Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 23:44
Ik heb een tweedehands monitor van iemand gekregen, een BenQ FP231W. Bij het aanzetten viel me op dat over de hele monitor (bij een wit scherm) een rode waas over het scherm valt, behalve dan op de buitenste centimeter. Op de onderstaande foto kun je redelijk goed zien hoe dit eruit ziet, op de foto staat de linkeronderhoek.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CTS5yED5ST5KwBrt2SeRQJks/medium.jpg

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Is de monitor aan het overlijden, is er iets met het backlight, de aansturing?

Mijn vorige monitor (met dezelfde kabel) zowel op DVI als VGA had dit probleem niet, dus de aansturing lijkt het niet te zijn. Het probleem treed op zowel op 1920x1200 als op 1024x768, het lijkt dus echt in de monitor te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik denk dat de LCD onder druk heeft gezeten en daarom niet meer egaal is. Je kunt proberen het terug te drukken, maar dat zorgt hoogstwaarschijnlijk voor meer beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
ElektroNeko schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:15:
Ik denk dat de LCD onder druk heeft gezeten en daarom niet meer egaal is. Je kunt proberen het terug te drukken, maar dat zorgt hoogstwaarschijnlijk voor meer beschadiging.
Het LCD heeft bij de vorige eigenaar 6 jaar lang aan de muur gehangen zonder dat er iets tegen aan kon komen, dus ik verwacht niet dat het klem heeft gezeten. De kleur van de buitenste rand lijkt ook correct te zijn en het middenste deel wijkt af, waarbij de randen van het afwijkende deel het ergst zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Jape op 15-01-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59
Het LCD heeft bij de vorige eigenaar 6 jaar lang aan de muur gehangen
Ingebrand omdat de hitte niet aan de achterkant weg kon?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Jape schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:22:
[...]

Het LCD heeft bij de vorige eigenaar 6 jaar lang aan de muur gehangen zonder dat er iets tegen aan kon komen, dus ik verwacht niet dat het klem heeft gezeten. De kleur van de buitenste rand lijkt ook correct te zijn en het middenste deel wijkt af, waarbij de randen van het afwijkende deel het ergst zijn.
Heeft het rooie heel toevallig de vorm dat de muur mount was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
NitroX infinity schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:24:
[...]
Ingebrand omdat de hitte niet aan de achterkant weg kon?
Zou kunnen, er zat wel een centimeter of 5 achter de monitor, dus er was ruimte voor airflow.
ElektroNeko schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:25:
[...]

Heeft het rooie heel toevallig de vorm dat de muur mount was?
Nope, de wallmount is veel kleiner dan de rode vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gusto_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03 10:49
M'n collega hier zegt dat waarschijnlijk het rooie deel nooit meer weg gaat.
Heb je toevallig een grote Hi-Fi versterker naast je monitor staan of andere apparatuur welke niet magnetisch is afgeschermd. Dat kan hem geweest zijn.
Wellicht tijdens verhuizing boven op een grote speaker gelegen.

Ik ga geen magneet bij mijn monitor houden om het uit te proberen. Maar bij die van jou maakt het wellicht toch niet meer uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
gusto_NL schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:05:
M'n collega hier zegt dat waarschijnlijk het rooie deel nooit meer weg gaat.
Heb je toevallig een grote Hi-Fi versterker naast je monitor staan of andere apparatuur welke niet magnetisch is afgeschermd. Dat kan hem geweest zijn.
Wellicht tijdens verhuizing boven op een grote speaker gelegen.

Ik ga geen magneet bij mijn monitor houden om het uit te proberen. Maar bij die van jou maakt het wellicht toch niet meer uit. :+
Er heeft wel altijd een grote audiobox in de buurt gehangen, vziw heeft die nooit bovenop de monitor gelegen, maar je weet maar nooit natuurlijk. Ik kan eens kijken wat het effect van een magneet is. :)
Pagina: 1