Goeiedag,
Mijn naam is Jeffrey en ik loop stage bij webboy in rijswijk.
Ik ben daar met een stage opdracht bezig om een QoS server optezetten,
Ik moet allemaal uitzoeken wat ik er voor nodig heb en dergelijke,
Zoals capaciteit van de machine, specificaties.
Kan het onder windows 7 draaien?
Welke software gaan we voor de QoS gebruiken? voorgaande stagiaires gebruikte MonoWall nu is de vraag is dit nog voldoende, is er geen betere software qua duidelijkheid eenvoudig en makkelijk. De baas houdt niet zo van overstappen van een vertrouwd programma. ( MonoWall is freeware dus het nieuwe programma moet ook freeware zijn )
Hierna heb ik het onder hoe in te richten?
Dus de definitieve software Windows 7 / xp ( voorbeelden )
Blijft het onder MonoWall draaien ?
De apparaten die zich via het wlan moeten kunnen aangesloten worden zijn:
PC -> Desktop/Laptop
Tablets
Notebooks
Telefoons: Iphone/Andriod enz.
Gameconsoles: PS3/Xbox360/WII/Nintendo DS
Ik heb nog geen ervaring van het opzetten van een QoS, ik weet wel een deel van wat het doet namelijk:
Je kan verbindingen knijpen, zodat pietje en klaasje even veel datalimiet krijgen. Anders heb je dat pietje iets download van het internet en klaasje een trage verbinding heeft waardoor hij 5 minuten moet wachten tot dat er een site wordt geladen ( grof voorbeeld )
Zou mij iemand wat suggesties kunnen geven voor QoS software...
Ik ben in VM ware meerdere windows7 omgevingen aan het starten, en op een van de win7 monowall aan het installeren. zodat ik kan kijken of ik de rest van die win7 vm pc's kan knijpen!
Vragen/Suggesties/Tips/Opmerkingen
allemaal welkom!
Mijn naam is Jeffrey en ik loop stage bij webboy in rijswijk.
Ik ben daar met een stage opdracht bezig om een QoS server optezetten,
Ik moet allemaal uitzoeken wat ik er voor nodig heb en dergelijke,
Zoals capaciteit van de machine, specificaties.
Kan het onder windows 7 draaien?
Welke software gaan we voor de QoS gebruiken? voorgaande stagiaires gebruikte MonoWall nu is de vraag is dit nog voldoende, is er geen betere software qua duidelijkheid eenvoudig en makkelijk. De baas houdt niet zo van overstappen van een vertrouwd programma. ( MonoWall is freeware dus het nieuwe programma moet ook freeware zijn )
Hierna heb ik het onder hoe in te richten?
Dus de definitieve software Windows 7 / xp ( voorbeelden )
Blijft het onder MonoWall draaien ?
De apparaten die zich via het wlan moeten kunnen aangesloten worden zijn:
PC -> Desktop/Laptop
Tablets
Notebooks
Telefoons: Iphone/Andriod enz.
Gameconsoles: PS3/Xbox360/WII/Nintendo DS
Ik heb nog geen ervaring van het opzetten van een QoS, ik weet wel een deel van wat het doet namelijk:
Je kan verbindingen knijpen, zodat pietje en klaasje even veel datalimiet krijgen. Anders heb je dat pietje iets download van het internet en klaasje een trage verbinding heeft waardoor hij 5 minuten moet wachten tot dat er een site wordt geladen ( grof voorbeeld )
Zou mij iemand wat suggesties kunnen geven voor QoS software...
Ik ben in VM ware meerdere windows7 omgevingen aan het starten, en op een van de win7 monowall aan het installeren. zodat ik kan kijken of ik de rest van die win7 vm pc's kan knijpen!
Vragen/Suggesties/Tips/Opmerkingen
allemaal welkom!