HP Dv6 Bios crashed..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZynL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-08 15:52
Beste Medetweakers,

Mijn labtop heeft een bioscrash gehad sindsdien wil die niet meer aangaan.

De dag ervoor heb gewoon zitten msnen en internetten en vervolgens heb ik m uitgezet zoals hoe t hoort.

De volgende dag heb ik m aangezet en krijg ik alleen een zwarte scherm en 2 blinkende ledjes.

heb geprobeerd wat ik heb kunnen vinden via google tevergeefs.

dus ac adapter uit batterij 15 seconden indrukken heel die procudre heb ik geprobeerd en het lukt niet...

hij piept een keer start opnieuw op piept weer start opnieuw op..gaat alleen maar zo door als ik de start knop + b doe. volgens mij kan die niet de file op mijn usb stick vinden. die geformatteerd is op Fat32.

ben radeloos wordt gekkk

HELPPPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Hoe kom je erbij dat je BIOS gecrashed is? Klinkt eerder als een hardware probleem als ik het zo lees. Krijg je wel de kans om in je BIOS te komen of ook dat niet?

Als ik jou was zou ik gewoon eens contact zoeken met de helpdesk van HP.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZynL
Bij de dv6 heb je ledjes die aan en uit gaan bij de labtop..die gaan knipperen in een bepaald volgorde endat geeft een foutcode aan. heb dat opgezocht op de hp website schijnt dat mijn bios gecrasht is.. heb maar echt alles geprobeerd maar lukt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZynL
help plsssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54

Nemesizz

Untouchable

Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat een BIOS gewoon uit het niets crashed. Het is een ROM, Read Only Memory. Enige manier om zo'n ding corrupt te maken is een foutieve flash.

Misschien is het gewoon iets simpels als een lege CMOS batterij (en ja, sommige PC's willen niet starten als je batterij leeg is). En dan praat ik dus over een batterij ergens op het moederbord, niet de accu van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZynL
oke dankje ik probeer dat ook nog wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:39
Dit doet mij eerder denken aan het grote probleem met de hele DV6 serie. Crappy soldeer op de grafische chip, met in adequate koeling. Zie bijvoorbeeld dit:
YouTube: HP Pavilion DV6000 Blank screen fix BGA rework video problem
YouTube: HP Pavillion DV6000 Blank Screen Repair
YouTube: HP DV9000 blank screen fix! Video problem BGA rework

Vrij bekent probleem helaas.

Ozturk heeft gelijk, was iets te snel. Sorry.

[ Voor 4% gewijzigd door Biersteker op 24-01-2012 16:03 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZynL
vergis je niet he tis een dv6 geen dv6000 t zijn twee aparte labtops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 19:03
Kan paar dinge zijn. Biepjes zijn in 9 vd 10 gevallen kapot geheugen.. Maar je zou kunnen proberen om hem te bootee met je cmos batterij eruit. Dan weer opnieuw booten met dr batterij er in. Anders zou k het me 1 geheugen dimm proberen en daarna met de andere.. Ze zullen niet allebei kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZynL
jeetje...wat ik ook gedaan heb mn laptop..ik weet t gewoon niet meer nieuwe cmos batt...t blijft gewoon doorpiepen ik weet t niet meer..help plssss....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 23:07
Ik heb dit probleem ook meegemaakt met een Pavilion DV6 2120 serie, bleek het moederbord kapot te zijn! De winkel van aankoop was totaal niet verbaasd, het blijkt een mindere serie te zijn van HP!
Pagina: 1