Wifi netwerk wel zichtbaar, maar kan niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-12 18:41
Ik heb een vreemd probleem met mijn draadloze netwerk. Ik heb de volgende situatie:

- UPC internet met standaard modem;
- Hieraan een router (NetGear WNDR3800).

Dit werkt allemaal prima. Ik heb verbinding met met netwerk (draadloos) en kan gewoon alles doen. Vervolgens gebeurt er het volgende:
- Van het een op het andere moment (in ieder geval voor mij geen verklaarbaar moment) kan ik niet meer verbinden met het draadloze netwerk. Ik zie hem nog wel, maar kan gewoon geen verbinding meer maken.
- Met een lijntje werkt het nog wel;
- Ik heb het geprobeerd met verschillende telefoons én mijn netbook, geen van allen kunnen meer verbinding maken.
- Ik heb hiervoor een andere router gehad (linksys WRT320N), ik heb een andere router gekocht omdat ik het probleem niet kon herleiden.
- Na een reset van de router werkt het allemaal weer als een zonnetje;
- Er zit voor mijn gevoel geen directe logica achter, het kan rustig een maand goed gaan en dan zomaar 5 keer per dag fout.
- Mijn zoektocht op internet levert niet veel op, of topics in een forum waar uiteindelijk geen duidelijk antwoord naar voren komt.

Wie o wie heeft er nog een idee waarmee ik dit raadsel kan oplossen.

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 20:33

TOYS

Zeg ik nie!!

Heb je een eigen unieke SSID? Niet dat iemand in de buurt met een zelfde ssid soms in jouw vaarwater gaat zitten?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Verwijderd

Wat TOYS aangeeft kan inderdaad het probleem veroorzaken, tevens kun je ook controleren of er geen stoorzender in de buurt van de router zit. Denk aan verkeerde "straling"

• Playmaster
Nee er is geen zelfde SSID, zeker niet omdat ik een eigen verzonnen SSID gebruik.

Wat zou het gedrag van een stoorzender moeten zijn? Ik zou dan verwachten dat het signaal minder is, niet meer dat ik niet kan verbinden. Na een restart van de router werkt het weer. Hoe is dit uit te sluiten?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gek idee wellicht, maar heb je een wireless channel ( 1- 11 of 14 in het geval van een N router afaik)ingesteld dat vast gebruikt moet worden of wisselt hij vanzelf? Ik heb wel eens vaker problemen gehad hiermee (channel wisselen dus) waardoor de apperaten gewoon niet meer konden connecten.

dus of één waarde kiezen, of id veranderen of op Automatic zetten

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 16-01-2012 14:11 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dus als ik het goed begrijp heb je dit probleem gehad met twee verschillende draadloze routers? Heb je het DHCP gedeelte van de draadloze router wel uitgezet? Of is het nu zo dat je modem een extern IP krijgt van je ISP, dat de modem een adres uitdeelt aan de router, en dat die weer in een andere range adressen uitdeelt aan je draadloze apparaten?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Playmaster
Notna schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:10:
Gek idee wellicht, maar heb je een wireless channel ( 1- 11 of 14 in het geval van een N router afaik)ingesteld dat vast gebruikt moet worden of wisselt hij vanzelf? Ik heb wel eens vaker problemen gehad hiermee (channel wisselen dus) waardoor de apperaten gewoon niet meer konden connecten.

dus of één waarde kiezen, of id veranderen of op Automatic zetten
Ik heb nu een NetGear router die ondersteund clearchannel (deze wisselt automatisch naar een kanaal met de minste storing). Dit voegt niet zoveel toe. Ik zal eens beginnen met een vast kanaal in te stellen en kijken of het probleem zich nog voordoet.
MaximusTG schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:12:
Dus als ik het goed begrijp heb je dit probleem gehad met twee verschillende draadloze routers? Heb je het DHCP gedeelte van de draadloze router wel uitgezet? Of is het nu zo dat je modem een extern IP krijgt van je ISP, dat de modem een adres uitdeelt aan de router, en dat die weer in een andere range adressen uitdeelt aan je draadloze apparaten?
Mijn router is ingesteld als DHCP server. Ik heb uiteraard de draadloze routers niet gelijktijdig gebruikt.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, dat snap ik, dat je de draadloze modems niet tegelijk hebt gebruikt. Maar je UPC modem fungeert waarschijnlijk ook als DHCP server he? Op welke poort zit de kabel van het modem naar de router? In de WANpoort van de router?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Playmaster schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:19:
[...]

Ik heb nu een NetGear router die ondersteund clearchannel (deze wisselt automatisch naar een kanaal met de minste storing). Dit voegt niet zoveel toe. Ik zal eens beginnen met een vast kanaal in te stellen en kijken of het probleem zich nog voordoet.

[...]

Mijn router is ingesteld als DHCP server. Ik heb uiteraard de draadloze routers niet gelijktijdig gebruikt.
indien het tot de mogelijkheden behoort: met Android (en Apple vast ook wel, geen ideE) heb je WiFi scanners die aangeven welke kanalen er gebruikt worden in de buurt. Wellicht dat je die eerst kan scannen om te kijken welke er het meeste gebruikt wordt en zodoende ene iets minder gebruikt kanaal nemen (bij mij is 10/11 bijv. enorm crowded en ben ik naar 13 overgegaan)

Xbox Live ID:Notna8310

• Playmaster
MaximusTG schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:24:
Ja, dat snap ik, dat je de draadloze modems niet tegelijk hebt gebruikt. Maar je UPC modem fungeert waarschijnlijk ook als DHCP server he? Op welke poort zit de kabel van het modem naar de router? In de WANpoort van de router?
Het is een vaste modem, deze geeft idd een IP aan de router. De router is DHCP voor de clients. Maar ik zie hier geen problemen in aangezien de vaste lijnen gewoon blijven werken.
Notna schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:34:
[...]

indien het tot de mogelijkheden behoort: met Android (en Apple vast ook wel, geen ideE) heb je WiFi scanners die aangeven welke kanalen er gebruikt worden in de buurt. Wellicht dat je die eerst kan scannen om te kijken welke er het meeste gebruikt wordt en zodoende ene iets minder gebruikt kanaal nemen (bij mij is 10/11 bijv. enorm crowded en ben ik naar 13 overgegaan)
Dit kan ik ook vanaf de software van de router zien (of d bijgeleverde software iig).
Pagina: 1