Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slome downloadsnelheid op nieuwe Windows 7 installatie.

Pagina: 1
Acties:

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
Beste Tweakers,

Ik heb de computer bij mijn ouders van een kleine update voorzien.
Heb het moederbord en de processor vervangen en vervolgens Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Er zit nu het volgende in:

CPU: Intel C2D E6850
Moederbord: Gigabyte EP-43-D3SL
RAM: 4GB DDR2
GPU: MSI 7650GS
HD: Hitachi 1TB

Met de upload lijkt niks mis mee te zijn maar download lijkt niet boven de ~110KB/s uit te komen.
De computer is met een cat (?) kabel direct op een Sitecom WL-342 router aangesloten.
Ik heb de chipsetdrivers en Realtek Lan driver geïnstalleerd maar dit heeft niks geholpen.
Met mijn tablet haal ik over wifi wel volledig de snelheid dus aan mijn modem ligt het niet en ik denk dat het niet aan mijn Sitecom router ligt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/15U5M.jpg

Wat heb ik over het hoofd gezien? Een bios instelling? Iets verkeerd ingesteld in Windows?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:47
Kijk is in je router wat de intrainsnelheid is?
Misschien zit het probleem niet in de pc zelf..

Test indien mogelijk ook even met een andere pc/laptop
of deze wel goede snelheden haalt?

[ Voor 26% gewijzigd door SmiGueL op 15-01-2012 20:13 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• n0elite
SmiGueL schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:13:
Kijk is in je router wat de intrainsnelheid is?
Misschien zit het probleem niet in de pc zelf..

Test indien mogelijk ook even met een andere pc/laptop
of deze wel goede snelheden haalt?
Zoals je kunt lezen heb ik mijn router al getest met mijn tablet, hiermee haalde ik wel goede snelheden.
Het lijkt echt aan de pc zelf te liggen.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:13

Aganim

I have a cunning plan..

Er kan ook nog iets mis zijn met de kabel en/of (één van de) stekkers. Heb je dit al geprobeerd uit te sluiten, door een andere kabel te gebruiken of een andere pc/laptop eraan te hangen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, gewoon testen. Gaat het met een live CD ook minder? Zet de firewall uit?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

n0elite schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:19:
Zoals je kunt lezen heb ik mijn router al getest met mijn tablet, hiermee haalde ik wel goede snelheden.
Dat is wifi, niet bedraad dus geen eerlijke test ;)
Naast bovenstaande twee posts: check de NIC-instellingen zoals of duplex correct staat (full of juist half duplex). Loop even Netwerken door op dergelijke basic troubleshooting zaken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• n0elite
Volgens mij is het opgelost. Heb de Realtek drivers verwijderd en de router een paar keer gereset. Weet niet precies waar 't aan heeft gelezen maargoed :P
Bedankt allen.

[ Voor 4% gewijzigd door n0elite op 15-01-2012 20:39 ]

Pagina: 1