Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voorkomen dat mail van VPS als spam wordt gezien

Pagina: 1
Acties:

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Goedemorgen,

Wij gebruiken een VPS server voor onze webwinkel(s) en hebben een Hosted Exchange server bij Perrit voor de mail.
Als er nu een mail vanuit de webwinkel wordt gestuurd, dan staat er bij de afzender : admin@vpsXXXX.XXXhosting.net; namens; Verkoop <verkoop@XXXX.nl>

Ten eerste irriteert mij dit en ten tweede ziet het er niet professioneel uit.
Ik hoor ook regelmatig dat onze mail nog wel eens in de Spam folder is terug te vinden, wellicht dat bovenstaande de oorzaak is.

Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Wat voor OS draait er op je VPS?

Het feit dat je hosted exchange hebt is in deze niet zo belangrijk aangezien je VPS waarschijnlijk zelf zijn mail verstuurd...
Je moet op de VPS een optie "Override FROM address" aanzetten. Die zou dit probleem moeten verhelpen...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check dat wel eerst even of je domein SPF oid gebruikt. Dan wil je natuurlijk even het IP-adres van de VPNSssss :+ toevoegen als goedgekeurde verzender.
Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?
Stap 1 is meer info geven over de server-inrichting ;) Overigens zou ik vooral ook de hoster vragen hoe en wat.

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 16-01-2012 10:41 . Reden: :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

F_J_K schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:00:
Dan wil je natuurlijk even het IP-adres van de VPN toevoegen als goedgekeurde verzender.
En sinds wanneer verzend een VPN mailtjes ? :)

Wellicht mag je relayen via hosted Exchange wanneer je je aanmeld vanaf de VPS. Dan heb je met SPF ed. geen problemen...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mike2k: Freudiaanse typo :+ Boodschap is dat je even moet letten op de verschillende anti-spam technieken.

Via Exchange sturen is idd mooier; ook om ze daar als verzonden geregistreerd te krijgen (als dat kan).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Ik zal inderdaad eens navragen of ik de mail via de Hosted Exchange mag versturen. Dit lijkt mij inderdaad de beste oplossing.
Pagina: 1