Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hippe2k
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Goededag allemaal,

Ik probeer een standaard document te maken voor een product die ik regelmatig moet leveren.
Nu heb ik in de voettekst een tabel.

Deze tabel heeft als voorbeeld 3 rijen en 3 kolommen.

1 - 2 - 3
4 - 5 - 6
7 - 8 - 9

Hierbij moeten 1,3,4,5,6,7 en 8 een verwijzing krijgen dat als ik deze op pagina 1 aanpas dat ze op alle pagina's aangepast worden.

2 en 9 moeten op alle pagina's anders kunnen zijn. Wat ik nu dus heb gedaan is elke pagina een nieuwe Sectie gemaakt.

Ik zoek nu nog een methode voor de tekstverwijzingen. bijvoorbeeld 1 is verwijzing.
Ik ben al bezig geweest met bladwijzers etc maar op het moment als ik die leegmaak om iets nieuws in te vullen verwijder ik de bladwijzer.

Alvast bedankt,

Hippe2k

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Ik vraag me af of er iemand is die precies begrijpt wat je bedoelt. Ik in ieder geval niet.

Uiteraad gooi je de verwijzing weg als je de verwijzing weggooid... Hoe moet word weten waarnaar toe verwezen moet worden als je het hele zooitje wist???

Misschien toch maar van Word naar Access overstappen, daar kan je met tabellen en velden werken. En met rapporten. Of moet het document interactief blijven?

[ Voor 5% gewijzigd door Witte op 16-01-2012 11:45 ]

Houdoe

• Hippe2k
Beste Witte,

Bedankt voor je reactie,

Access js geen optie die heeft niet iedereen beschikbaar / kent de functionaliteit ervan die er mee moet werken.

Ik weet dat als je een verwijzing weggooit dat je het zooitje wist. ik zoek eigenlijk een soort tekstvak waar ik tekst in kan zetten die overal wordt overgenomen met een verwijzing.
als ik dit tekstvak leeg maakt moet de rest ook leeg worden en als ik er weer tekst in zet moet die dan weer op die plaatsen komen.

Groet,

Hippe2k

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
Is zoiets niet op te lossen met een stukje spreadsheet invoegen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik ook niet echt begrijp wat je nu wilt, maar het lijkt een beetje te zitten in het op iedere pagina opnemen van dezelfde tekst. Dat zou je kunnen doen door gebruik te maken van kop- en voetteksten.

Maar naar alle waarschijnlijk bedoel je dat niet, en vertaal je je probleem volledig vanuit de oplossing die je er zelf al voor bedacht hebt. Een euvel dat ik heel vaak tegenkom.

Het zou heel erg helpen als je eens wat meer over de achtergrond van je probleem zou vertellen. Waar is dit document voor bedoeld? Wat staat erin? Wat is dat voor informatie in die tabel? Ben jij de enige die erin werkt of zijn er meerdere mensen die erin werken? Stuur je het nog naar iemand op?

Een schets van je probleem kan ons al helpen om met alternatieven te komen.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het invullen van de verschillende velden in een tabel... zou je dat niet in (of vanuit) Excel doen?
Daarmee kun je in ieder geval het volgende stuk redelijk snel en simpel oplossen:
Deze tabel heeft als voorbeeld 3 rijen en 3 kolommen.

1 - 2 - 3
4 - 5 - 6
7 - 8 - 9

Hierbij moeten 1,3,4,5,6,7 en 8 een verwijzing krijgen dat als ik deze op pagina 1 aanpas dat ze op alle pagina's aangepast worden.
Verwijzing maken naar (de cel op) de eerste pagina die je ontelbare malen kunt wijzigen.
2 en 9 moeten op alle pagina's anders kunnen zijn.
Kun je dus op iedere pagina/lokatie met de hand aanpassen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Als je de in te vullen tekst ergens in het document hebt staan, kan je er een bookmark van maken (tekst selecteren, dan Insert > Bookmark). Deze book marks kan je dan invoegen als een veld (Insert > Quick Parts > Field). De Fieldcode is dan { REF bookmarknaam }. Deze is dan gelijk voor alle secties die je aanmaakt, dus jouw cellen 2 en 9 kunnen daan aangepast worden per sectie.

Wijzigen wordt wat lastig met bookmarks, maar als je een spatie voor en na de bookmarktekst opneemt, deze spaties ook meeneemt in de bookmarks en bij het wijzigen alleen de tekst wijzigt, zou het goed moeten gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Coffeemonster op 16-01-2012 14:41 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Hippe2k
Jester-NL schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:35:
Het invullen van de verschillende velden in een tabel... zou je dat niet in (of vanuit) Excel doen?
Daarmee kun je in ieder geval het volgende stuk redelijk snel en simpel oplossen:
[...]
Verwijzing maken naar (de cel op) de eerste pagina die je ontelbare malen kunt wijzigen.
[...]
Kun je dus op iedere pagina/lokatie met de hand aanpassen...
Het probleem wat ik met Excel heb is dat ik de Voettekst niet echt kan invullen die bestaat uit 3 stukken en ik krijg er niet 1 stuk van.
Coffeemonster schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:36:
Als je de in te vullen tekst ergens in het document hebt staan, kan je er een bookmark van maken (tekst selecteren, dan Insert > Bookmark). Deze book marks kan je dan invoegen als een veld (Insert > Quick Parts > Field). De Fieldcode is dan { REF bookmarknaam }. Deze is dan gelijk voor alle secties die je aanmaakt, dus jouw cellen 2 en 9 kunnen daan aangepast worden per sectie.

Wijzigen wordt wat lastig met bookmarks, maar als je een spatie voor en na de bookmarktekst opneemt, deze spaties ook meeneemt in de bookmarks en bij het wijzigen alleen de tekst wijzigt, zou het goed moeten gaan.
Dit is inderdaad een goede oplossing ty, ik had hem nu al zo gebruikt alleen zonder die spaties, en mensen die niet weten verder hoe word werkt maakte elke keer het woord weg en was de bookmark weer weg ik ga dit is proberen.

Even voor de duidelijkheid.

Elk blad is een nieuwe Sectie dus voettekst wordt niet overgenomen.
Als voorbeeld ik heb een tabel van 2 kolomenen (in de voettekst) waarvan 1tje op elke pagina het zelfde moet zijn en eentje op elke pagina anders (vandaar dat elke blad een nieuw Sectie is).

Ik zoek dus iets voor de kolom die op elk blad het zelfde is. Boomarks heb ik al geprobeerd maar de mensen in mijn omgeving die het document ook gebruiken weten niet hoe dit werkt. Dus ik zoek een andere methode dan bookmarks, ondanks ik dan wel het idee van Coffeemonster ga proberen.

Ik ga het idee van Coffeemonster proberen maar als mensen nog andere ideeen hebben hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Hippe2k

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
De enige andere methode die ik ken is met macro's, maar wellicht dat als je de andere gebruikers goed en duidelijk uitlegt dat ze alleen de bookmarktekst wijzigen en de spaties ervoor en erna laten staan, dat het dan wel werkbaar is.

Ik zie trouwens nog een andere mogelijkheid: Met de veldcode { ASK bookmarknaam} wordt bij een update van de velden gevraagd om de tekst die bij bookmarknaam hoort. Deze kan je dan weer met het REF-veld invoegen in je tabellen. Het lastige is wel dat Word bij elke update van de velden (dus ook bij openen en printen) vraagt om de teksten, maar mij staat bij dat je dat kan uitzetten voor je document.

[ Voor 46% gewijzigd door Coffeemonster op 16-01-2012 15:44 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1