Toon posts:

Wlan beperkte toegang / verbindingsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor ons draadloos netwerk heb ik een Sitecom Wireless Network micro adapter aangeschaft (type 300N X2).
Het probleem is dat het niet mogelijk is om altijd verbinding te maken met de HUAWEI modem/router. De ene keer heb ik wel verbinding en de andere keer krijg ik de melding dat ik beperkte toegang heb. De PC (Windows 7 professional) ziet dan wel de verbinding/SSID maar wil niet verbinden. Pingen naar de router is dan ook niet mogelijk.
Soms helpt het om de router even van de stroom te halen. De laptops en telefoons maken overigens prima verbinding.

Als ik eenmaal verbinding heb, is het de vraag hoe lang deze verbinding blijft. Na rebooten meestal geen verbinding meer. Als ik even van mijn plek ben geweest en weer wil internetten is de verbinding meestal weer verloren. 8)7

Mijn vraag is dus, of iemand de situatie herkend en weet wat het probleem is.

Wat ik zoal heb geprobeerd:
- Firewall uitgeschakeld
- Antivirus uitgeschakeld en verwijderd
- Vast IP-adres en DNS toegewezen
- MAC filter ingeschakeld
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- vinkje bij slaapstand USB controllers uitgezet

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
Atheros kaartje toevallig?

Try not to become a man of success but a man of value.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Sitecom USB adapter.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je snapt het niet ;) , van wie is de chip in dat ding? Sitecom maakt de chips zelf niet.
edit: Na een korte zoektocht: mogelijk de Ralink RT3071

[ Voor 47% gewijzigd door Raven op 16-01-2012 13:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee. Zou het Realtek kunnen zijn? Bij apparaatbeheer werd de adapter geindentificeerd als de RTL8191S Wlan adapter.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zou ook kunnen. Wat is de productcode van die adapter? WL-....?
En evt de ven(dor) en dev(ice) code, die zijn te vinden in apparaatbeheer, tabblad details.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.techpp.com/wp-content/uploads/2010/01/device-instance-path.jpg
(voorbeeld)

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 16-01-2012 13:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Productcode: WLA200012914179

Hoe staan ze precies in NL vermeldt onder details?
Hardware ID? USB\VID_0DF6&PID_005D&REV_0200 & USB\VID_0DF6&PID_005D
Overigens staan er twee leveranciers: Sitecom en Realtek, maar zou ook kunnen omdat ik van beide de drivers heb geprobeerd.

Edit: deze misschien? USB\VID_0DF6&PID_005D\00E04C000001

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 13:53 ]

• St4ck3r
In je router kan je even kijken naar je wachtwoord encryptie (WPA2?)... ik heb deze onlangs op AES+TKIP gezet.. (stond alleen op AES uit me hoofd) daarmee was het bij een kennis van me opgelost..

//edit: Ging om exact hetzelfde probleem... En exact dezelfde router...

[ Voor 16% gewijzigd door St4ck3r op 16-01-2012 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
St4ck3r schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:52:
In je router kan je even kijken naar je wachtwoord encryptie (WPA2?)... ik heb deze onlangs op AES+TKIP gezet.. (stond alleen op AES uit me hoofd) daarmee was het bij een kennis van me opgelost..

//edit: Ging om exact hetzelfde probleem... En exact dezelfde router...
Staat nu op WPA2-PSK en AES. Zal veranderen naar AES+TKIP.

Edit: opnieuw verbinding ingesteld en na rebooten maakte PC verbinding. Dat was af en toe al eens het geval. Dus even afwachten of het probleem nu verholpen is. Bedankt in ieder geval! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 14:00 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De WLA-2000 dus, volgens Google zit daar (als ik zoek op de dev en ven code) een Realtek chip in, er komen echter verschillende types voorbij, geen idee welke de goede is. Er zullen denk ik verschillende revisies van dat ding rondzwerven met verschillende types erin. In ieder geval is het er een uit de RTL8*** reeks.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 16-01-2012 14:00 ]

Oscar Wilde

• St4ck3r
Even opgezocht... Moet WPA2 Mixed zijn om het mogelijk goed te laten werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
St4ck3r schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:00:
Even opgezocht... Moet WPA2 Mixed zijn om het mogelijk goed te laten werken ;)
Staat nu zo ingesteld dus laten we het hopen ;)

• St4ck3r
Dat was voor mij de oplossing... En de laatste firmware voor de netwerkdrivers..

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe geen problemen meer gehad! Waarschijnlijk was de encryptie dus inderdaad het probleem.
Pagina: 1