• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09-2025
Sinds vorige week heb ik een nieuwe Laptop, het gaat hierbij omde asus X5QS, dit is eigenlijk een N55. Nu heeft deze laptop 6GB geheugen, 1x 4GB en 1x 2GB, ik wou dit graag updaten naar 8GB, maar nu heb ik een programma gedownload (SIW) deze geeft aan dat er 4 slots zijn (kan iemand dit bevestigen? en er staat max ram 32GB? Nu lijkt me dit sterk.. kan iemand mij zeggen wat werkelijk het max is, en of er 4 slots zijn.

En welk ram kan ik het best kopen, bij mycom hebben ze ICIDU, nu ben ik niet zo bekent bij dat merk.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat er in software 4 slots staat is leuk, maar niet altijd waar. Software geeft dat bij mij ook aan, en ik heb er echt maar 2.

Maar pak een schroevendraaier, haal het klepje aan de onderkant los, en kijk voor je zelf. Daar zal je waarschijnlijk ook gewoon maar 2 slots zien zitten. Maar je kan op de site van Asus gewoon de N55 specs vinden, en daar aflezen wat het maximale aan geheugen is wat er in kan, dat was eenvoudiger dan een topic openen ;)

Edit: En ik heb mij laptop - die standaard 4GB ram had - ook uitgebreid met 2 bankjes van 4GB van de Mycom, zelfde merk als wat jij noemt, loopt prima. Ik heb een Asus X53SC (K53S).

[ Voor 16% gewijzigd door RaZ op 16-01-2012 12:20 ]

Ey!! Macarena \o/

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:31
Laptops met vier geheugensloten zijn toch vrij zeldzaam, dus ga er maar van uit dat er maar twee inzitten.
(gemakkelijk te vinden in de specs op de asus site natuurlijk)

Hoewel geheugen niet echt duur is op het moment zit jij effectief aan een verbetering van 2GB voor de prijs van 4GB.

Met welke toepassing zit jij tegen de grens van die 6GB?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schroef 't ding open en kijk hoeveel geheugensloten je hebt. Moet je toch doen als je het geheugen gaat upgraden.

Notebooks met 4 geheugensloten zijn er wel, maar redelijk zeldzaam (m'n GT780DX heeft er 4x 4GB inzitten, de N55 valt volgens mij aardig in dezelfde range, dus het zou op zich kunnen kloppen).

• CristianSchriev
Tens schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:21:
Laptops met vier geheugensloten zijn toch vrij zeldzaam, dus ga er maar van uit dat er maar twee inzitten.
(gemakkelijk te vinden in de specs op de asus site natuurlijk)

Hoewel geheugen niet echt duur is op het moment zit jij effectief aan een verbetering van 2GB voor de prijs van 4GB.

Met welke toepassing zit jij tegen de grens van die 6GB?
Op veel momenten heb ik toch wel 3DS MAX, en photoshop open staan, als ik dan iets ga renderen trekt hij het geheugen er wel uit.

Volgens de Asus site heb ik er 2. Maar aangezien ik bij campusshop net weer een ander model heb ontvangen schroef ik hem inderdaad snel even open.

[ Voor 11% gewijzigd door CristianSchriev op 16-01-2012 12:26 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

http://www.asus.nl/Notebo...ent/N55SF/#specifications
Geheugen DDR3 1333 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM socket voor uitbreiding tot 8GB SDRAM
2 slots, max 4GB per slot.

Ey!! Macarena \o/

• CristianSchriev
En is het geheugen van ICIDU gewoon goed? Aangezien ik het merk niet ken..

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik mij niet vergis, is dat het huismerk van MyCom. En gezien ikzelf ook 2x 4GB RAM bij de MyCom heb gehaald, kan ik je vertellen dat het gewoon werkt.

Ey!! Macarena \o/

• CristianSchriev
RaZ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:39:
Als ik mij niet vergis, is dat het huismerk van MyCom. En gezien ikzelf ook 2x 4GB RAM bij de MyCom heb gehaald, kan ik je vertellen dat het gewoon werkt.
Oké, maar dat gaat bij mij dan geen prolemen opleveren met de reep die er al in zit (samsung) dacht ik. Ik heb niet zoveel goede ervaring met ram uitbreidingen op mn pc...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12
Misschien is het slimmer om een setje van 2x4GiB te kopen en die losse 4 en 2GiB te verkopen? Dan heb je tenminste twee geheugenmodules met dezelfde specificaties.

linkje (let wel op welk type geheugen je nodig bent, DDR, DDR2 of DDR3)

[ Voor 55% gewijzigd door NitroX infinity op 16-01-2012 13:01 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1