Ik wil meer uit mijn TB700!!!

Pagina: 1
Acties:

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 21:23
Ik ben dus de trotse bezitter van een TB700 die nu op 893Mhz loopt, en dit met een gewone coolermaster 1,2Ghz cooler. >:) Maar ik ben eigenlijk nog niet klaar met overklokken.
Wat zou een goeie volgende stap zijn om eens wat meer uit dat proccy te trekken. (Ik heb geen zin in watercooling ofzo, maar ik lees wel eens wat over die peltiers, maar snap er geen reet van. Wat zijn dat nou precies? :?!)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
peltiers weet ik niet zoveel van maar aan je snelheid te zien heb je ook met je fsb zitten klooien :)

als je de fsb standaard laat kan je volgens mij nog wel wat hoger.

zodra ik met mijn fsb ga klooien doet ie het ook niet maar met multyplier kom ik wel hoger

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Peltiers worden ook gebruikt in die camping-ijskastjes op 12 volt.
Het is een keramisch element dat door er stroom op te zetten een koude kant en een warme kant produceert.
gebruik de koude kant voor je processor en de warme kant voor de koeler.
Maar die warme kant koelen is nu de truc, normale luchtkoeling kan dit niet zo goed tegen over waterkoeling.:)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 21:23
(hij zit nu op 8,5 x 105)
Maar niet de hele FSB, alleen processor FSB, dat kan bij de Abit Kt7, is wel aardige feature)

Ik heb inderdaad wat zitten lezen. En ik lees wat over de warmte die zo'n ding afgeeft. Is dat te koelen ZONDER waterkoeling of is dat onmogelijk!?
Plus dat ze het hebben over de condens die zou kunnen ontstaan, en dat je dat met een bepaald soort schuim moet isoleren. Maar waar spijt je dat op?! zijkant:?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
nee koelen met een luchtkoeler met peltier gaat niet lukken denk ik, je moet ongeveer het dubbele wattage hebben van je proc wil je echt onder het nulpunt komen,
een luchtkoeler kan zo'n hoog wattage (wattage peltier+processor) niet aan, een goeie waterkoelingopstelling met radiotor wel.