Wordpress Custom menu met een active class.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik ben even bezig met een vrij simpele wordpress site maar met een custom menu. Ik heb het menu opgemaakt en in de header geplaatst, dus niet dynamisch maar als statische html/css/jquery en dat werkt prima. Maar ik wil graag dat een menu item die gekoppeld is aan de huidige pagina een andere class/opmaak krijgt maar mijn kennis van php is niet hoog genoeg om dit voor elkaar te krijgen.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<nav id="access" role="navigation">

<ul>
        <li class="normal">
            <div class="menu_item_brown"></div>
            <h5 class="menu_item"><a class="fade home_menu" href="#">home</a></h5>
        </li>
        <li class="normal">
            <h5 class="menu_item"><a class="fade kokaanhuis_menu" href="#">kok aan huis</a></h5>
        </li>
        <li class="normal">
            <h5 class="menu_item"><a class="fade catering_menu" href="#">catering</a></h5>
        </li>
    </ul>
</nav>

Nu wil dus graag wanneer de link home is aangeklikt dat het er bij de home menu button een class bijkomt zodat ik die anders kan opmaken. Ik heb al op een aantal dingen gezocht maar kom steeds uit bij custom wordpress menu's waar er van uit wordt gegaan dat je wordpress hun eigen menu gebruikt.

Kom net dit stukje code tegen,

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php

echo "<div class=\"menu clearfix\">";
            echo "<ul>";
            $links = array('home', 'upload', 'about');
            foreach ($links as $link) {
                $active = "";
                if (!empty($_GET['p']) && $link == $_GET['p']){
                    $active = 'class="active"';
                }
                echo "<li><a href=\"./?p=$link\" $active>$link</a></li>";
            }
        echo "</ul></div>"

?>

Even geprobeerd en volgens mij kan ik hier wel wat mee :)

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 15-01-2012 18:19 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom wil je precies een custom menu? Over het algemeen voldoen de functies van Wordpress zelf prima: http://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_nav_menu Met de argumenten kun je het hele menu aanpassen (before/after) en mocht je echt rare dingen willen, kun je altijd met jQuery aan de slag.

Menu in Wordpress:

- http://codex.wordpress.or...ference/register_nav_menu gebruiken in functions.php (in je theme dir)
- http://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_nav_menu om het menu op te halen, wel eerst invullen in Weergave -> Menu's

Op deze manier zit het 'active' gedeelte al ingebouwd en hoef je daar niet vreselijk veel tijd aan te besteden.