Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mac bestandsoverdracht via SMB/CIFS van Windows 2008 traag*

Pagina: 1
Acties:

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 13:48
Zoals de titel zegt loop ik tegen het probleem aan dat mijn Mac een lage doorvoersnelheid heeft naar 2008 servers. Via bedraad netwerk haal ik +- 4MB /s . In de activity monitor van m`n mac zie ik het grafiekje van de doorvoersnelheids steeds naar 0 terug vallen. Het is dus een grafiekje met een hoop kleine dalletjes.

Naar mijn Windows 7 pc gaat de overdracht wel snel. Over FTP naar de server haal ik wel nette snelheden.
Waar moet ik dit ergens zoeken? SMB signing staat ook in Windows 7 aan toch?

IPv6 staat ook op server en werkstation aan. Heb ook zonder ipv6 geprobeerd. Helaas geen resultaat.
Het lijkt me dus ook niet aan de Mac te liggen.

Enig idee?

20 jaar, en wat had ik bereikt?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
probeer eens:
sudo sysctl -w net.inet.tcp.delayed_ack=1

Dit staat standaard op 3, maar OSX gaat nogal anders om met delayed ack's dan Windows en daarom kan het soms voor problemen zorgen.

Computer says no

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aangezien het tussen Windows 2008 en Windows 7 wel goed gaat, maar enkel op je Mac niet, lijkt de issue zich op de Mac te bevinden.

Vandaar even een topicmove naar: Macs & Software

Verder topic even ontdaan van de overigens nette [Windows 2008] tag :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mazz
Hi QuestionMark,

Misschien heb ik het verkeerd verwoord. De MAC kopieert snel naar een Windows 7 pc. Het probleem zit `m dus in de verbinding tussen de 2008 server en de mac. Het lijkt mij juist een Windows server 2008 gerelateerd probleem :) Kun je je daarin vinden?

sudo sysctl -w net.inet.tcp.delayed_ack=1 deze waarde stond al op 1. Toch bedankt voor het meedenken ;)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb je dan inderdaad verkeerd begrepen. Ik was in de veronderstelling dat het kopieren tussen Mac / Windows 2008 traag was en Windows 7 / Windows 2008 wel snel was.

Ik heb even via een topicreport gevraagd of de mods hier het topic even willen verplaatsten. (ik heb geen modrechten in dit forum).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:03
En rijkelijk laat een schopje naar WSS :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• mazz
Thnx! Hopelijk heeft iemand een tip!

• mazz
Schopje!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Server en Win7 bak zijn op dezelfde manier verbonden met de MAC?

Computer says no

• mazz
Yes! Werken beide over SMB of CIFS.

Pagina: 1