Telefoon gekocht uit GB via Ebay, nooit aangekomen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427208

Topicstarter
Hallo allen,

29-12-2011 heb ik een T-mobile Vivacity gsm gekocht van een verkoper uit GB.
Deze telefoon is alleen in GB nog te koop en ik heb 10 pond meer betaald voor de shipping naar nederland.
De verkoper lijkt me betrouwbaar als ik zijn feedback bekijk.
222 verkopen maar met dure telefoons en feedback van grote kopers:
http://myworld.ebay.nl/*clearance*discounts*

De verkoper heeft het object 4 of 5 januari verstuurd en heeft me een tracking code gegeven.
als ik deze trackingcode invul bij royal mail dan krijg ik dit bericht:
Your item, posted on 04/01/12 with reference xxxxxxxxxx has been passed to the overseas postal service for delivery in NETHERLANDS.
echter ik heb niks ontvangen en ik heb de postnl een bericht gestuurd waar het pakje is met de trackingcode.
ik krijg dit bericht:
eachte heer xxxxxx,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u uw pakket uit het buitenland nog niet hebt ontvangen. Er zijn geen gegevens over dit pakket bij PostNL bekend. Ik kan dan ook niet nagaan waar het pakket is.

De afzender kan in eigen land achterhalen wat de status van de zending is, zo nodig met een officieel onderzoek.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

Maartje van de Wetering
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten

www.postnlpakketten.nl/
toon volledige bericht
de postnl zegt dus dat het aan de royal mail ligt en de verkoper zegt dat het aan postnl ligt.
de laatste twee mails zijn:
Beste xxxxx,

xxxxx I can assure you, royal mail dont make mistakes in tracking an item which has left the country

I paid for a premium service which shows that it has left the uk and is in the netherlands

If it does not arrive soon I will have to get the imei blocked from all UK AND EU Networks, I am able to do this as I work in telecoms.

Please see information for yourself:
Home > Track and trace >

Please enter your 13 character reference
e.g. AA000100019GB

How to find your reference number

Your item, posted on 04/01/12 with reference xxxxxx has been passed to the overseas postal service for delivery in NETHERLANDS.

Regards

- *clearance*discounts*
toon volledige bericht
ik heb hem dus ook gezegd dat postn zei dat hij een onderzoek moet aanvragen. krijg ik dit terug:
Hi

Do you have any customs, I wonder if it is in customs because royal mail told me that they tracked it all the way to netherlands then it was passed on to the postal service in the netherlands, the netherlands postal service wont be able to track it with the royal mail barcode i dont think or they may have given it a new tracking number with the netherlands postal service.

I will contact them again

Regards

- *clearance*discounts*
Beste xxxxx,

Also I need you to contact local police to report missing post as it is possible that somebody in the netherlands postal service has stolen the item. Because it has definitely arrived in the netherlands as it was scanned in at the royal mail depot in the netherlands

Regards

- *clearance*discounts*
ik vind het dus erg vaag. normaal heb ik nooit problemen met ebay en bezorgen maar dit loopt zo mis terwijl het slechts uit GB hoeft te komen.

Ik snap ook niet wat de douane ermee te maken heeft en als dat het geval is zou er dan niks bekend moeten zijn bij postnl?
zou er daadwerkelijk iemand mijn pakketje achterover gedrukt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aangezien de aankoop via eBay is gedaan heb je waarschijnlijk betaald via Paypal.
In dat geval heb je vrij goede kopersbescherming. Ik zou zeggen: open een verschil en vanaf dat moment is het een zaak tussen Paypal en de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luit schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:36:
Aangezien de aankoop via eBay is gedaan heb je waarschijnlijk betaald via Paypal.
In dat geval heb je vrij goede kopersbescherming. Ik zou zeggen: open een verschil en vanaf dat moment is het een zaak tussen Paypal en de verkoper.
is idd via paypal gegaan.
maar zou het kunnen zijn dat juist mijn pakketje is gejat of dat de douane aan het klooien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Die verkopersbescherming kan wel is slechter uit vallen dan wordt voorgedaan, maar daar zal ik nu nog niet over uitwijden. Houdt wel goed de termijn in de gaten, om een dispuut te mogen openen.

Douane is niet van toepassing.

Als je twitter hebt, probeer deze is: http://twitter.com/postnlwebcare
Vaak goede resultaten/ervaringen mee, lijkt meer te kunnen dan telefonische HD soms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yippie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:42:
Die verkopersbescherming kan wel is slechter uit vallen dan wordt voorgedaan, maar daar zal ik nu nog niet over uitwijden. Houdt wel goed de termijn in de gaten, om een dispuut te mogen openen.

Douane is niet van toepassing.

Als je twitter hebt, probeer deze is: http://twitter.com/postnlwebcare
Vaak goede resultaten/ervaringen mee, lijkt meer te kunnen dan telefonische HD soms..
via twitter had ik ze ook al benaderd en die gaven dezelfde boodschap.
maar hoe bedoel je slecht uitvallen?
Als ik toch bewijs heb van postnl dat het pakketje er niet is dan is het toch niet mijn schuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48

Wish

ingwell

Waarom niet? Er wordt iets ingevoerd toch? Gaat dus langs de douane.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 09:36
De t&t van postNL is een drama. Pakketten die al zijn aangekomen staan nog als ontvangen van verzender en dat soort ongein.

Aangezien het om een UK shipment gaat kan deze nog best goed terecht komen.
Ik heb helaas ook wel eens 3 weken op een uk shipment zitten wachten. Of dit door douane komt of wat dan ook, ik heb geen idee. Persoonlijk zou ik het nog heel even de tijd geven voordat je de verkoper beschuldigt van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom zou je er je eigen probleem van gaan maken? De verkoper is prima zelf in staat om contact op te nemen met Royal Mail.

Ik zie nu wel dat het pakketje minder dan 2 weken geleden is verzonden. Misschien ben je wat te ongeduldig. Let er wel even op dat je het geschil opent binnen de gestelde periode waarin dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Wat was de verzend tijd die vermeld stond bij het product.
Als het op 5 januari is verzonden dan lijkt mij dat er of niks aan de hand is.

Zelf ook wel eens wat gekocht op eBay en drie+ weken wachten kan nu eenmaal voor komen

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Volgens mij gebeurt het ook vrij vaak dat een buitenlandse Track & Trace code zodra 't pakket in NL arriveert een nieuwe binnenlandse code krijgt, dus dan ben je nog verder van huis....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
downloader91 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:49:
Wat was de verzend tijd die vermeld stond bij het product.
Als het op 5 januari is verzonden dan lijkt mij dat er of niks aan de hand is.

Zelf ook wel eens wat gekocht op eBay en drie+ weken wachten kan nu eenmaal voor komen
ja het is nog geen 2 weken geleden maar volgens de Track&Trace zou het dus in nederland moeten zijn.
dan moet er toch iets in het systeem zijn?
normaal krijg ik uit GB spullen binnen een week en nu staat het ding al 11 dagen op "in nederland" en het komt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik denk dat je de webcare (op Twitter) van PostNL even moet vragen, de gewone helpdesk kan niet veel (lees: niets) met buitenlandse pakketcodes is mijn ervaring. Er zou wel een 3S-code aangemaakt moeten zijn nadat het pakket bij de douane is aangekomen, webcare kan daar wel achter komen.

[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 16-01-2012 13:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Raven schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:52:
Ik denk dat je de webcare (op Twitter) van PostNL even moet vragen, de gewone helpdesk kan niet veel (lees: niets) met buitenlandse pakketcodes is mijn ervaring. Er zou wel een 3S-code aangemaakt moeten zijn nadat het pakket bij de douane is aangekomen, webcare kan daar wel achter komen.
Anoniem: 427208 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:45:
[...]

Als ik toch bewijs heb van postnl dat het pakketje er niet is dan is het toch niet mijn schuld?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat ik me afvraag: hoe weet je zo zeker dat Postnl de bezorger is? Kan dit niet DHL, selektvracht of een andere transporteur zijn?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Wish schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:45:
[...]

Waarom niet? Er wordt iets ingevoerd toch? Gaat dus langs de douane.
EU land<>EU land: Vrij verkeer van personen / goederen etc...

Je pakket wordt in NL omgenummerd door PostNL, maar zij moeten dat kunnen zien adhv van RM t&t in hun systeem. Kunnen ze dat niet, dan kunnen daar verschillende redenen voor zijn. Kwijt / druk / systeem nog niet geupdate weet ik het wat al niet.

Ook kan je misschien hier kijken, om te zien of er een pakket is ingepland op jou naam icm postcode.
Even registreren indien nog niet gedaan:

https://mijnpakket.postnl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Yippie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:56:
[...]

EU land<>EU land: Vrij verkeer van personen / goederen etc...
UK is géén onderdeel van het Schengen verdrag geweest. Dus dit is onjuist.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Luit schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:36:
Denk dat je daar aan korte eind gaat trekken, als de verkoper alle documenten heeft en het is vanuit RM gewoon te tracken (met status aankomt Nederland), is het zijn schuld niet meer. Het is al jaren een ramp bij TNT/PostNL/TPG als het gaat om van/naar het buitenland, 4/5 januari verzonden kan nog rustig een weekje duren.

Mijn laatste bestelling uit UK kwam pas 3 weken later aan, terwijl die al in de eerste week door RM was aangegeven dat het in NL was aangekomen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@synergyx
had jij dan ook geen 3s nummer van postnl?
heb de site mijnpakket bekeken en daar ook niks onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15

Quad

Doof

Sowieso is de inklaring soms drama, en kan het gerust 2 dikke weken op een grote stapel liggen.
Ik zou het paypal dispuut in de gaten houden, en nog even wachten (5 werkdagen).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Woops, die over het hoofd gezien.
Yippie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:56:
Ook kan je misschien hier kijken, om te zien of er een pakket is ingepland op jou naam icm postcode.
Even registreren indien nog niet gedaan:

https://mijnpakket.postnl.nl/
Uhm, kan dat? Dan zou je gewoon een telefoonboek kunnen pakken, een naam en adres/postcode invullen en kijken of iemand een pakket verwacht, lijkt me niet echt handig :P
Kan een dergelijke zoekpagina iig niet vinden, en ja, heb me daar al eens geregistreerd ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hooglander1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:57:
[...]

Ehrm, Schengen heeft puur betrekking op controle op reizen van burgers binnen deze landen....ik zie niet in wat dat voor relevantie heeft mbt een pakketje (tenzij ie fysiek wordt gebracht door een UK citizen wellicht B) )

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Hooglander1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:57:
[...]

Schengen is niet hetzelfde als EU.....alhoewel de leden grotendeels overeenkomen.
Schengen is Wikipedia: Verdragen van Schengen
EU landen http://www.douane.nl/part...nkopen-05.html#P191_10682

Zie Q&A veelgestelde vragen, en dan vraag: Ik bestel goederen buiten Nederland via internet. Wanneer moet ik voor die goederen belasting betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
* Napo vraagt zich af waar de koper zich in groot britanie bevind, kan wel iets uitmaken met betrekking tot afhandeling postNL/TNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Napo schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:17:
* Napo vraagt zich af waar de koper zich in groot britanie bevind, kan wel iets uitmaken met betrekking tot afhandeling postNL/TNT
en terecht, kan wat uitmaken maar in dit geval ok:

http://maps.google.nl/map...&resnum=2&ved=0CC0Q8gEwAQ

zie verkopersgegevens in 1 van vorige advertentie's: http://feedback.ebay.nl/w...ts*&ftab=FeedbackAsSeller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 427208 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:45:
[...]
Schuldvraag en schadeloos gesteld worden zijn niet altijd zo vanzelfsprekend..zeker bij Paypal.
Ga je niet onnodig bang maken, en hoop voor jou op een succesvolle afloop, anders kan je zelf wel hier op GoT zoeken op de term Paypal als je je wil inlezen.

In ieder geval, lees deze goed door, en zoals gezegd houdt de termijn goed in de gaten:
http://pages.ebay.nl/help/buy/item-not-received.html

woops, excuus voor dubbelpost

[ Voor 2% gewijzigd door Yippie op 16-01-2012 14:27 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Yippie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:19:
[...]

en terecht, kan wat uitmaken maar in dit geval ok:

http://maps.google.nl/map...&resnum=2&ved=0CC0Q8gEwAQ

zie verkopersgegevens in 1 van vorige advertentie's: http://feedback.ebay.nl/w...ts*&ftab=FeedbackAsSeller
Ik had eerder verwacht dat hij in jersey zat gevestigd al kan het nog steeds zo zijn dat hij verzend vanuit jersey. Dan moet je namelijk nog wel wat kosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
bartvl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:55:
Wat ik me afvraag: hoe weet je zo zeker dat Postnl de bezorger is? Kan dit niet DHL, selektvracht of een andere transporteur zijn?
bartvl heeft een erg goed punt! Mijn laatste Royal Mail zending werd bezorgd via een lokaal koeriersbedrijfje dat alleen hier in de regio opereert en dus niet via PostNL. Dat zou dan ook verklaren waarom PostNL hem niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Inderdaad, wellicht dat de verkoper dat bij RM kan achterhalen.

Weet niet of er wat anders staat in t&t status in het geval RM hem bij aankomst anders dan aan PostNL overdraagt. In mijn ervaringen met RM uit UK niet in ieder geval.

Zou ook wel handiger zijn als ze hier wat duidelijker in zijn, je gaat uit van de oude postafspraken, maar dat is een beetje achterhaald door het opengooien van de postmarkt, en diverse aanbieders met soortgelijke diensten.

Heel misschien dat RM NL je meer info kan geven.
http://www.rm-nl.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 16-01-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 16:13
Ik heb de ervaring dat zendingen uit de UK vaak later arriveren dan zendingen uit bijv. China of Hong Kong.
Van mijn laatste acht Ebay aankopen in Engeland zijn er twee kwijtgeraakt en was de snelste er pas na drie weken.
Voor de twee kwijtgeraakte zendingen heb ik trouwens wel een nieuw exemplaar ontvangen die uiteindelijk aankwamen.
De zendingen die door de bus konden werden bezorgd door Sandd en de pakketjes werden bezorgd door Selektvracht. PostNL had er dus niks mee gemaken.
Ik heb trouwens ergens een keer gelezen dat Royal Mail zendingen allemaal naar een centraal depot in Nederland worden gestuurd en daarvandaan verder verspreid worden onder de Sandd/Selektvracht depots. Blijkbaar duurt dit erg lang.

Vrij groot topic op Ebay: http://community.ebay.nl/...n/Wie-Heeft-Ook/600002075

[ Voor 6% gewijzigd door LukeS op 16-01-2012 20:11 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad. Zendingen uit de UK duren bij mij ook vele malen langer dan andere landen. Uit de USA had ik laatst een pakket binnen 3 (!) dagen, uit de UK moet ik vaak 3 weken (!) wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ook contact gehad met rm-nl met dit resultaat:
en veel gemaakte vergissing is dat er gedacht wordt dat Royal Mail UK en RM Netherlands één bedrijf zijn, wij zijn echter twee zelfstandig opererende bedrijven en hebben daarom geen inzicht in elkaars administratie en/of handelswijze.

Pakketten met een trackingnummer welke eindigt op GB (uw xxxxxxxxGB) worden vanuit Engeland rechtstreeks naar Postnl (voorheen TNT Post) gestuurd. Via telefoonnummer 0900 - 0570 kunt u contact met Postnl opnemen om daar te vragen hoe u in het bezit kunt komen van uw pakket.

Het beste kunt u vragen of ze willen kijken naar uw postcode/huisnummer combinatie, dit omdat bij het inklaren de pakketten soms een nieuw trackingsnummer krijgen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
schiet dus lekker op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:56

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb laatst een lullig Lego-steentje via Ebay uit GB besteld. Dat was notabene een bubbeltjesenvelope. Die heeft er ook ruim 2 weken over gedaan. Ik weet niet of die met pakketpost of gewoon de normale postbode is meegekomen, ik was niet thuis toen het door de brievenbus gegooid werd.
Ik zou zeggen, wacht nog een weekje :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:04
Ik wacht nu ook op een pakketje (kleding) uit Engeland. Verzonden door verkoper op 29-12-2012

Na een zoektocht op de diverse fora heb ik besloten maar gewoon af te wachten. Ik geef het in eerste instantie 4 weken. Dan ga ik wel weer contact opnemen met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 427208 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:26:
ook contact gehad met rm-nl met dit resultaat:

[knip]
Een veel gemaakte vergissing is dat er gedacht wordt dat Royal Mail UK en RM Netherlands één bedrijf zijn, wij zijn echter twee zelfstandig opererende bedrijven en hebben daarom geen inzicht in elkaars administratie en/of handelswijze.
[knip]

schiet dus lekker op
Niet geschoten is altijd mis, maar wel raar antwoord.
Hoe zou dat toch komen... ( "over ons" gedeelte van hun website ):
Over RM Netherlands

RM Netherlands, opgericht in 1999 door de Britse postorganisatie Royal Mail, verzorgt dagelijks al uw post vanuit ons geautomatiseerde sorteercentrum in Waddinxveen.

We halen uw poststukken, direct mailings, drukwerken, brieven en pakketpost bij u op, sorteren die, verzorgen de frankering en bezorgen uw post tegen scherpe tarieven, zowel nationaal als internationaal, op zakelijke- particuliere en postbusadressen.

Naast de wereldwijde aanvoer vanuit o.a. Royal Mail in Engeland kiezen steeds meer organisaties in Nederland om hun post en pakketten te versturen via RM Netherlands, waarbij we gebruik maken van een zorgvuldig opgebouwd bezorgnetwerk.

RM Netherlands heeft als internationaal postbedrijf directe toegang tot alle postbusadressen op alle postbuslocaties in Nederland.
Rare jongens daar.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 18-01-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pierre Sec schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:51:
Ik wacht nu ook op een pakketje (kleding) uit Engeland. Verzonden door verkoper op 29-12-2012

Na een zoektocht op de diverse fora heb ik besloten maar gewoon af te wachten. Ik geef het in eerste instantie 4 weken. Dan ga ik wel weer contact opnemen met de verkoper.
Ik had laatst ook zo'n akkefietje. Via Amazon Market een boek besteld bij een Engelse shop. Ik had er geen haast mee dus heb 8 (!) weken gewacht voor ik het pakket als "vermist" opgaf bij de afzender. Die stuurde na een paar dagen een vervangend boek waar ik ook nog eens 3 weken op gewacht heb. En toen lagen beide boeken opeens tegelijk op de mat, zelfs gebundeld met een postelastiek. Het eerste boek was in totaal 11-12 weken onderweg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:04
Heb vanmorgen een mail gekregen: Your parcel seems to be lost in transit.
Ik heb mijn teruggekregen en ik hoef geen verzendkosten te betalen bij de volgende bestelling. Nu zie ik zelfs dat de bestelde producten in de aanbieding zijn; 50% korting. Al met al goed afgelopen dus! Ik heb nu overigens wel gekozen voor verzending met track & trace.

(Ik ben niet de TS overigens)

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre Sec op 19-01-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Jij mazzel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Pierre Sec schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:30:
Heb vanmorgen een mail gekregen: Your parcel seems to be lost in transit.
Ik heb mijn teruggekregen en ik hoef geen verzendkosten te betalen bij de volgende bestelling. Nu zie ik zelfs dat de bestelde producten in de aanbieding zijn; 50% korting. Al met al goed afgelopen dus! Ik heb nu overigens wel gekozen voor verzending met track & trace.

(Ik ben niet de TS overigens)
Aangezien jij niet de TS bent, kan je hem (en anderen wellicht) wel helpen met jou ervaring.
Van wie heb je bijv. je geld terug gekregen, verkoper, Paypal , Creditcard maatschappij of de vervoerder ?
Was het verzekerd, specifiek om verzekerde verzending gevraagd ?
Hoe lang heeft eea geduurd ?

Voor jou positief dat er nu een korting is, waarbij je ee nieuwe bestelling tegen lagere kosten misschien kan plaatsen. Geluk bij een ongeluk zeggen ze dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de verkoopster zei dat ze 1 february pas een onderzoek kon laten instellen bij royal mail.
Heb daar netjes op gewacht maar 2 feb dus wel ff gevraagd hoe het gegaan is.

geen antwoord op gehad.
heb een claim gemaakt bij paypal gisteren.
ook daar nog geen reactie op van haar (oke, 1 dagje maar eerst reageerde ze binnen een paar uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:04
Het duurde bij mij vorig jaar ook erg lang voordat ik een pakketje uit de UK binnenkreeg. Heb toen de Royal Mail code naar de webcare gestuurd. Zij konden die omzetten in een 3S code. Bleek toen dat ze het adres niet konden lezen en dat het pakket een paar keer langs verschillende soorteercentra was gestuurd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JHdD schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:23:
Het duurde bij mij vorig jaar ook erg lang voordat ik een pakketje uit de UK binnenkreeg. Heb toen de Royal Mail code naar de webcare gestuurd. Zij konden die omzetten in een 3S code. Bleek toen dat ze het adres niet konden lezen en dat het pakket een paar keer langs verschillende soorteercentra was gestuurd. ;)
webcare van postnl heb ik ook met dat verzoek benaderd.
zit niet in hun systeem.

kan dit ook een soort scam zijn?

ik verkoop wat op ebay.
ik doe een steen in een pakje.
ship die met een trackcode.
zet er een fantasie adres op en dan gaat het systeem flippen?
maar royal mail geeft dan wel aan dat het in nederland is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Van de Royal Mail website, belangrijkste stukken vet gemarkeerd:
International claims for loss and damage

Please note that we are only able to deal with claims where the item was posted with Royal Mail. If an item has been posted with or handled by another postal operator, or sent from outside of the UK, it will not be eligible for compensation from Royal Mail. Royal Mail is not obliged to pay compensation where the conditions of posting or the terms of its services are not met. We are unable to accept claims for delayed items of International mail.

If you are the recipient of the item you should refer the matter to the sender to progress with Royal Mail. Claims for loss, part loss and damage should be submitted on a "Lost and Damaged International claim form" known as an International P58. Claim forms are available from all Post Office® branches or can be downloaded and printed off from the bottom of this page.

Claims for loss, part loss and damage must be submitted within 6 months of posting.

The claim form should be completed with as much detail as possible, the minimum information required to submit a claim is detailed in the Loss, Damage and Delay claim process above.

When to claim

We cannot accept a claim for loss unless at least 20 working days (for items posted to Europe) or 25 working days (for items to the rest of the world) have passed since the item was posted. All claims must be submitted by the sender within 6 months of posting the item.

International Claims
Royal Mail Customer Services
Freepost
Trent House
Media Way
STOKE ON TRENT
ST1 5ST

Once we receive your claim we may contact the Foreign Postal Administration as part of our investigation, so please allow up to 90 days for us to investigate and respond fully before contacting us again.
toon volledige bericht
Bron: http://www.royalmail.com/...mpensation/claims-process

Aangezien de termijn dat RM er over mag doen de PP termijn overstijgt, is het dus goed dat je het advies hebt opgevolgt om een dispuut te openen. Sommige eBay verkopers zijn er vaak niet zo blij mee, maar als men naar eer en geweten handelt, is er niks om je als verkoper zorgen over te maken.
Diegene die zo heftig reageren zijn vaak dezelfde waar je heel alert op moet zijn.

Immers als hij/zij niks te verwijten is, en dit kan weerleggen, trek jij aan het korste eind.
Is dat andersom, dan vice versa.

Helaas is in de praktijk dit niet altijd het geval.
Als de verkoper zegt, dat jij niet om een verzekerde zending hebt gevraagd, en hij/zij kan aantonen dat het verstuurd is, dan houdt het voor jou op. De RM zal ook niet alles vergoeden, tenzij voor een verzekerde zending is gekozen, en er aan is te tonen wat de waarde was dmv een aanschafsbewijs bijv.

Kortom, als koper sta je in de praktijk een stuk minder sterk dan PP in zijn uitingen je wil doen laten geloven.
Daarom moet jij er bovenop zitten, en strikt de procedure's volgen van alle betrokken partijen voor dit soort "niet ontvangen" situatie's.

Over het contacteren van PostNL mbt omnummering en het wel/nietkunnen vinden/volgen, zie deze post uit een ander topic, erg illustratief:
ApC_IcE in "USPS pakketje bij Douane"
Betreft USPS vanuit de VS, maar principe is zelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 11-02-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
al een tijdje geleden maar ergens begin februari liep de termijn af en heb ik een paypal claim gemaakt en opgewaardeerd tot geschil.
verkoper was totaal niet meer behulpzaam.
heb echt geen bewijsstukken overhandigd maar heel kort met steekwoorden wat er was gebeurd.
nog geen week later had ik mijn geld (exclusief) verzendkosten terug van paypal.
Mooi en goed geregeld dus van paypal.

maar wat me wel stoort is dat schijnbaar de nederlandse postbezorging zo belabberd is dat er ellenlange topics op ebay en tros radar.

ik ga er zeker nog werk van maken, heb postnl al weer getweet en het komt ook mooi uit met het topic op geenstijl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 27-05 00:26
Er is een pakje jouw kant opgestuurd. De inhoud is nog niet bekend maar we gaan ervan uit dat het de gewenste telefoon is. Royal Mail geeft aan dat deze is verstuurd en momenteel in Nederland aanwezig is. In Nederland is het pakje niet langer te volgen omdat wij met andere barcodes werken. Vanaf daar is het even afwachten maar moet het sowieso binnen enkele dagen bij je aankomen, tenzij het bij de douane ligt. Zover ik weet hoeven pakjes uit GB niet via de douane dus wat dan nog overblijft is dat je pakje mogelijk gestolen of verloren is.

Wat je kunt doen is bijvoorbeeld maximaal 4 weken afwachten en als er dan nog niks binnen is er van uit gaan dat je pakje verloren of gestolen is. Mocht hij binnenkort toch nog aankomen zal hij mogelijk toch via de douane zijn gegaan. De douane is erg traag en houden pakjes vaak maar liefst twee weken vast.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de telefoon had ik 28 december 2011 besteld.
4 januari 2012 was die al in nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 27-05 00:26
Wat ik trouwens een keer had was het volgende:

Ik kocht als cadeau voor mijn vriendin een tele lens voor haar camera. Deze was via ebay veel goedkoper maar kwam dan uit Australie. Nou dat maakt mij geen drol uit dus ik kocht het artikel. Toen heb ik ruim twee weken gewacht en begon wat nerveus te worden omdat ik nog steeds niks had. Langszaam begon ik te vragen of ik mijn geld terug kon krijgen omdat ik niks binnen kreeg. Na drie weken gingen we akkoord om het geld terug te storten. Enkele weken later kreeg ik ineens een brief dat ik het pakketje kon ophalen bij het lokale postkantoor. Ik zou dan wel 40 euro import kosten moeten betalen aan de douane stond erbij vermeld.

Als ik wilde kon ik nu dus voor 40,- een best prijzige lens kunnen scoren maar ik heb het netjes laten terug sturen naar de afzender. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:58:
Wat ik trouwens een keer had was het volgende:

Ik kocht als cadeau voor mijn vriendin een tele lens voor haar camera. Deze was via ebay veel goedkoper maar kwam dan uit Australie. Nou dat maakt mij geen drol uit dus ik kocht het artikel. Toen heb ik ruim twee weken gewacht en begon wat nerveus te worden omdat ik nog steeds niks had. Langszaam begon ik te vragen of ik mijn geld terug kon krijgen omdat ik niks binnen kreeg. Na drie weken gingen we akkoord om het geld terug te storten. Enkele weken later kreeg ik ineens een brief dat ik het pakketje kon ophalen bij het lokale postkantoor. Ik zou dan wel 40 euro import kosten moeten betalen aan de douane stond erbij vermeld.

Als ik wilde kon ik nu dus voor 40,- een best prijzige lens kunnen scoren maar ik heb het netjes laten terug sturen naar de afzender. :)
ws was de verzender er wel voor verzekerd (aangetekend pakket?).
met de kennis die ik nu heb had ik hem achterover gedrukt zodat postnl ervoor mocht opdraaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
In bovengenoemd geval zou de ontvanger, wanneer hij niet zo netjes was geweest, het pakje hebben opgehaald op het postkantoor, dan moet je je legitimeren en dus zou PostNL een bewijs hebben, dat men aan de verplichtingen voldaan had. Een eventuele verzekering zou dus niet uitgekeerd hebben, en dus zou de verzender, die zo fatsoenlijk was geweest, het geld terug te storten, opdraaien voor de oneerlijkheid van de ontvanger en niet PostNL.
Lekkere mentaliteit weer hier: "Mijn fiets is gestolen, nu steel ik er maar eentje terug van iemand, die mij niets misdaan heeft" :X
Pagina: 1