Pentium 4 op XP als DVR - hoe krijg ik m zo zuinig mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Ik heb net een zoveelstehands Compaq D51 S gekocht

Pentium 4
2,53 GHz
1 GB int
40 GB HDD

Ik ga deze gebruiken icm het programmaatje Vkartinke (whats in a name) om een DVR te maken voor mijn 2 IP cameras. Deze gaat doorlopend (no ja, iig motion getriggerde) video opnemen, en omdat ik de vga aan mn LCD tv ga gooien kan ik met één druk op de knop switchen naar het beeld om te zien wie er voor de deur staat.

Aangezien dit het enige is wat hij hoeft te kunnen ga ik XP er op gooien in een zo kaal mogelijke installatie. Hoe minder ie doet, hoe zuiniger hij werkt. Ook wel belangrijk voor iets wat 24/7 aan staat.

Heeft iemand tips hoe ik XP zo kaal mogelijk krijg? Zijn er veel opties die ik bij installatie weg kan laten, en zijn er zaken die ik achteraf met msconfig uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:15

Fiber

Beaches are for storming.

Waar heb je zelf al gezocht en wat heb je gevonden?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een P4 zuipt sowieso, ook in idle. Die paar procentjes CPU power (max) die de achtergrond services gebruiken gaan daar echt geen substantieel verschil in brengen.

Wil je echt geld besparen, schaf dan een low power ITXje aan. Dat kun je waarschijnlijk nog wel redelijk snel terugverdienen als hij 24/7 aanstaat, ivm met je P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met TERW_DAN: een P4 en zuinig gaan niet samen...
Advies: stel een net Atom of Brazzo systeem samen en verdien die binnen een jaar terug aan energiebesparing.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:36
P4 Prescots zuipen inderdaad meer als m´n tante.
De Socket 775 bordjes met een PentiumD zijn al een stuk zuiniger maar beste zou inderdaad een ITX zijn of mish kan je iets met een Raspberry Pi ?

Al met al, je kan een P4 vrijwel NIET zuinig krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
shit, ben net even gaan rekenen... kost me, uitgaande van 24/7 op ca 70 watt, ongeveer 150 eu/jaar.

Atom systeempje blijkbaar een goed alternatief? Maar zou dit een (klein) DVR kunnen draaien (2 maal 640x480 MJPEG streams via netwerk kunnen viewen en opnemen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rdkraker schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:53:
shit, ben net even gaan rekenen... kost me, uitgaande van 24/7 op ca 70 watt, ongeveer 150 eu/jaar.

Atom systeempje blijkbaar een goed alternatief? Maar zou dit een (klein) DVR kunnen draaien (2 maal 640x480 MJPEG streams via netwerk kunnen viewen en opnemen)?
Of een Brazos, die zijn ook vrij krachtig. Pak een dualcore, dan kan iedere core een DVR gaan draaien. En dat moet wel lukken. Die lowpower dingen zijn sneller dan een antieke P4 van 10 jaar oud.
Xantios schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:36:
Al met al, je kan een P4 vrijwel NIET zuinig krijgen.
De enige manier om zo'n ding echt zuinig te krijgen is door hem uit te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:13

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
Ik had iig al lijsten gevonden van diverse processoren mbt het verbruik. Ook dat je alle verbruikers die je niet gebruikt zoals dvd spelers etc eruit gooit, en dat je de processor kan onderklokken. Dat je alle redundant drivers etc eruit gooit, geluidskaart eruit (want niet nodig). Was alleen nog op zoek naar wat extra tips voor XP specifiek die had ik nog niet gevonden.

Das toch niet zon hele rare vraag, en volgens mij zeker niet de minst onvoorbereide die ik op het forum tegenkom..? :)
Pagina: 1