Voor ons draadloos netwerk heb ik een Sitecom Wireless Network micro adapter aangeschaft (type 300N X2).
Het probleem is dat het niet mogelijk is om altijd verbinding te maken met de HUAWEI modem/router. De ene keer heb ik wel verbinding en de andere keer krijg ik de melding dat ik beperkte toegang heb. De PC (Windows 7 professional) ziet dan wel de verbinding/SSID maar wil niet verbinden. Pingen naar de router is dan ook niet mogelijk.
Soms helpt het om de router even van de stroom te halen. De laptops en telefoons maken overigens prima verbinding.
Als ik eenmaal verbinding heb, is het de vraag hoe lang deze verbinding blijft. Na rebooten meestal geen verbinding meer. Als ik even van mijn plek ben geweest en weer wil internetten is de verbinding meestal weer verloren.
Mijn vraag is dus, of iemand de situatie herkend en weet wat het probleem is.
Wat ik zoal heb geprobeerd:
- Firewall uitgeschakeld
- Antivirus uitgeschakeld en verwijderd
- Vast IP-adres en DNS toegewezen
- MAC filter ingeschakeld
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- vinkje bij slaapstand USB controllers uitgezet
Het probleem is dat het niet mogelijk is om altijd verbinding te maken met de HUAWEI modem/router. De ene keer heb ik wel verbinding en de andere keer krijg ik de melding dat ik beperkte toegang heb. De PC (Windows 7 professional) ziet dan wel de verbinding/SSID maar wil niet verbinden. Pingen naar de router is dan ook niet mogelijk.
Soms helpt het om de router even van de stroom te halen. De laptops en telefoons maken overigens prima verbinding.
Als ik eenmaal verbinding heb, is het de vraag hoe lang deze verbinding blijft. Na rebooten meestal geen verbinding meer. Als ik even van mijn plek ben geweest en weer wil internetten is de verbinding meestal weer verloren.
Mijn vraag is dus, of iemand de situatie herkend en weet wat het probleem is.
Wat ik zoal heb geprobeerd:
- Firewall uitgeschakeld
- Antivirus uitgeschakeld en verwijderd
- Vast IP-adres en DNS toegewezen
- MAC filter ingeschakeld
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- vinkje bij slaapstand USB controllers uitgezet