Mac OSX Lion: MBP (2010) typt automatisch tekst: virus?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Gisterenavond start ik mijn MacBook Pro (2010) op en typt hij automatisch tekst, waardoor ik niet eens mijn inlog wachtwoord kan opgeven. Verder viel me op dat hij in VGA resolutie staat als ik hem opstart via ALT toets ingedrukt voor dualboot. Ik hoopte hem te kunnen herstellen via de ALT toets (draai mac osx lion i.c.m. Windows 7) maar hij loopt ook alle systeembalk items af, met andere woorden ik kan geen menu openklikken bovenaan want hij springt elke seconde naar een ander menu, waardoor ik enkel nog maar kan resetten via de powerknop.

Sinds gisterenochtend ben ik terug van een weekje las vegas. Heb hem in de heen- of terugvlucht nooit opengedaan. Hij heeft steeds in de sleeve gezeten in m'n handbagage. En in las vegas merkte ik ook geen opstart- of andere problemen, noch heeft er iemand anders dan ik ermee gewerkt.

Zou de harde schijf stuk kunnen zijn? Heb twee maanden geleden er een WD 320GB 7200rpm ingestoken. Bestanden benaderen lukt perfect via windows 7 van waaruit ik nu werk, maar plezant is het niet. Zou ik één of ander virus hebben opgelopen (zou eerste keer in 3 jaar zijn op mac osx) of softwarefout?

Ergens vrees dat clean install enige oplossing is? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:20
Lijkt niet op een software fout maar een hardwarematige fout (iig niet je HDD), kan zijn dat je keyboard of touchpad toetsaanslagen registreert. Weet je zeker dat er geen vocht bij het apparaat is gekomen?.

Anders zou ik gewoon even langs de Apple dealer gaan voor garantie..

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebytes op 16-01-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:18
Probeer eens om een live CD of USB te booten? Indien het daar hetzelfde is lijkt het mij ook een hardware-fout te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 17:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je kunt sowieso een NVRAM en SMC reset uitproberen. :) Vooral dat VGA probleem lijkt me daar wel mee opgelost.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Gamebytes schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:54:
Lijkt niet op een software fout maar een hardwarematige fout (iig niet je HDD), kan zijn dat je keyboard of touchpad toetsaanslagen registreert. Weet je zeker dat er geen vocht bij het apparaat is gekomen?.

Anders zou ik gewoon even langs de Apple dealer gaan voor garantie..
Nooit vocht aangekomen voorbije twee jaar, dus lijkt me uit te sluiten. Dadelijk eens NVRAM en SMC reset proberen.

Nu kreeg ik op de CES van Kingston een 256GB SSD cadeau op ShowStoppers event en heb ik ter plaatse via OWC een Data Doubler besteld zodat huidige WD 320GB als data schijf kan gebruiken. Al was het de bedoeling om vandaag een kloon te maken van huidige boot schijf zodat ik mac osx niet manueel moest installeren op nieuwe SSD.

[Update: 13u41]: Ik heb een NVRAM reset gedaan d.m.v. de CMD+ALT+P+R toets in te drukken terwijl ik MBP opstart met alle apparatuur (muis, printer, iphone/ipad, audio kabel) alsook stroomkabel losgekoppeld. Alles werkte weer na opstaten. Voorzichtig stroomadapter en line out voor audio aangekoppeld. Alles werkt keurig.

ALLEEN als ik mijn logitech usb muis aansluit, begint het weer... Opnieuw reset via powerknop en nu draait hij al 15min stabiel, maar als ik nu mijn usb muis aansluit, begint mac osx lion weer elk menu af te gaan of wanneer ik Chrome open elk mogelijk klikbaar item af te gaan.

[Update 2: 13u55]: Alle randapparatuur (audio line out, externe 2,5" hard disk enclosure, FW800 HDD, printer, ipad/iphone) opnieuw aangesloten en MBP werkt zoals het moet. ALLEEN van zodra ik de usb muis aansluit, heb ik het weer zitten. Ik zou zo gaan denken dat er condens is gekomen op 1) usb muis of 2) usb poorten. Hopelijk enkel op die usb muis...

[ Voor 44% gewijzigd door CarLL op 16-01-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een spook in je computer. Ik weet het zeker. :+

En een andere USB-muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
CarLL schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:18:
Ik zou zo gaan denken dat er condens is gekomen op 1) usb muis of 2) usb poorten. Hopelijk enkel op die usb muis...
Aangezien het probleem wat je beschrijft, denk ik dat je zeker kan uitsluiten dat het door de usb-poort komt. Het probleem zul je echt in de muis moeten zoeken.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Daam schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 00:42:
[...]

Aangezien het probleem wat je beschrijft, denk ik dat je zeker kan uitsluiten dat het door de usb-poort komt. Het probleem zul je echt in de muis moeten zoeken.
Ik vermoed dat het probleem inderdaad aan de logitech usb muis ligt. Als ik de logitech G700 gaming muis aansluit, die mee in de handbagage (rugzak) stak die ik onder m'n vliegtuigstoel had, begint mac osx automatisch tekst in te geven en gaat hij automatisch elk klikbare link op een website af. Als ik de logitech Performance MX muis aansluit, werkt die helemaal niet (nochtans is die niet meegeweest naar las vegas). Als ik de goedkopere logitech M305 draadloze muis aansluit werkt alles normaal.

Dus inderdaad, mogelijk wat condens op die G700 gaming muis gekomen, waardoor hij mac osx in de war stuurt? Ga G700 alvast nog eens proberen binnen paar dagen, misschien dat het dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 17:04

Dark Angel 58

Peace!!!

CarLL schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:00:
[...]

Ik vermoed dat het probleem inderdaad aan de logitech usb muis ligt. Als ik de logitech G700 gaming muis aansluit, die mee in de handbagage (rugzak) stak die ik onder m'n vliegtuigstoel had, begint mac osx automatisch tekst in te geven en gaat hij automatisch elk klikbare link op een website af. Als ik de logitech Performance MX muis aansluit, werkt die helemaal niet (nochtans is die niet meegeweest naar las vegas). Als ik de goedkopere logitech M305 draadloze muis aansluit werkt alles normaal.
Je defecte muis nog niet weg gooien, voer nog 1 test uit, want je probleem lijkt wel op "keyboard buffer overrun", sluit je muis aan, als het weer raar doet? control vasthouden en druk op escape meerdere keren, dan gaat het hopelijk wel weg. Dat werkt 100% wel bij windows computers, bij Apple geen idee.
Werkt het niet, wel jammer van je muis... Als je thuis katten hebt, geef je muis aan je katten ;), vinden ze het leuk.

Wat voor tekst zag je? onzin tekens of gewoon met echte woorden?

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Angel 58 op 18-01-2012 15:12 ]

Pagina: 1