Geen SSD en HDD tijdens Win7 setup wel in Bios

Pagina: 1
Acties:

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01 07:52

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.....

Als ik in mijn Bios zit zie ik mijn twee schijven echter als ik de windows setup draai ziet hij geen enkele schijf.

Ik heb de AHCI drivers en de Raid drivers van gigabyte en intel al geprobeerd zonder resultaat

Ik heb via de Bios IDE, AHCI en Raid uitgeprobeerd

Vreemde is ook dat de harde schijven in de Bios als een SCSI schijf worden aangemerkt ook al zijn ze niet ingesteld als Raid.

De harde schijven zijn aangesloten op mijn SATA 600 poorten de Marvell controller staat uitgeschakeld
system specs
Gigabyte Z68-UDH3-B3
Crucial M4 128 GB
WD 2 TB
8GB mem

Live youre Life and Enjoy every Day

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Probeer ze aan te sluiten op de Marvell-controller-poorten, en schakel die in.

EDIT: neemt niet weg dat de native poorten ook gewoon horen te werken natuurlijk...

[ Voor 35% gewijzigd door Haribo112 op 15-01-2012 17:57 ]

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Haribo112 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:56:
Probeer ze aan te sluiten op de Marvell-controller-poorten, en schakel die in.

EDIT: neemt niet weg dat de native poorten ook gewoon horen te werken natuurlijk...
Sorry vergeten te melden

Had ik ook al geprobeerd zelfde verhaal ook dan ziet hij geen schijven

Verwijderd

installeer je vanaf een usb schijf ? probeer eens een USB2.0 poort ipv USB3.0.

Had dit probleem ook met een z68 bord

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Mmm. raid/sata drivers inladen tijdens installatie?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
warhamstr schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:03:
Mmm. raid/sata drivers inladen tijdens installatie?
Ik heb de AHCI drivers en de Raid drivers van gigabyte en intel al geprobeerd tijdens de windows setup zonder resultaat
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:01:
installeer je vanaf een usb schijf ? probeer eens een USB2.0 poort ipv USB3.0.

Had dit probleem ook met een z68 bord
Ik tracht hem inderdaad te installeren vanaf USB zal eens kijken wat usb 2.0 is op mijn moederbord volgens mij zit er nl alleen maar 3.0 op

[ Voor 39% gewijzigd door jdwrist op 15-01-2012 18:16 ]

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

steek de usb stick niet in de blauwe pluggen, die zijn usb3 en werken niet tijdens de installatie. (halverwege het laden kappen die ermee)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ook daadwerkelijk eerst een partitie gecrieerd op de hardeschijf of SSD in de setup. Mocht dit niet gaan, haal dan eens bijvoorbeeld de SSD er uit hang deze aan een ander systeem maak een partitie aan en formtereer hem eenmaal. waarschijnlijk wordt de SSD dan wel gezien in de Windows 7 setup, dit heb ik zelf namelijk ookal eens meegemaakt en is hier in het forum ook reeds eerder langs geweest (vrij recent).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Ik heb hem in het systeem van mn ouders gehangen en daar pakte hij hem gewoon direct :-)

Zoals het er nu uitziet is de tip om mn usb op een tragere usbpoort aan te sluiten de gouden geweest. Ik heb inmiddels windows op een hdd kunnen installeren en vervolgens intel srt ingeschakeld. Daarna mn HDD afgekoppeld en de SSD er alleen in. Ik kon zowaar voor een keer zelfs de drivers inladen en voila hij zag een SSD schijf. Enige probleem waar ik nu alleen nog tegen aanloop is dat na de windows installatie windows nog niet uit zichzelf opstart en komt in een bootloop terecht, dus daar moet ik nog even naar kijken waar dat aan ligt.

Pagina: 1