Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Corsair obsidian 800D OF Cosmos 2

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

• dogiedog
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-11 20:46
Hallo,

Ik ga binnenkort kleine upgrade doen aan mijn pc, daarbij ga ik mijn antec 1200 vervangen maar weet nog niet welke ik moet kiezen, de Cosmos 2 of Corsair obsidian 800D...

Wat denken jullie??

~ dogiedog

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik zou de kast nemen die je zelf het mooist vind ;)

De 800D is een erg grote kast maar ikzelf vind het een waardeloze kast als je er geen waterkoeling inbouwt, met lucht word het soms best warm en ik moest me zij paneel eraf halen om de boel binnen de perken te houden dus waarvoor zou ik voor een cosmos gaan.

De 800D is erg zwaar, een lan-party bezoeken is dus niet echt grappig, omdat de 800D ook nog eens zo groot is moest ik hem altijd plat neerleggen waardoor hij ook nog eens een boel koffer ruimte in beslag nam.

Ik heb zelf een 800D in de berging staan hier omdat ik terug ben gegaan naar lucht koeling en de punten hierboven zijn dus mijn persoonlijke meningen.

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• dogiedog
IlIlIlIlIl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 02:13:
Ik zou de kast nemen die je zelf het mooist vind ;)

De 800D is een erg grote kast maar ikzelf vind het een waardeloze kast als je er geen waterkoeling inbouwt, met lucht word het soms best warm en ik moest me zij paneel eraf halen om de boel binnen de perken te houden dus waarvoor zou ik voor een cosmos gaan.

De 800D is erg zwaar, een lan-party bezoeken is dus niet echt grappig, omdat de 800D ook nog eens zo groot is moest ik hem altijd plat neerleggen waardoor hij ook nog eens een boel koffer ruimte in beslag nam.

Ik heb zelf een 800D in de berging staan hier omdat ik terug ben gegaan naar lucht koeling en de punten hierboven zijn dus mijn persoonlijke meningen.
Bedankt voor je reactie.

Vind de kasten allebij prachtig erg mooi... :P

Ik ben van plan om mijn overgeclockte cpu sowieso te gaan watercoolen met de H100, maar mijn GTX 580 die is niet watergecooled, maar die krijgt toch lucht van de bottom chamber?

Ben dus van plan om de cpu te watercoolen en videokaart gewoon luchtcoolen, zou ik hierbij beter voor cosmos 2 kunnen gaan of 800D

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik heb geen ervaring met de cosmos maar ik zou denk ik wel voor die kast gaan.
De 800d heeft onderin 1x een 120mm fan die frisse lucht naar binnen blaast, dit vond ik voor mijn GTX580's te weinig en ze werden ook vrij warm als ik even stevig aan het gamen was.
Ik ben toen overgestapt op een silverstone raven en heb er nog geen moment spijt van, pc blijft een stuk koeler.

Ik weet niet wat voor radiator ruimte je in de cosmos hebt maar de 800d heeft boven aan een plek voor een radiator van maximaal 360mm en er kan zelfs nog wat gemod worden zodat er onder in een 240mm radiator past.

Als ik nu moest kiezen zou ik denk ik voor de cosmos gaan al zal die nog niet goed leverbaar zijn.
Er zijn ook nog andere alternatieven die niet zo groot zijn maar wel goed zijn

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• dogiedog
IlIlIlIlIl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 02:33:
Ik heb geen ervaring met de cosmos maar ik zou denk ik wel voor die kast gaan.
De 800d heeft onderin 1x een 120mm fan die frisse lucht naar binnen blaast, dit vond ik voor mijn GTX580's te weinig en ze werden ook vrij warm als ik even stevig aan het gamen was.
Ik ben toen overgestapt op een silverstone raven en heb er nog geen moment spijt van, pc blijft een stuk koeler.

Ik weet niet wat voor radiator ruimte je in de cosmos hebt maar de 800d heeft boven aan een plek voor een radiator van maximaal 360mm en er kan zelfs nog wat gemod worden zodat er onder in een 240mm radiator past.

Als ik nu moest kiezen zou ik denk ik voor de cosmos gaan al zal die nog niet goed leverbaar zijn.
Er zijn ook nog andere alternatieven die niet zo groot zijn maar wel goed zijn
Bedankt voor je reactie, ik zal ook nog even kijken naar de silverstone raven, misschien dat dat ook nog wel iets voor me is :) ik had al gekeken naar levertijd van cosmos 2 en die ligt inderdaad extreem hoog :O

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
dogiedog schreef op maandag 16 januari 2012 @ 02:37:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zal ook nog even kijken naar de silverstone raven, misschien dat dat ook nog wel iets voor me is :) ik had al gekeken naar levertijd van cosmos 2 en die ligt inderdaad extreem hoog :O
Volgens mij moet die Cosmos nog uitgebracht worden... zal binnenkort gebeuren, maar dat is een vrij recent aangekondigd model.

nieuws: Cooler Master toont Cosmos II-behuizing op CES

Dat is nieuws van vorige week...

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb zelf de 800D. Nog niet volledig werkend (cpu mist nog). Maar het is een erg fijne kast. Heb alle koelers in gebruik, en gebruik als CPU koeler de H100. Heb de kast wel al even op stroom gehad. En de 9 koelers die er in zitten (4 op de H100), hoor je niet! Doodstil allemaal.

En qua modbaarheid, tja, je ziet gewoon nergens kabels. Perfect weggewerkt!

Professioneel Heftruck Syndroom

• dogiedog
@MicGlou ik weet het, heb alle nieuws sites al gelezen (:
@NeFoRcE welke fans heb je dan op de H100 ? en in de kast ? en wat is de temperatuur van je videokaart (dit zijn mijn grootste zorgen zeg maar)

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

dogiedog schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:08:
@MicGlou ik weet het, heb alle nieuws sites al gelezen (:
@NeFoRcE welke fans heb je dan op de H100 ? en in de kast ? en wat is de temperatuur van je videokaart (dit zijn mijn grootste zorgen zeg maar)
Videokaart hangt er nog niet in. Krijg deze week de 7970 binnen. Maar ik kan de kast pas echt werkend maken als de processor er is.

Qua koelers; 4 keer een NoiseBlocker X2 12CM. Niet de beste keus aldus sommigen. Maar ze zijn verdomd stil. Ik zie wel of de koelprestaties goed genoeg zijn om de CPU op temp te houden. :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• dogiedog
NeFoRcE schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:28:
[...]

Videokaart hangt er nog niet in. Krijg deze week de 7970 binnen. Maar ik kan de kast pas echt werkend maken als de processor er is.

Qua koelers; 4 keer een NoiseBlocker X2 12CM. Niet de beste keus aldus sommigen. Maar ze zijn verdomd stil. Ik zie wel of de koelprestaties goed genoeg zijn om de CPU op temp te houden. :)
bedankt voor je antwoord, ik zit te kijken wat het beste is voor koeling

De noctua NF-S12B flx 120mm
pricewatch: Noctua NF-S12B FLX, 120mm
Ziet er niet uit maar qua koelprestaties en geluid is ie extreem goed, minpuntje: de prijs
120mm, 18dB, Beige, 100m³/h, 59cf/m

Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm
pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm
Ziet er wel redelijk uit, koelprestaties erg goed en geluid is ietsjes minder.... stuk betaalbaarder als je veel gaat kopen
120mm, 24dB, Zwart, 116m³/h, 68cf/m

Cooler Master R4-L2R-20AC-GP, 120mm
pricewatch: Cooler Master R4-L2R-20AC-GP, 120mm
Leuke lampjes, goede prijs & koeling, geluid ook erg laag en betaalbaar (als je het mij vraagt beter dan de noctua fans dus)
120mm, 19dB, Blauw, Zwart, 118,4m³/h, 70cf/m

Hieruit zie ik dat de Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm qua prijs-prestatie verhouding het beste is maar hoor je 24dB wel als je hem in de 800D hebt? aangezien het aardig dik materiaal is lijkt het me sterk dat je dat erg hard hoort?

[ Voor 7% gewijzigd door dogiedog op 16-01-2012 15:43 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 17:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met zo weinig eigen onderzoek wordt het lastig om je fatsoenlijk van advies te voorzien. Bovendien kruipen we nu alweer richting aankoopadvies voor koelers en beide zaken zijn volgens het beleid uit den boze. Lees Het algemeen beleid nog eens goed na, zodat je begrijpt waarom ik je topic sluit en wat je in de toekomst wel graag van je zien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.