Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:22
Ik heb hier een Canon Pixma MP500 Multifunctional, vroeger kon ik op de scan knop drukken, kreeg ik een mooi menutje, met opties hoe ik wou scannen en opslaan.

Werkte allemaal top!

Nu heb ik Windows 7 x64, en die scan knop doet gewoon lekker niks meer :-(

Ik krijg nog altijd het Menu als ik op Scan druk.
maar Opslaan op PC / Opslaan als PDF bestand / Toevoegen aan e-mail

Ze werken niet meer.

Ik denk omdat er op mijn vorige PC drivers voor waren, maar als ik nu op de canon site kijk, zijn deze er niet voor de 64 bit windows versies.

Is hier een andere oplossing voor?

Wat ik feitelijk wil, is mijn inkomende post inscannen met een druk op de knop, zonder daarvoor telkens extra programma's te moeten starten. (waarvoor ik Canon destijds imo ook geld heb betaald)

Scannen naar een PDF bestand, en de PC regelt dat de scan in een map komt als PDFje met een optellend nummer.

Is dit er? Kent iemand een oplossing? Google wat niet lief vandaag en gaf me het antwoord niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
De drivers zitten in Win7 zelf, de printer werkt verder toch gewoon? Het lijkt erop dat de printer geen locatie heeft om weg te schrijven... of dit misschien naar een andere locatie doet dan je gewend bent?

Maar eigenlijk om mee te beginnen, wat heb je zelf al onderzocht? Heb je al gegoogled? Handleiding nagelopen? Website van Canon bezocht? Eenvoudige zoekopdrachten die je zelf kan doen, wordt ook wel verwacht eigenlijk voordat je vragen gaat stellen.

Mocht je zelf al naar het een en ander hebben gezocht, vermeld dat dan aub... zo voorkom je herhaling van al onderzochte oplossingen.

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 16-01-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Excuus voor de onduidelijkheid;

De canon site zelf heeft drivers voor x86 systemen, wanneer ik die probeer te installeren krijg je de melding dat dat niet gaat/kan op een 64 bit systeem.
Na contact met canon kreeg ik te horen dat er geen 64 bit drivers zijn, en deze ook niet zullen komen.

Windows zelf kan bestanden inscannen, maar niet opslaan als PDF, en dat is ook niet wat ik wil/ of voorheen kon.

Diverse google searches brengen mij niet verder dan programma's om documenten als PDF te scannen nadat je het betreffende bedrijf geld hebt betaald, en ook dit is weer met de computer handelingen.

In de printer ZELF staat de optie via het kleine LCD display om naar PDF te scannen.
DIE optie wil ik weer bruikbaar maken.
Het lijkt mij dat dit middels drivers moet, maar canon geeft niet thuis. Dus ben ik op zoek naar een andere driver wellicht? Of een andere optie die het zelfde resultaat mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Doet die printer het sowieso wel? Om vast te stellen of het ding wel enigszins aangestuurd kan worden. Want zoals ik al aangaf, voor heel veel apparaten heb je geen aparte drivers meer nodig omdat deze standaard in Windows 7 zitten, het zou inn de meeste gevallen gewoon moeten werken

De optie voor pdf zit in het apparaat ingebouwd, als ik mij niet vergis wil het apparaat alleen een locatie waar het naartie mag. Dat zou dus kunnen betekenen dat je in het apparaat nog wat moet instellen zoals een verwijzing naar een netwerk-locatie of een email-box.

Maar ik wil je toch adviseren wat beter op de website van Canon te gaan kijken, wat er is genoeg mogelijk... en het behoort gewoon allemaal te werken onder win7... maar daar moet je dan wel even een klein beetje moeite voor doen.

Wat behulpzame links: http://www.canon.nl/Suppo...16-687537&page=1&type=faq

http://www.canon.nl/Suppo...IXMA_MP_series/MP500.aspx

http://www.canon.nl/Suppo...aspx?type=download&page=1

Met behulp van bovenstaande links moet je het probleem kunnen verhelpen, al het relevante is daar terug te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Mijn printer werkt prima, word ook herkend als een Canon Pixma MP500 printer.

Scannen werkt ook prima, vanuit een willekeurig programma kan ik via WIA of TWAIN prima scannen.

Het gaat mij puur om de bediening op de printer zelf die niets onderneemt.
Daarvoor zijn geen x64 drivers te vinden, wel x86 drivers ...

De drivers en alles wat er volgens canon wel niet mogelijk is, staat allemaal onder windows 7. Selecteer je echter 64 bit, dan mag je het doen met enkel CD Label print, Easy Photoprint en "my printer" ... niet van MP drivers of MP scanner.
Wanneer je de Windows 7 variant download begint deze direct te piepen dat het geen 64 bit software is, en dat installatie niet voltooid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Zilverdael80 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:40:
Mijn printer werkt prima, word ook herkend als een Canon Pixma MP500 printer.

Scannen werkt ook prima, vanuit een willekeurig programma kan ik via WIA of TWAIN prima scannen.

Het gaat mij puur om de bediening op de printer zelf die niets onderneemt.
Daarvoor zijn geen x64 drivers te vinden, wel x86 drivers ...
Maar functies op de machine zelf die niet werken hebben uiteraard weinig met de drivers te maken... je geeft aan dat printen en scannen verder wel prima gaat vanuit willekeurige programma's, de driver is dus gewoon geinstalleerd en doet zijn werk.

Ik denk dat je wat dieper in de configuratie van de printer zelf moet duiken, of de bijbehorende software-suite eens goed doorlopen (of misschien zelfs installeren, dat zou de connector kunnen zijn). Mijn vermoeden is namelijk dat de printer niet weet waar het de pdf mag opslaan, of dat misschien wel doet maar op een voor jou onbekende locatie.

Er zijn diverse tools te downloaden voor die printer om van alles in te kunnen stellen...

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 17-01-2012 11:43 ]

Pagina: 1