Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
L.S.,

Ik heb 26 september 2008 een order geplaatst bij Azerty, deze is maart 2009 en september 2011 defect geraakt, beide keren een gerepareerde kaart terug gehad. Nu zijn we een periode verder en kampt (volgens mij) de grafische kaart weer met problemen. Nadat de computer een lange tijd uit is geweest en ik hem opstart, krijg ik geen beeld. Het scherm geeft aan dat er geen input is, de computer draait maar ik krijg niet eens een bios te zien. Het moederbord piept wel (eenmaal, zoals die dat normaal doet), maar ik zie verder niks. Dan duurt het even en hoor ik de fans harder draaien en het moederbord weer piepen. Dan zie ik eindelijk de bios. Vervolgens probeert Windows op te starten maar krijg ik eerst de vraag of ik in veilige modus wil opstarten of normaal, dit laat dus zien dat hij in het opstart proces van Windows gecrashed is. Eenmaal in Windows krijg ik ook de melding dat Windows foutief is afgesloten. Aangezien ik al geen bios zie bij opstarten, ligt het niet bij Windows in mijn ogen. Ook heb ik ervaren tijdens het uitvoeren van Windows, dat als ik belastend materiaal voor mijn grafische kaart gebruik, hij gaat haperen en ik de melding van Windows krijg dat de driver van de grafische kaart is uitgeschakeld. Ik heb al verschillende driver versies getest (inclusief het verwijderen van oude drivers om zo dat conflict uit de weg te gaan), maar helaas zonder resultaat.

Dit is nogal een specifiek probleem, waar moeilijk op te Google'n is, ik heb hier dus ook niks over kunnen vinden. Waar moet je op Google'n bijvoorbeeld bij zo'n probleem. Heb al gezocht op no signal, no post etc. met 4870 in de zoekterm, maar dit lijdt allemaal naar fora's met niet mijn probleem.

De specs van mijn PC zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI BToes (BT 1.2, USB 1.1, 10m)€ 0,-€ 0,-
1Linksys WMP300N Wireless-N PCI Adapter€ 46,41€ 46,41
1Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Western Digital RE3 WD2502ABYS, 250GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S223F€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690€ 99,-€ 99,-
1Cooler Master R4-L2S-12FB-GP, 120mm€ 0,-€ 0,-
3Cooler Master R4-S2B-12AK-GP , 120mm€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Basic Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech Optical Wheel Mouse White (USB)€ 0,-€ 0,-
1OCZ ATI CrossFire Certified OCZ2A8001GK€ 0,-€ 0,-
1OCZ ATI CrossFire Certified OCZ2A8002GK€ 0,-€ 0,-
1Logitech Headset Stereo 30 (Stereo, USB)€ 0,-€ 0,-
1Asus M3A79-T Deluxe€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Transparent Acrylic Side Window Panel - CM 690 (RA-690-KWN1-GP)€ 9,95€ 9,95
1Corsair VX550W€ 77,99€ 77,99
1AMD Phenom X4 9950€ 0,-€ 0,-
1Asus EAH4870/HTDI/512M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 233,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gusto_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03 10:49
Ik ken dit probleem van een oude P4 computer welke ik heb weggegeven. Soms gewoon geen beeld (signaal) terwijl de computer wel opstart.
De oplossing in mijn geval was bij geen beeld, computer uitzetten, monitor loskoppelen en opstarten zonder monitor. Aan het geluid kan je horen of windows opgestart is + aan/uit knop van de pc instellen op uitschakelen van de pc.

Pc uitschakelen en opnieuw opstarten met de monitoren weer aangekoppeld. Als dan het beeld weer terug is bidden dat het niet weer gebeurd. _/-\o_
Maar soms gebeurde het weer.

De grafische kaart was een ATI Radeon 9800 pro op een asus knaken moederbord ooit gehad bij een ING bank actie. De nieuwe eigenaar heeft er blijkbaar nooit problemen mee want ik heb hem er niet over gehoord (m'n broer).

Iets zegt mij echter dat het mogelijk iets te maken had met de DVI naar VGA adapter welke tussen de monitorstekker en de pc nodig was.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Hartelijk dank, ga ik zeker proberen vanavond! Het is erg frustrerend en ben bang dat het lijdend is voor mijn videokaart.