• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06-2025
Hoi allemaal,

Mijn maat heeft een Asrock Vision 3D gekocht voor zijn Panasonic 65VT30.
Op de Asrock is Windows 7 Ultimate 64bit geinstalleerd.
Nu is het zo dat wanneer ik op de asrock aangeef dat hij een resolutie van 1920x1080 of 1280x720p naar de tv moet versturen, de windows werkbalken, icoontjes aan de linker kant van het scherm en andere programma, buiten het scherm vallen.
Alsof de resolutie dus te groot is.

Dit is op te lossen door een rare resolutie te kiezen van uit mijn hoofd 1904x1013 ofzo.
Dan pas staat alles zoals het zou moeten staan.En zelfs dan vallen er af en toe nog schermen gedeeltelijk buiten het zicht.In xbmc moet je dat bijvoorbeeld ook appart aanpassen.

Even heb ik nog gedacht aan een defect van de ook nieuwe tv, desnoods de aangesloten hdmi ingang en of kabel.
Allemaal geswitcht met de ps3 en dat is het dus niet.
Upc hd decoder en ps3 worden wel gewoon goed weergegeven.

Kan het probleem zijn dat ik bij mij thuis windows geinstallerd heb op mijn eigen 42 inch fullhd tv van Panasonic? Resolutie is het zelfde maar mischien toch iets met het uitrekken van het beeld ivm beeldvoormaatveschil?
Ik kom er maar niet uit en kan het gewoon niet uitstaan |:(

Ik hoop dat iemand dit bekend voor komt en mij een oplossing kan geven die ik helaas niet ergens op het net heb kunnen vinden.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:14
Ikzelf heb hier ook last van op mijn Panasonic.
Heb ook al gezien dat dit bij meerdere mensen zo is.

Panasonic heeft blijkbaar overscan?
Op mijn macbook pro pas ik dan de overscan handmatig aan..
Misschien is op je Asrock ook zo een functie?

'k vind het trouwens maar raar vinden dat wanneer je de juiste resolutie van het scherm pakt alles veel te groot is. :/

• OLVG
Ja het kan in mijn perceptie niet eens, full hd resolutie op een 42 of 65 zou niet uit moeten maken. Het moet iets op de pc zijn, maar wat.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:14
Het is die overscan die je parten speelt zoals ik al zei.
Je zal op je Asrock bij je beeld instellingen moeten zoeken om die overscan naar beneden te halen.

Kijk eens bij de Nvidia instellingen :-)

Verwijderd

Bij de panasonic moet je het zoeken.

menu-beeldinstelling-geavanceerde instellingen-16;9 beeldscan uit of aan zo los je het op.

Het gevolg is dat er bij een tv uitzending een kartelrandje boven kan komen en dan weer de16-9 beeldscan aan of uit zetten.

suc6

• OLVG
Erg bedankt mannen, mn maat zie ik eind deze week weer en dan zal ik er nog een dagdeel aan spenderen, dit zal me hopelijk er helpen. Ondertussen zal ik me wat meer gaan verdiepen in het fenomeen overscan etc. Ik zal de uitkomst uiteindelijk hier weer posten.

21-01-11 het was inderdaad zoals bovengenoemd de beeldscanoptie op de pany.
Was zo opgelost. Nogmaals bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door OLVG op 21-01-2012 21:51 ]

Pagina: 1