Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virtuele USB stick maken

Pagina: 1
Acties:

• steefje007
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik ben op zoek naar software die een virtuele usb stick aanmaakt en zichtbaar is.

Ik heb nu de software Virtual flash drive geinstaleerd. Die maakt netjes een virtuele verwisselbare schijf aan.

Maar die werkt via de SCSI, maar ik zoek er 1 die via USB werkt.

Is er iemand die weet hoe je dat kan veranderen of wel de software weet die via USB werkt.

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Wat is de reden dat je een virtuele USB stick nodig hebt?
En wat bedoel je precies met "maar ik zoek er 1 die via USB werkt."?

Battle.net tag

• steefje007
  • Niet online
Mystery schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:08:
Wat is de reden dat je een virtuele USB stick nodig hebt?
En wat bedoel je precies met "maar ik zoek er 1 die via USB werkt."?
Voor een intern programma van me werk heb ik het nodig. Nu moet ik steeds een usb stick in mijn pc doen.

Hij ziet hem nu als SCSI onder Disk drives bij Apparaatbeheer, en dan herkent het intern programma het niet. En wel als hij onder Universal Serial Bus controllers zou staan.

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Kun je niet gewoon een ISO maken van die USB stick en deze mounten met virtual clone drive ofzo?

(ISO maken met winrar?)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over welke software hebben we het hier en wat zegt de afdeling IT of de leverancier van je vraag?

Kan me zo voorstellen dat als die om een licentie gaat, zoals bij sommige software op de USB-stick staat met een key/dongle-achtig verhaal, dat je redelijk de sjaak bent als de BSA een keertje komt controleren en de licentie is niet afgekocht.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een USB stick.. Dat hoeft niet persee een Removable Drive te zijn neem ik aan. Gaat het niet om een Dongle op USB, die checkt of de software mag opstarten? Waar de Stick dus eigenlijk een hardwarematige licentie is.

Lijkt me namelijk niet dat je dat kan emuleren.

Ey!! Macarena \o/

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
RaZ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:08:
Een USB stick.. Dat hoeft niet persee een Removable Drive te zijn neem ik aan. Gaat het niet om een Dongle op USB, die checkt of de software mag opstarten? Waar de Stick dus eigenlijk een hardwarematige licentie is.

Lijkt me namelijk niet dat je dat kan emuleren.
Misschien dat dit toch kan door hier een iso van te maken en die te mounten...

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 19:41
Begreep je verhaal eerst niet, maar het is een kopieerbeveiliging dus.

Vast wel mogelijk, op websites met het woord 'hack' in de naam is vast wel wat te vinden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 13:00

skoozie

SCSI

Als het gaat om een licentie dongle, dan zijn er voor virtuele machines ook vaak licentie-files op te vragen bij de fabrikant, die dan een licentie maken op basis van een "fingerprint"

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens of je met het SUBST commando uit de voeten kunt. Maakt een virtuele diskdrive aan. Dikke kans dat die software naar een bepaalde schijfletter / naam zoekt, en dat kun je met die virtualdrive niet aanmaken. Met subst zet je de boel gewoon in een directory, die je vervolgens aan een driveletter koppelt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• steefje007
  • Niet online
SUBST werkt helaas niet. Enige wat die doet is een kopie van maken. En dan blijft het nog een SCSI virtuele schijf.

Het is alleen voor gebruik om bestanden op te zetten (.pdf etc ), en niet een key dongel iets.

Een iso aanmaken en deze mounten heb ik ook al aan zitten te denken, maar dat werkt ook via SCSI en ik moet perse via de USB controller hebben.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom moet het perse virtueel? Gezien de tijd die er nu in zit had je beter gewoon een USB-stick kunnen kopen ;). Heeft het een specifieke reden?

Life is not about specs, it is about joy!

• steefje007
  • Niet online
bartvl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:34:
Waarom moet het perse virtueel? Gezien de tijd die er nu in zit had je beter gewoon een USB-stick kunnen kopen ;). Heeft het een specifieke reden?
Omdat je anders altijd een USB stick moet meenemen en dat steekt er weer uit.

Softwarematig is gewoon handiger en betere oplossing

[ Voor 8% gewijzigd door steefje007 op 16-01-2012 13:37 ]

• The Eagle

The Eagle

WTF wil je er nou eigenlijk helemaal mee :? Waarom probeer je dit te doen? USB sticks zijn er om mee te nemen, dus ik snap je probleem niet. Of wil je iets waar je zut op kunt zetten zonder dat je hoeft te installeren ofzo :?

Oftewel: leg je hele situatie en je probleem eens uit met wat details. Want ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat je een oplossing zoekt in een verkeerde richting.

[ Voor 27% gewijzigd door The Eagle op 16-01-2012 13:44 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Steekt uit? Ja, logisch. Maar je kan ook voor een kleine stick gaan natuurlijk, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumbmini/1323795424.jpeg
Klikbaar naar de Pricewatch

Zelf heb ik een draadloze muis, met een mini-dongle. Steekt 7mm uit. En die haal ik er echt niet uit als ik met de laptop op stap ga, die blijft er gewoon altijd in zitten. Deze stick steekt dan iets meer uit, maar zal echt niet zo snel breken als een stick die 7CM uitsteekt.

Andere optie kan zijn: pricewatch: LaCie iamaKey USB Flash Drive 8GB Zilver

Die zit dan gewoon lekker aan je sleutelbos.

Ik denk niet dat je een virtuele stick kan aanmaken die over de USB-controller heen gaat, of je moet ook een virtuele usb-controller hebben.

Ey!! Macarena \o/

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Software zoals V-ray (render) gebruikt een USB-Stick om een authenticatie uit te voeren. Als je hulp wilt om deze beveiling te omzeilen ben je op de verkeerde websit, zie
Het algemeen beleid
Het algemeen beleid #verbodenhacken

• steefje007
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:47:
Software zoals V-ray (render) gebruikt een USB-Stick om een authenticatie uit te voeren. Als je hulp wilt om deze beveiling te omzeilen ben je op de verkeerde websit, zie
Het algemeen beleid
Het algemeen beleid #verbodenhacken
Nee naar dat ben ik totaal niet op zoek.

@ Raz

Dank je voor je info. Ik ga maar is naar zo'n mini-usb stick kijken.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 13:00

skoozie

SCSI

Goldono, zoals eerder aangegeven WAT wil je bereiken door een virtuele usb stick aan te maken?
is het om bestanden van je pc naar een virtuele pc te krijgen of iets? wat gebruik je? misschien dat er andere oplossingen zijn om je probleem op te lossen, maar je informatie momenteel is dat je een virtuele usb wilt en dat het niet een dongle is....

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• steefje007
  • Niet online
Ik ben nu van plan om die mini-usb stick te gaan gebruiken.

@skoozie

Ja om bestanden onderling te verzenden of alleen te lezen. Gebruik ik nu een usb stick om te verzenden (tussen mijn laptop en virtuele omgeving) onder citrix.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
steefje007 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:36:
[...]
Voor een intern programma van me werk
Alle hierboven genoemde oplossingen kijken naar de symptomen van het probleem.
De echte oplossing is ga praten met de maker van die software en leg je probleem uit. Wellicht is er een betere manier mogelijk.

• The Eagle

The Eagle

steefje007 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:59:
Ik ben nu van plan om die mini-usb stick te gaan gebruiken.

@skoozie

Ja om bestanden onderling te verzenden of alleen te lezen. Gebruik ik nu een usb stick om te verzenden (tussen mijn laptop en virtuele omgeving) onder citrix.
hehe, de aap komt uit de mouw. Eigenlijk wil je dus een drive of folder die je zowel onder Citrix als op je laptop kunt benaderen, correct?

If so: Citrix kan ook lokale schijven mappen. Dus als je een Citrix omgeving vanaf je laptop benadert, dan kun je in citrix in principe je lokale schijf ook mappen. Geen idee of je controle hebt over je Citrix omgeving, maar zo niet, dan kun je altijd nog de ICA file die je opstart vid de webinterface downloaden ipv uitvoeren, aanpassen en vervolgens middels een dubbelklik openen :)

En als je op het zelfde netwerk zit met zowel je laptop als je citrix, is het natuurlijk een peuleschil om een netwerkdrivemapping aan te maken.

Je moet het leven niet moeilijker maken dan het is ;)

Pagina: 1