Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van een ingenieursbureau heb ik een 3D model bestand ontvangen die ik verder moet animeren in 3D studio Max. Het bedrijf kan mij het bestand alleen in .STP formaat aanleveren. Helaas is het niet mogelijk om dit bestand direct te importeren in Autodesk 3D Studio Max.

Middels andere autocad software heb ik getracht om het .STP bestand om te zetten in een leesbaar bestand voor Autodesk 3D studio Max alleen zonder resultaat. Is er een bepaalde software om dit document te converteren zodat dit kan worden ingelezen in Autodesk 3D Studio Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Je kunt het met PolyTrans proberen, maar dat is geen gratis programma. In wat voor programma maakt dat bureau hun modellen dan? STP is vast niet het enige formaat dat ze kunnen exporteren. Het zou fijn zijn als je een FBX, OBJ of STL kunt krijgen, daar kom je al een stuk verder mee!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:17
In de nieuwere versies van Max kan je het gewoon omporteren. Het komt dan als body object binnen.
Anders zijn polytrans en PowerNURBS goede tool om het te importeren. Je kan ook eventueel deep exploration gebruiken om het om te zetten naar DWG en dat in max in te laden.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet is het model in ProEngineer Wildfire ontworpen.
Het bedrijf kan mij alleen een .STP bestand verstrekken.
Het bestand is helaas niet direct in te laden met Autodesk 3ds Max 2012 x64.

Bovenstaande opties zal ik eens doornemen en hopelijk zit er een passende oplossing tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar Pro-E kan toch wel IGES exporteren dacht ik?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:50
Misschien lukt het hier mee:
http://labs.autodesk.com/technologies/fusion/
Lees hier dat het wel kan: http://forums.autodesk.co...-Fusion-2012/td-p/3276983
Als je dan als .sat kan exporteren ben je volgens mij binnen.
Of transmagic kopen, dan ben je wel even van dat gedoe af.
Trouwens kan pro/e volgens mij ook dwg of dxf exporteren alleen zit je natuurlijk niet te wachten om iets anders te vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door Haas_nl op 16-01-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, middels Transmagic is het gelukt om het bestand op een correcte manier te importeren :) !
Pagina: 1