Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Roccat Kave statisch geluid

Pagina: 1
Acties:

• marnix92
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10-2020
Beste mede-tweakers,

Enkele dagen geleden heb ik een Roccat Kave aangeschaft als vervanging van mijn vorige Creative Fatal1ty headset.
Op vele punten geniet ik van de Roccat Kave. Er is echter 1 erg storend probleem die schijnbaar vaker voorkomt met de betreffende headset, namelijk een statisch geluid (zoals dit vaak wordt omschreven), die continu op de achtergrond hoorbaar is.
Dit is erg storend, voornamelijk wanneer er geen andere geluiden te horen zijn.

Op diverse fora wordt dit probleem besproken, en een duidelijke en werkende oplossing heb ik nog niet gevonden. Wel zou het probleem waarschijnlijk aan de usb-kabel liggen en wanneer ik deze los koppel is het geluid inderdaad verdwenen.
Ik heb zelf geprobeerd om via een usb splitter ,ik hoop dat dit het voldoende omschrijft, het probleem te verhelpen maar dit heeft niets veranderd.
Een geluidskaart gebruiken zou dit probleem mogelijk verhelpen maar ik lees ook dat dit niet altijd het probleem oplost, en gezien de prijs van een degelijke kaart wou ik het ook hier eerst maar even vragen.

Ik gebruik het on-board geluid van mijn GA-P67A-ud3-b3 mobo met een up-to-date Realtek driver.

Middels dit topic hoop ik dat iemand mij advies kan geven hoe ik dit probleem kan oplossen.

Bvd,

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 11:22
Je zou de headset eens op een andere PC kunnen proberen, treedt het probleem dan ook op? Zoja, dan kun je het probleem in de (aansturing van) de headset zoeken.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• Fraxor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik had een vaag probleem met mijn G35 die last had van de USB header. Misschien eens proberen achter in de pc in te pluggen in plaats van aan de voorkant(ik denk in ieder geval dat je dat nu doet?).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Misschien geeft je pc niet genoeg stroom? Sommige koptelefoons hebben een flinke weerstand, waardoor ze ook gaan ruisen.

People as things, that’s where it starts.

• marnix92
Allereerst bedankt voor jullie input.

De headset is aan de achterkant aangesloten dit omdat er gebruik wordt gemaakt van 4 jacks en 1 usb, iets wat aan de voorkant van mijn CM HAF niet mogelijk is
Wat betreft de voeding, ik heb een 700watt voeding en gebruik een stuk minder dan maximaal mogelijk is, dus ik neem aan dat hier het probleem niet is ontstaan.
Verder zal ik morgen even proberen of het ook op een andere pc gebeurt en zal het resultaat even melden.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:06

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb dit probleem ook, maar in mindere mate heb ik dit ook met speakers..

Ik heb het opgelost door de headset aan te sluiten op de geluidskaart en de speakers op de headsetuitgang te zetten.

Wat ook kan helpen is: Randaarde en zorgen dat de kabels die in je moederbord gaan geen contact maken met de behuizing (bij mij lagen er 10-15 losse ac'97 kabeltjes los..)

Mijn SNES verzameling!

• marnix92
Zojuist heb ik de headset aangesloten op een andere pc, helaas hetzelfde verhaaltje.
Pagina: 1