik op monsterboard opgezocht wat het gemiddelde loon voor een helpdesk medewerker is met de eigenschappen : MBO 4 diplome, 36-urige werkweek, een bedrijf met minder dan 100 wernemers en 21 jaar en géén werkervaring.

Hieruit kwam 2036 euro bruto. Het vakantie loon ligt hier rond de 1000 euro, als je een volledige maand hebt gewerkt. Ik denk zelf dat dit niet helemaal conform de regels is als ze me dit bieden. Overigens is 2036 euro wel erg veel, ik zat zelf te denken aan een bedrag tussen de 1600 en 1700 euro.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een beetje werk is beter dan geen werk?

Sowieso zou ik vragen of je niet gewoon een half-jaar contract kan krijgen; beide partijen kennen elkaar al en dan ben je ook meteen gedekt voor premies, werkloosheid etc. Vakantiekracht is eigenlijk: we betalen je wel een soort van bruto salaris maar premies moet je zelf afdragen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 418O2
  • Nu online
Kijk maar niet meer op die salarissites, want die slaan nergens op.

Ik denk dat je met 1600 euro bruto al heel blij moet zijn. Je bent 21 en hebt geen werkervaring.

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-11 13:47
Sommige hogescholen bieden je ook de optie om in febuari in te stromen, al vrees ik dat je daar nu al te laat voor bent.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:25

ralpje

Deugpopje

Vhough schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:16:

Zelf heb ik op monsterboard opgezocht wat het gemiddelde loon voor een helpdesk medewerker is met de eigenschappen : MBO 4 diplome, 36-urige werkweek, een bedrijf met minder dan 100 wernemers en 21 jaar en géén werkervaring.

Hieruit kwam 2036 euro bruto.
Dit lijkt me schromelijk overdreven :)
Het vakantie loon ligt hier rond de 1000 euro, als je een volledige maand hebt gewerkt. Ik denk zelf dat dit niet helemaal conform de regels is als ze me dit bieden.
Is dat bruto of netto?
Overigens is 2036 euro wel erg veel, ik zat zelf te denken aan een bedrag tussen de 1600 en 1700 euro.
Dat lijkt me (bruto) inderdaad een redelijk bedrag voor die functie, al denk ik dat je in de praktijk dan wel aan de 'bovenkant' van gemiddeld zit.

[ Voor 0% gewijzigd door ralpje op 16-01-2012 15:21 . Reden: pruts0r ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• MAX3400

MAX3400

Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) al eens doorgespit? Monsterboard geeft een erg vertekend beeld, moet ik zeggen.

• Vhough
@Sniffert: Ja weet ik, helaas biedt de opleiding die ik wil volgen deze optie niet.

@MAX3400: Ik denk dat ik inderdaad even ga vragen of er een half-jaar contract mogelijkheid bestaat.

Bedankt voor alle reacties!!

• My-life
1000 bruto lijkt me ruim onder het minimum loon en dus niet toegestaan.

• MAX3400

MAX3400

My-life schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:11:
1000 bruto lijkt me ruim onder het minimum loon en dus niet toegestaan.
Topicstarter is 21 en dus is het officieel vastgestelde bruto loon: € 1.048,80 bij een volledige invulling van de functie gedurende 1 maand; het staat de werkgever vrij om dit bedrag uit te betalen bij minimaal 32 uur per week werken en maximaal 40 uur per week werken waardoor het uurloon dus kan verschillen.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 19-01-2012 12:14 ]

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:46

YoVla

Yoghurt met vla

Sniffert schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:20:
Sommige hogescholen bieden je ook de optie om in febuari in te stromen, al vrees ik dat je daar nu al te laat voor bent.
Niet perse, ik ben 2 dagen na start nog begonnen bij een HBO opleiding.
Gewoon een belletje doen naar de administratie afdeling van de opleiding

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-10 11:51
Als het minimum loon voor een 21 jarige 1.048,80 per maand is op basis van minimum 32 uur in de week vind ik dat jij met een leuke diploma op zak zeker meer mag verdienen.

200 á 300 euro per maand er bovenop omdat je een diploma hebt lijkt mij normaal, misschien wel meer?

• n4m3l355
  • Laatst online: 04-11 14:17
WilliamP schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:38:
Als het minimum loon voor een 21 jarige 1.048,80 per maand is op basis van minimum 32 uur in de week vind ik dat jij met een leuke diploma op zak zeker meer mag verdienen.

200 á 300 euro per maand er bovenop omdat je een diploma hebt lijkt mij normaal, misschien wel meer?
Dan kom je bij 36 uur op 1450 euro bruto in de maand wat redelijk gemiddeld is voor een net afgestudeerde MBOer. 2000 euro voor een helpdesk medewerker lijkt me verre van realistisch. Denk daarnaast dat het uiteindelijk maar voor een half jaartje is dus als je daarna van plan bent om bv een HBO te doen dus dat je maximaal 6 maanden kunt werken mag je je in je handjes klappen. Geen bedrijf wilt iemand voor hooguit een half jaartje aannemen.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Ach, dit bedrijf weet dat je maar een half jaar wil blijven, maar dat hoef je een willekeurig ander bedrijf natuurlijk niet te vertellen. Dan moet je gewoon zorgen dat je een contract krijgt wat je met een maand opzegtermijn kan stoppen. Dat minimumloon is niet veel, maar het is natuurlijk wel bijna bruto=netto. Veel belasting betaal je niet over dat soort inkomens...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:29
Ik zit met hetzelfde, ik heb echter een applicatie ontwikkelaar diploma i.p.v. beheer. Bij het stagebedrijf ben ik blijven werken voor 40 uur @ 1500 bruto + reiskostenvergoeding en internetvergoeding. Wel met het plan om HBO te gaan doen, maar uiteindelijk gekozen voor Open Universiteit + 32 uur werk wat over een maand in werking wordt gezet.

Ik zou in ieder geval zorgen dat je bij 40 uur minimaal 1400 verdient. Lager dan dit kun je net zo goed gaan vakkenvullen. (btw. ook regio Enschede)

• My-life
MAX3400 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:13:
[...]

Topicstarter is 21 en dus is het officieel vastgestelde bruto loon: € 1.048,80 bij een volledige invulling van de functie gedurende 1 maand; het staat de werkgever vrij om dit bedrag uit te betalen bij minimaal 32 uur per week werken en maximaal 40 uur per week werken waardoor het uurloon dus kan verschillen.
Dat is ook geen geld...
Pagina: 1