• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 16:02
Om mijn home cinema set af te maken ben ik op zoek naar een mediaspeler die een zeer uitgebreide set mogelijkheden heeft. Ik vermoed zelf dat mijn wensen te uitgebreid zijn voor een mediaspeler, maar een mediaspeler vind ik interressanter als een HTPC vanwege de lagere prijs, makkelijkere installatie en kleiner formaat.

De meeste wensen zijn makkelijk googlebaar (Of te vinden via de pricewatch) dat zijn:
- DTS-HD
- 1080p video
- HDMI
- Interne storage

De vragen waarmee ik blijf zitten zijn:
  1. Ik wil via de mediaspeler internetstreams bekijken van starcraft toernooien (GSL, MLG etc. ). Ik zoek dus een mediaspeler waarop ik makkelijk kan navigeren naar deze streams en ze kan openen. Is dit uberhaupt mogelijk met een mediaspeler of moet ik hiervoor sowieso al uitwijken naar een HTPC?
  2. Verder wil ik de mediaspeler ook graag gebruiken als download station. Ik wil via torrents downloaden, en dus ook kunnen unrarren. Zijn er mediaspelers die dit ondersteunen?
  3. Als er mediaspelers zijn die de bovenste twee functies hebben, welke zijn dat dan?
Deze vragen vond ik zeer specifiek en heb ik niet kunnen vinden dmv. de search of google.

Verwijderd

Parren en rarren niet met een media player,heb je een computer voor nodig.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 14:52 ]

Verwijderd

Www.mediacenterworld.nl daar staat je antwoord ,bij alles wat weten wilt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:47:
Parren en rarren niet met een media player,heb je een computer voor nodig.
Jawel hoor, NMT's (Popcornhour en HDX o.a.) kunnen dat gewoon. Streams kijken is een ander verhaal... Dat kan meestal niet geloof ik.

• Cloud
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Streams kijken gaat bijzonder lastig worden. Ook op HTPCs als XBMC is dit zeker niet out-of-the-box mogelijk. Ik zoek al tijden naar een manier om own3d.tv te kunnen streamen naar mijn mediacenter; zonder resultaat tot op heden. Volgens mij komt het door een probleem met hoe die data aangeboden wordt. Schijnbaar zit zo'n livestream van binnen echt anders in elkaar dan bijvoorbeeld een Youtube video; ondanks dat beide in streamvorm worden aangeboden.

Downloadfunctie wordt al regelmatig aangeboden, maar je komt dan doorgaans wel in de mediaspelers met interne harde schijf terecht. Zowel torrents als usenet worden vaak ondersteund in zo'n speler.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Rem
Cloud schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:06:
Streams kijken gaat bijzonder lastig worden. Ook op HTPCs als XBMC is dit zeker niet out-of-the-box mogelijk. Ik zoek al tijden naar een manier om own3d.tv te kunnen streamen naar mijn mediacenter; zonder resultaat tot op heden. Volgens mij komt het door een probleem met hoe die data aangeboden wordt. Schijnbaar zit zo'n livestream van binnen echt anders in elkaar dan bijvoorbeeld een Youtube video; ondanks dat beide in streamvorm worden aangeboden.

Downloadfunctie wordt al regelmatig aangeboden, maar je komt dan doorgaans wel in de mediaspelers met interne harde schijf terecht. Zowel torrents als usenet worden vaak ondersteund in zo'n speler.
Vooral die streams zijn inderdaad wat ik kijken wil. Lijkt erop dat het dan toch een HTPC word met een windows installatie, waarop ik dan mediacenter software zet. Kan ik die gebruiken als een 'gewone' browser pc, maar als ik dat wil ook de mediacenter software opstarten. Beetje omslachtig maar wel zeer functioneel!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 13:35
Cloud schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:06:

Ik heb op m'n Xperia Arc, xbmc remote.
Als ik een willekeurige medialink aanklik op m'n telefoon krijg ik de optie in welke player ik de stream wil afspelen, hierbij kan ik ook kiezen voor: Play on XBMC
Dit werkt met alle streams.

Dus xperia arc via wifi, xbmc remote vraagt of ie de stream naar xbmc mag sturen en dan speelt ie um ook daar af.

who put a "stop payment" on my reality check

• 418O2
Downloaden en (met name) rarren en parren op een NMT duurt best lang als je grotere downloads hebt, dus dan is een HTPC een betere keus.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

remsporus schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Vooral die streams zijn inderdaad wat ik kijken wil. Lijkt erop dat het dan toch een HTPC word met een windows installatie, waarop ik dan mediacenter software zet. Kan ik die gebruiken als een 'gewone' browser pc, maar als ik dat wil ook de mediacenter software opstarten. Beetje omslachtig maar wel zeer functioneel!
Dat is op dit moment de enige oplossing die ik ook vond. Alleen heb ik XBMC Live zonder verdere Ubuntu erop staan en kan ik dus niet even switchen naar een 'Windows' interface. Daarnaast heb ik alleen een afstandsbediening, dus bedienen zal ook lastig worden als je in een webinterface terechtkomt die voor muisjes gemaakt is. Ik wacht dus nog op een goede addon voor XBMC die dat wel kan; maar dat zal nog wel even duren.
DaRk PoIsOn schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:15:
[...]

Ik heb op m'n Xperia Arc, xbmc remote.
Als ik een willekeurige medialink aanklik op m'n telefoon krijg ik de optie in welke player ik de stream wil afspelen, hierbij kan ik ook kiezen voor: Play on XBMC
Dit werkt met alle streams.

Dus xperia arc via wifi, xbmc remote vraagt of ie de stream naar xbmc mag sturen en dan speelt ie um ook daar af.
Ik heb zelf ook een Android toestel en gebruik ook die XBMC app. Die 'Play on XBMC' functie heb ik wel eens gezien maar ik heb dit nog nooit getest. Zal binnenkort eens kijken of dat ook met een livestream van own3d.tv werkt. Bedankt voor de tip in elk geval!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Rem
418O2 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:16:
Downloaden en (met name) rarren en parren op een NMT duurt best lang als je grotere downloads hebt, dus dan is een HTPC een betere keus.
Dat het lang duurt is an sich niet zo'n probleem omdat hij ook gewoon s'avonds en overdag aan zou kunnen staan vanwege het downloaden. Maar als streams kijken onmogelijk is op een NMT is dat natuurlijk ook weer erg jammer.

• 418O2
Als hij daarmee bezig is, dan is het afspelen van HD materiaal ook niet echt mogelijk meer. Een HTPC met een AMD apu hoeft niet zo duur te zijn.

• Rem
Moet ik me toch maar eens in gaan verdiepen. Hoop dat ik het voor elkaar krijg om een htpc te vinden/maken die klein genoeg is om nog in mijn audiomeubel te passen! :P
28 centimeter breed bij 11,7 centimeter hoog :s

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

remsporus schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:26:
Moet ik me toch maar eens in gaan verdiepen. Hoop dat ik het voor elkaar krijg om een htpc te vinden/maken die klein genoeg is om nog in mijn audiomeubel te passen! :P
28 centimeter breed bij 11,7 centimeter hoog :s
Dat is een eitje. :) De mijne was prefab (op het OS/installatie na dan), maar als je zelf een gaat bouwen moet het ook vast wel lukken. Ik heb zelf een Asrock ION 3D en die heeft als afmetingen: 195mm(W) x 70mm(H) x 186mm(L).

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:31:
[...]

Dat is een eitje. :) De mijne was prefab (op het OS/installatie na dan), maar als je zelf een gaat bouwen moet het ook vast wel lukken. Ik heb zelf een Asrock ION 3D en die heeft als afmetingen: 195mm(W) x 70mm(H) x 186mm(L).
Heb je toevallig al een 3D film gestreamd met de Asrock?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb geen 3D TV en dat is eerlijk gezegd ook niet waarvoor ik hem aangeschaft heb (ook niet op de toekomst of zo); dat was puur vanwege de gunstige prijs, formfactor, lage geluidsproductie en prestaties. :)

Het enige minpuntje wat ik wel eens gehoord heb, is dat het apparaat (ondanks de naam van het apparaat doet vermoeden) wel moeite kan hebben met 3D content te streamen. Dit is wel tweede/derde hands informatie, ik heb dit zelf nooit geprobeerd. Moet wel wat over te vinden zijn op de interwebz. Ik geloof dat men toen aangaf dat als je echt 3D content wilde hebben, je beter een stapje duurder moest gaan zitten met de Vision 3D serie. Maar pin mij hier niet op vast!

Pagina: 1