Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:10
Glasvezel in de Alblasserwaard
(gemeente Molenwaard, Zederik, & Hardinxveld-Giessendam)

Welkom in het informatie topic voor glasvezel in de regio Alblasserwaard, dit topic is bedoeld om nieuws te delen en te discussiëren over glasvezel :)

Halverwege 2011 is er in de gemeenten; Liesveld, Zederik, Nieuw-Lekkerland en Hardinxveld-Giessendam vanuit Reggefiber een vraagbundeling gestart voor de aanleg van een gloednieuw glasvezelnetwerk in de kernen van deze gemeenten. In elke gemeente moet 30% of meer van de huishoudens zich hebben ingeschreven bij de providers.

In de periode van aankondiging tot de beslissingen datum van 26 September zijn er veel informatie avonden geweest in de diversen dorpen, deze waren alle druk bezocht. Naast de info avonden heeft er ook een lange tijd een informatie busje van Reggefiber in de diverse dorpen gestaan voor meer informatie.

De vraagbundeling liep op 26 September af en was een groot succes, alleen in Hardinxveld-Giessendam waren wat twijfels maar na een verlengingsperiode van enkele maanden was ook daar 30%+ gehaald.

De Glasvezel Providers

De volgende providers zijn beschikbaar bij de inschrijving:In Oktober (2011) is er een nieuwe provider bij gekomen; XS4AllIn Maart (2012) is er een zakelijke provider bijgekomenEn in Augustus (2012) zijn er weer nieuwe providers bijgekomenNovember (2012);Maart (2013);
De Aanleg

Nu er in September vorig jaar massaal ja is gezegd voor het nieuwe glasvezel netwerk kan de aanleg eindelijk gaan beginnen.

VolkerWessels Telecom heeft de opdracht gekregen om vanaf Februari 2012 te gaan beginnen met het aansluiten van 17.000 huishoudens van de eerder genoemde gemeenten.
VolkerWessels Telecom |FttH start in drie dorpskernen van de diverse gemeentes tegelijkertijd met de uitrol, waardoor de gemeenten rond dezelfde tijd kunnen worden opgeleverd.
Klik HIER voor het artikel op de website van VolkerWessels.

De aanleg van dit netwerk zal alleen in de kernen van de eerder genoemde gemeenten zijn. Helaas worden de buitengebieden in de regio volledig overgeslagen. In de praktijk is het vaak dat het nieuwe netwerk alleen binnen de bebouwde kom komt te liggen.

Op de website van Reggefiber en/of op eindelijkglasvezel kan het aansluit gebied bekeken worden.

Hieronder nog een opsomming om welke kernen het gaat.
  • Molenwaard
    • Groot-Ammers
    • Nieuwpoort
    • Langerak
    • Streefkerk
    • Nieuw-Lekkerland
    • Kinderdijk
  • Zederik
    • Ameide
    • Meerkerk
    • Lexmond
  • Hardinxveld-Giessendam
    • Boven-Hardinxveld
    • Neder-Hardinxveld
    • Giessendam
Wanneer er straten en of wijken worden overgeslagen maar toch dichtbij liggen kan er een bewoners initiatief gestart worden. Er is een initiatief gestart om ook aan de Voorstraat in Groot-Ammers glasvezel aan te leggen. Deze straat is overgeslagen omdat de huizen/aansluitingen dichtheid niet hoog genoeg was. Echter na inzet van de bewoners is Reggefiber van gedachte veranderd een neemt de Voorstraat naar verwachting toch mee.

De planning / Voortgang

De 3e planning is bekent de aanleg begon in Februari 2012 en het moet voltooid zijn in November 2013

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2wrq3nm.png

Mocht er nog meer nieuws beschikbaar komen zal dat hier komen te staan.

Glasvezelwinkel in de regio

In Juni 2011 is er in Hardinxveld-Giessendam een (informatie) glasvezel winkel geopend voor de regio. Deze is te bezoeken aan de Peulenstraat 221 in Hardinxveld-Giessendam. Of te bereiken via de mail: hardinxveld-giessendam[at]reggefiber.nl

Bronnen

http://reggefiber.nl/liesveld/
http://reggefiber.nl/zederik/
http://reggefiber.nl/nieuw-lekkerland/
http://reggefiber.nl/hardinxveld-giessendam/

http://glasvezelinhardinxveld.nl
http://www.bbil.nl/
http://www.facebook.com/home.php?sk=group_115766261845283/
http://www.vwtelecom.com/...l/netwerk-van-de-toekomst
http://www.hetkontakt.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door Axelfoley007 op 28-03-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Hier onlangs nog een brief van Concepts-ICT gehad van mijn aanvraag van internet & bellen 100mbit dat dit abonnement € 20,00 in de maand goedkoper zal worden, dus nu voor € 48,50 p/m

[ Voor 90% gewijzigd door Axelfoley007 op 16-01-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rivi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06-2024

rivi

Keep IT Simple

Uitrol planning;

Ik heb te horen gekregen via Reggefiber dat in Februari in Groot-Ammers gestart gaat worden en ook als eerste opgeleverd zal worden. Planning over hoe snel uitrol zal gaan is nog de vraag.

Voorstraat
Ik heb nauwe contacten met Reggefiber (zowel een persoon van het hoofdkantoor als via de winkel in HG). omdat ik een buurt initiatief gestart ben over de Voorstraat die vanaf het gemeentehuis tot aan de Fuutlaan zou worden overgeslagen.
Intussen is mij ter oren gekomen dat volgens de laatste tekening ook dit stuk "dijk" is meegenomen maar.... de projectleider zal hier zijn goedkeuring over moeten geven.
Reggefiber hoopt dit deze week te horen.

Zodra ik meer nieuws heb zal ik dit hier laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Mooi dat het gelukt is om de voorstraat er ook nog bij te krijgen.

Trouwens al enig idee waar de POP in Groot-Ammers moet komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
Onlangs een brief gehad van Concepts-ICT over de snelheidverhoging van 30Mbit naar 50Mbit. Bij mij geen prijsverlaging vziw. Ik heb het basispakket met gratis het eerste jaar digitale TV erbij.

Ik hoop wel dat ze snel de planning bekend gaan maken. Het was wel spannend in Hardinxveld of het door zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
De planning is bekend, ik zit helaas pas in regio 7, dus ik moet nog even geduld hebben. :(

Download de planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Ik zit zelf in regio 1 dus redelijk vlot aan de beurt. Mijn UPC jaarcontract loopt in Juli ergens af dus kan vlotjes overstappen :)

Planning staat in ts

[ Voor 8% gewijzigd door Axelfoley007 op 27-01-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Tot heden nog niet veel zien gebeuren hier in groot-ammers dus ik gok dat de start voorlopig zal worden uitgesteld tot na de (vries)kou.

Jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Ze kunnen inderdaad niet graven nu :p Er stond in elk geval deze week een stukje in de krant dat ze door een soort dijkenbehoud (oid) pas na april in de dijken mogen graven. Het kan op sommige plekken dus wel even duren voordat alles klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:38

StM

Hmm ik zie dat er mensen die het is gelukt om toch in een gebied het te krijgen waar het oorspronkelijk niet zou komen. Hier (Meerkerk) gaan ze namelijk tot onze buren in de initiële planning, maar doortrekken naar ons zit er niet in. Echt een reden is er niet voor zover ik weet, behalve dat het een andere postcode is + er een huis (15-20 meter?) tussenuit is.

Iemand nog tips om het ze toch te laten (her)overwegen? Aanvraag is gedaan maar daar hebben ze nooit wat mee gedaan en zit nog gewoon in de map en voor de rest sturen ze mij enkel van het kastje naar de muur...

• Geisha 23v
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 15:09
Jape schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:55:
De planning is bekend, ik zit helaas pas in regio 7, dus ik moet nog even geduld hebben. :(

Download de planning
Ik ook !! eind september, begin oktober op zijn vroegst... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
De aanleg is begonnen in de Voorstraat Julianastraat :)

---KNIP AFBEELDINGEN---

EDIT: straatnaam aangepast, zat te slapen.

[ Voor 63% gewijzigd door Axelfoley007 op 19-11-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rivi

rivi

Keep IT Simple

Die foto's zijn van de Julianastraat, Groot-Ammers ;-) Heb ze zelf gemaakt gister middag. (Woon zelf aan de Voorstraat)

Ik heb gisteren zo'n 15 man aan het werk gezien in de Julianastraat en Lijsterstraat.
Bij diverse huizen heb ik de vezel ook al daadwerkelijk gezien tot aan de voordeur.
Meerdere graafwagentjes, en vele meters stoep die er uit zijn gehaald.

in een nog groter gebied hebben ze bij de voortuinen een witte stip geplaatst. Vermoedelijk markering hoe de kabel naar binnen komt.

De dikke buis is volgens mij een holle buis, deze leggen ze, afhankelijk van hoeveelheid bekabeling enkel, tweevoudig of meer in de grond.
In deze hollebuis komt dan de vezel.

Ik begreep gisteren van Reggefiber dat er al meerdere POP stations zijn geplaatst. Dit zouden kleine kastjes moeten zijn. Nadat deze geplaatst zouden zijn zou aanleg beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rivi

rivi

Keep IT Simple

@STM, neem even contact op met de reggefiberwinkel van liesveld. Mij antwoorden ze altijd redelijk snel.
Zijn hele vriendelijke lui en soms erg ruim van stof.

Zij kunnen overleggen wat te doen en kijken of ze restant mee kunnen laten nemen van jullie straat.

Op eerste planning waren wij ook uitgesloten, maar uiteindelijk heeft de projectleider een standpunt ingenomen en ook ons stuk straat meegenomen in definitieve planning.

Ik denk ook dat onze stem hierin is gehoord.
Kortom, laat horen dat jij / bijvoorkeur met meer meer mensen interesse hebben en dan hoop ik voor jullie dat ze de kabel gewoon netjes doortrekken :-)

Als je nog vragen hebt, ask!
StM schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:26:
Hmm ik zie dat er mensen die het is gelukt om toch in een gebied het te krijgen waar het oorspronkelijk niet zou komen. Hier (Meerkerk) gaan ze namelijk tot onze buren in de initiële planning, maar doortrekken naar ons zit er niet in. Echt een reden is er niet voor zover ik weet, behalve dat het een andere postcode is + er een huis (15-20 meter?) tussenuit is.

Iemand nog tips om het ze toch te laten (her)overwegen? Aanvraag is gedaan maar daar hebben ze nooit wat mee gedaan en zit nog gewoon in de map en voor de rest sturen ze mij enkel van het kastje naar de muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 08:49

MCP cloud

Op het web sinds 1998

rivi schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 06:54:
Die foto's zijn van de Julianastraat, Groot-Ammers ;-) Heb ze zelf gemaakt gister middag. (Woon zelf aan de Voorstraat)

Ik heb gisteren zo'n 15 man aan het werk gezien in de Julianastraat en Lijsterstraat.
Bij diverse huizen heb ik de vezel ook al daadwerkelijk gezien tot aan de voordeur.
Meerdere graafwagentjes, en vele meters stoep die er uit zijn gehaald.

in een nog groter gebied hebben ze bij de voortuinen een witte stip geplaatst. Vermoedelijk markering hoe de kabel naar binnen komt.

De dikke buis is volgens mij een holle buis, deze leggen ze, afhankelijk van hoeveelheid bekabeling enkel, tweevoudig of meer in de grond.
In deze hollebuis komt dan de vezel.

Ik begreep gisteren van Reggefiber dat er al meerdere POP stations zijn geplaatst. Dit zouden kleine kastjes moeten zijn. Nadat deze geplaatst zouden zijn zou aanleg beginnen.
http://fiberdordrecht.nl/...vezel:Direct-Burried_buis

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Ze gaan redelijk snel, ze zijn inmiddels aangekomen bij de Fuutlaan/Fazantstraat

Zag ook dat er een nieuwe info avond ingeland was betreft de aanleg voor vragen/opmerkingen ect.

Woensdag 14 maart in De Hof van Ammers aan Bernhardstraat 15 in Groot-Ammers.
Aanvang om 19.30 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Ik heb sinds vandaag ook een mooi oranje kabeltje bij de voordeur uit de grond steken (Molenlaan in Groot-Ammers).

Zag dat ze ook in Ameide al hier en daar met grote oranje buizen aan de slag waren gegaan.

En ook is er weer ene nieuwe zakelijke provider beschikbaar gekomen op het glasnetwerk:
Helden van.Nu
Deze verteld op de site dat in Groot-Ammers leverbaar moet zijn vanaf 20-7-2012
Aanleg van glasvezel in uw stad/wijk is gestart. Volgens de gegevens van de netwerkleverancier kunt u omstreeks 20-07-2012 worden aangesloten.

[ Voor 28% gewijzigd door Axelfoley007 op 14-03-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rivi

rivi

Keep IT Simple

Reggefiber heeft onze straat aan het spreekwoordelijke "glasvezellijntje" gehouden.
Dat verschrikkelijke nare bedrijf neemt ons uiteindelijk niet mee in de uitrol.

2 maanden geleden kwam nieuws dat we mee zouden worden genomen in het project, toen belden ze mij trots op om mede te delen dat ook wij (Voorstraat tussen Beatrixstraat en Fuutlaan) worden mee genomen. (Ik heb een initiatief gestart om ons ook op de kaart te zetten, daar de rest van de Voorstraat wel zou worden aangesloten)
Dit is daarna nog een per mail bevestigd.
Ook postcode checks gaven een GO.

Afgelopen woensdag tijdens de bijeenkomst zijn we er achtergekomen dat hier een misselijke fout is begaan door Reggefiber.

Ik ben er helemaal klaar mee, kijken uit op het POP Station, is letterlijk nog geen 50 meter bij ons huis vandaan, is eerste object waar ik op uitkijk en dan krijgen we het niet.

Reggefiber, jullie zijn een uitermate telleurstellen bedrijf, kunnen misschien goed zijn in aanleg van communciatie netwerken, maar de interne communicatie is om te janken. :( |:(

*EDIT1

Intussen is mij ook ter oren gekomen dat bewoners van de Graafland (va. Kerkstraat) tot bocht ri. doorbraak ook niet worden meegenomen (zaten wel in inventarisatie ronde)
Krijg sterk het idee dat waar asfalt langs de huizen ligt het voor Reggefiber teveel moeite kost om aan te leggen.

*EDIT2
Afgelopen donderdag hebben we onze klacht ingebracht bij de raadsvergadering van de gemeente (dit op advies van de gemeente)
Daarbij hebben we onze bewijsstuk overhandigd waarin wordt verteld dat we definitief worden aangesloten op glasvezel.

[ Voor 22% gewijzigd door rivi op 25-03-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Het lijkt erop dat de grootste graafwerkzaamheden zijn voltooid. Ik zie ze zelf als een week niet meer bezig. Nu nog wachten op het modem + activeren van dienst.

Zijn ze bij iemand al begonnen met afmonteren van het ftu/modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4EVO
  • Laatst online: 29-09-2021
Heren

Ca 6wkn nadat de kleine kabel bij de voordeur of bij het woonkamerraam is neergelegd dit is nl afhankelijk van het 1ste fysieke cai-punt in de woning zal men een afspraak maken voor de aansluiting in de woning, het duurt ca dan nog ongeveer 4 a 5 weken voor dat men wordt geactiveerd.

Tip, zeg uw oude verbinding pas op zodra alles naar wens functioneerd, denk maar aan het spreekwoord met die oude schoen, u zal zkr niet de 1ste en ook niet de laatste zijn die geen internet ed meer heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Nieuwe planning is beschikbaar, goed nieuws voor iedereen, de aanleg zal sneller voltooid zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/fl8z6b.png

[ Voor 8% gewijzigd door Axelfoley007 op 01-05-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een bosje naast de deur liggen.
Weet iemand toevallig wanneer ze in lekkerland de zooi gaan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Zie bovenstaande planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fout :)

Optie 1: Meer dan de planning die jij natuurlijk al gelezen hebt weet ik niet.
Optie2 : Dan en dan gaan ze beginnen.

Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Vandaag is bij mij de grondplaat geplaatst en zijn de 2 vezels gelast.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/efmgc9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2w7kggx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/b9fzgg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/5f41mb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/n49s1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2jaj2he.jpg

Vezel A had een demping van 0,8
en vezel B een demping van 1,2
Onder de 3 was goed werd mij verteld

Nu wachten totdat het spul geactiveerd kan worden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Axelfoley007 op 21-05-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Ik zie en hoor inmiddels dat al een hoop mensen glas werkend hebben. Echter zijn dat alleen mensen die een abo hebben bijde KPN/XS4ALL . Concepts kon bij mij nog niet zeggen wanneer ze konden gaan leveren.

Volgens mij heeft het te maken dat het analoge tv aanvoer signaal nog niet gereed is waardoor alleen KPN en XS4ALL nu kunnen leveren omdat zei geen analoog signaal meesturen.

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ja ik draai al een week nu met een kpn verbinding.
Internet is lekker snel maar vooral van de tv wordt ik gelukkig.
Hadden analoge van upc maar dit is veel beter vooral de hd zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Nieuwe Providers beschikbaar zie hieronder en in de OPZie ook dat er inmiddels een 500 Mbit/s abonnement beschikbaar is was(op m'n postcode) via PlinQ en Fype

[ Voor 20% gewijzigd door Axelfoley007 op 04-09-2012 16:36 ]

Verwijderd

Eindelijk aangesloten door een vriendelijk oud baasje ;)
Vezel 1 0.6 vezel 2 1.0, best netjes dacht ik.
Hij vertelde dat KPN nog langs zou komen om het aan te sluiten.
Maar hij had de media-converter al gemonteerd om te kijken of het werkte.
Dus toen hij zijn spullen opruimde propte ik al de kabel erin, en na een modem reset werkte het gelijk.(het modem had ik al een week hangen, die doet vdsl en glasvezel)
Om de een of andere reden mocht dat niet van die kerel, maar hij had "niets" gezien...??
Weten jullie wat hier de reden van is?
Want ik heb KPN blijkbaar niet nodig, en nog een dag vrij nemen zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondeolover
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2023
Vorige week is eindelijk bij mijn huis ook de glasvezelkabel naar binnen gebracht.
De monteur gaf aan dat IP vezel 1.4 was en CATV 2.3
T.o.v. andere metingen uit de buurt vind ik de waarde 2.3, ondanks dat dit binnen de tolerantie valt voor de CATV te hoog.
M.i. is dit mede te wijten aan de desinteresse van de monteur. Hij had er niet zoveel zin in hoorde ik hem tegen een collega zeggen. Hij zorgde ook niet voor een stofvrij lasapparaat, want hij zei dat dit niet nodig was.Hij heeft alleen de vezels met een alcohol doekje afgeveegd.
Een nieuwe las wilde hij niet maken omdat de waarde onder de 2.5 was. Naderhand zag ik op de opleveringsverklaring/statusrapport die ik van hem kreeg, dat hij mij de waardes had moeten laten zien. Dit is niet gebeurd.

Mijn vraag is, wat is het zichtbare verschil tussen een waarde van ca. 1.0 en 2.3.? meer ruis? Of is er helemaal geen verschil te zien als de waarde maar onder de 3.0 blijft?
Heb dit ook voorgelegd aan de servicewinkel van Reggefiber, maar ik heb na de belofte van hun om mij terug te bellen,na 3 dagen nog steeds niets gehoord.

Nu ook nog afwachten hoe lang Lijbrandt er over gaat doen om de Genexix aan te sluiten en het signaal te activeren. Gezien de 0 reacties op mijn mails aan hun,en de vele negatieve ervaringen die ik op het topic over Lijbrandt lees, ga ik er vanuit dat dit wel eens volgend jaar kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Heb hier mijn order 2/3 maanden geleden al geannuleerd, duurt allemaal veel en veels te lang. Iedereen die KPN heeft is al maanden online en iedereen die een andere ISP heeft wacht nog steeds op de oplevering. (Huishoudens uitgezonderd die nog niet aangesloten zijn of pas net aangesloten zijn).

@mondeolover
Ja meer ruis/weerstand om het signaal van het begin naar het einde te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Axelfoley007 op 19-11-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondeolover
Axelfoley007 schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:21:
Heb hier mijn order 2/3 maanden geleden al geannuleerd, duurt allemaal veel en veels te lang. Iedereen die KPN heeft is al maanden online en iedereen die een andere ISP heeft wacht nog steeds op de oplevering. (Huishoudens uitgezonderd die nog niet aangesloten zijn of pas net aangesloten zijn).

@mondeolover
Ja meer ruis/weerstand om het signaal van het begin naar het einde te krijgen.
Meer ruisafstand dat snap ik, maar zal het uiteindelijk aan de TV beelden ook merkbaar zijn, of is het verschil tussen , zeg maar 1 db en 2.3 db in de praktijk niet zichtbaar? Ik heb nu het gevoel dat het psychologisch negatief kan gaan werken als je weet dat die waarde aan de hoge kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Zelf denk ik dat die ruis pas bij intensief/maximaal gebruik van de glaskabel hinderlijk kan zijn, net als bij koper komt er een keer een limiet wat je er mee kan en met meer ruis bereik je dat limiet dan dus eerder. Oftewel met die 100Mbit profielen is er waarschijnlijk niets aan de hand, ik gok zelfs niet voor 1000Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rivi

rivi

Keep IT Simple

het gaat er naar uitzien dat wij komende weken eindelijk aangesloten gaan worden, januari is volgens zeggen de oplevering.

Waar ik heel nieuwsgierig naar ben, wat zijn de snelheden die je uiteindelijk krijgt, en wat voor snelheid heb je afgesloten?

Ik hoor nogal wat verschil. Zo blijkt KPN bij 100/100 niet goed te kunnen leveren, en bij 500/500mbit weer wel.
Maar dat is dan hier nog niet leverbaar.

Iemand een idee op wat voor type centrale we zitten? Zijn dit gbit aansluitingen of nog steeds 100mbit?

(bericht met name gericht aan Liesveld / Gr-Ammers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

rivi schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:00:
[...]
Waar ik heel nieuwsgierig naar ben, wat zijn de snelheden die je uiteindelijk krijgt, en wat voor snelheid heb je afgesloten?

Ik hoor nogal wat verschil. Zo blijkt KPN bij 100/100 niet goed te kunnen leveren, en bij 500/500mbit weer wel.
Maar dat is dan hier nog niet leverbaar.
[...]
Zelf heb ik een 100/100 pakket bij KPN afgenomen. Na wat moeilijkheden betreffende de aansluiting (aannemer zei dat mijn kabel niet was aangesloten, hij hing toch echt in he meterkast) heb ik het pakken een of twee maanden terug in gebruik genomen. Onderstaand is een screenshot van die reggefiber speedtest die ik zojuist heb gedraaid:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vKgDfUpPkAlX3cseJSGQzZ5R/full.png

Zoals je ziet is dit vrij netjes. Het is in ieder geval binnen de marge waar ik eventueel over klaag. Daarnaast heb ik een servertje draaien, dat gaat ook prima. Zoals eerder in het KPN topic ergens was aangegeven heb je een limiet van 10 Mbit/sec als je de server in DMZ plaats. Handmatig de portforwards instellen verhelpt dit probleem. Idioot, maar ik doe het er maar mee...

Edit: Dit betreft ook Groot-Ammers

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Kun je niet met een Managed switch met Vlans aan de slag, kun je lekker je eigen router plaatsen en heb je geen beperkingen meer. En dan de rest van de diensten via de experiadoos laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Axelfoley007 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:45:
Kun je niet met een Managed switch met Vlans aan de slag, kun je lekker je eigen router plaatsen en heb je geen beperkingen meer. En dan de rest van de diensten via de experiadoos laten lopen?
Kan, maar daar moet ik materiaal voor aanschaffen en daarna instellen. Iets waar ik iig de rest van dit collegejaar geen zin in heb.

Zoals ik al zei, na het eenmalig instellen van de port forwarding werkt het prima. De services die op mijn server draaien zijn al een jaar of drie constant, dus ik denk niet dat het snel veranderd :+

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondeolover
Gisteren is het glasvezelmodem geplaatst. Via de coax verbinding had ik al direkt analoog signaal op mijn tv.
Wat mij opvalt is, dat o.a.TV Rijnmond, die op kanaal 66+ zit niet wordt doorgegeven; het beeld blijft zwart. TV West wordt wel doorgegeven.
Mijn provider is Lijbrandt. Hebben meer Lijbrandt abonnees in Nieuw-Lekkerland hier last van?

• rivi

rivi

Keep IT Simple

Snelheid is zeker netjes, exact binnen de 10% als het gaat om download, upload 6%. Daarbij rekeninghoudende dat je altijd iets aan snelheid verliest door koppelingen in huis als switches, kabels etc.

Ik teken er voor.
Netter zou zijn dat KPN 10% extra snelheid geeft om dit te compenseren, maar goed, netjes bij dit soort bedrijven gaat niet altijd op :)

Ik mag hopen dat je gewoon een open lijn hebt naar Internet toe zoals ook bij UPC? Zit wel een cable modem tussen, maar die laat alles door, vanuit daar hangt een router waar ik alles in geconfigureerd heb zoas, portforwarding, DNS security etc. En aan deze router hangen weer switches verspreid over het huis gekoppeld.

Wil namelijk zo min mogelijk beheer vanuit provider.

Nog een maandje krijgen wij, als ik de site mag geloven, glasvezel (ook groot ammers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er inmiddels een werkend systeem van SOLCON.
dus : internet 30//30 ; telefoon en analoge TV
Bij mij ( Hardinxveld) is het nu aangesloten en internet 30//30 werkt goed.

van de telefoon is het geluid minder van kwaliteit dan voorheen met ADSL
En analoog-TV signaal is schijnbaar nog niet aanwezig.

Het ledje van TV signaal aanwezig op het Genesis modem, licht dus ook niet op.
En bij SOLCON weet niemand of dit nu wel aan moet zijn ( bij analoge TV )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 17:28 . Reden: tekst aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Analoge TV kan vaak fors later volgen. Het blijkt dat in de praktijk het Analoog/DVB-C gedeelte vaak later opgeleverd wordt dan Internet, telefoon, IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondeolover
Bij mij ging het precies andersom. (provider Lijbrandt)
Nadat het glasvezelmodem was geplaatst, had ik direct analoge tv.
telefoon en Internet 1 dag later en digitale tv kon ik pas gebruiken nadat ik de stb had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende mijn vraag van 4 dec 2012 het volgende: regio Hardinxveld-Giessendam
Glasvezel van SOLCON 30//30 met internet, telefoon en analoge TV

Inmiddels werd ik afgelopen maandag ( 10 dec ) verrast met een ledje TV signaal aanwezig.
Dus direct de kanalenlijst geladen, en eens zien wat er werkt.
Helaas de beeld kwaliteit leek op die van een TV uit 1968 met een spriet antenne.
van de 40 TV kanalen waren er maar 38 zichtbaar, en alleen de eerste 17 kanalen kregen een naam mee.
de kanalen 18 t/m 38 moesten het maar zonder doen.
Ook geen EPG list om te zien wat er werd uitgezonden.
Om te zien welke kanalen er waren, had ik de kanalen lijst van glashart gedownload ( die tenslotte als referentie door SOLCON word opgegeven ) bij SOLCON zelf heb ik nog geen kanalenlijst kunnen vinden.
zie : http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69 // dan je provincie en woonplaats kiezen.
Dan blijkt er van de glashart volgorde ook niets te kloppen en ook TV Rijnmond (kan 39 ) is niet aanwezig.

Dus al met al heel erg teleurstellend tot nu toe.

En wil ik graag eens horen of er andere gebruikers zijn, met betere of andere ervaringen.
en reageer er dan op S.V.P.

P.S. de beeld kwaliteit is sinds maandag wel verbeterd, maar nog niet op het digitenne niveau.
Wat ik dus ook niet echt het aanzien waard vond.

Ook diverse mailtjes naar en van SOLCON hebben tot nu toe helaas nog geen positief resultaat opgeleverd.
Wat mij de laatste tijd ook erg tegenvalt, in het verleden was men bij SOLCON zeer alert, en was er een goed bereikbare en ZEER deskundige service-desk. Nu lijkt het wel of men er geen idee van heeft welk product er geleverd word, en welke specificaties erbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondeolover
Vanaf het begin (27 november) was het analoge signaal beter dan wat ik van UPC gewend was.
Wil je het analoge signaal op "Digitenneniveau" krijgen, zul je een DVB-C module (meestal standaard ingebouwd in een recente lcd o.i.d. tv, of los kastje) moeten gebruiken.
Het zenderaanbod is afhankelijk wat Glashart aanbiedt. Dit kan varieren en klopt inderdaad niet met wat op hun website staat voor Hardinxveld, Nieuw-Lekkerland e.o. Ik had ook graag Rijnmond tv gehad, maar heb nu Tv West.

Het analoge signaal is op donderdag 29 november slecht geworden en na de hevige sneeuwval nog slechter. Dit gemeld aan Lijbrandt. Na een aantal dagen niets gehoord hebbend was na ongeveer een week het signaal weer een stuk beter, maar nog niet goed. pas sinds vorige week dinsdag is het signaal weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mondeolover, bedankt voor je reactie,

Is het bij jouw ook zo, dat er alleen bij de eerste 17 zenders de naam word meegestuurd ?
en dan alleen nog ARTE op kanaal 32 ook een naam heeft ?
Dat er bij mij geen programma lijst te zien is, komt dat misschien dat mijn TV geen DVB-C kan ontvangen? Of is die er bij Lijbrandt ook niet bij ?

Als ik de digitenne lijst download, krijg ik wel de programma lijst te zien.

Het TV signaal is nu ook wel wat beter, maar ik kijk normaal via Satelliet ontvanger, dus ben ik misschien een beetje verwend wat betreft TV kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondeolover
Jwgroene, ik weet niet meer precies hoeveel namen er meegestuurd werden, maar moest er ook veel handmatig invullen. Een EPG wordt ,dacht ik alleen meegestuurd bij digitale tv en niet bij analoge signalen.
Hoe dat is bij DVB-C weet ik niet. Mijn tv's hebben dit niet.
DVB-C wordt niet meegestuurd. Dit is een module die je analoge signaal omzet in een digitaal signaal.
Deze module zit meestal ingebouwd in de huidige tv's en van een paar jaar oud. Kijk in je instructieboekje of jouw tv er mee is uitgerust. Je kunt ook een aparte DVB-C module aanschaffen. De kastjes van o.a. Ziggo hebben dacht ik deze module standaard ingebouwd. De kastjes van Digitenne hebben volgens mij alleen een DVB-T tuner en dat werkt dus niet om het analoge glasvezelsignaal om te zetten naar digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van mijn geplaatste post en ervaringen van december vorig jaar in Hardinxveld-Giessendam het volgende:
Op 01-01-2013 bleek dat de analoge TV signalen door SOLCON nu volledig worden uitgezonden.
Dus ook TV Rijnmond en TV Dordrecht op kan 38 en 39.
voor alle zenders zie: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

En zelfs op kanaal 101 , 102 , 103 Nederland 1,2,3 in HD
( mijn Samsung TV geeft werkelijk 1080i aan op het display bij deze zenders )
Het verschil met de glashart opgave betreft alleen de kanaal nrs hieronder
32 Ketnet 752 35 56+ is nu > TVE
33 Rai Uno 768 40 58+ is nu > WDR
34 WDR 776 33 59+ is nu > Al Jazeera
35 Lite TV 792 41 61+ is nu > Ketnet
36 CNN Turk 800 42 62+ is nu > Family-7
37 Family-7 808 36 63+ is nu > TV West
38 TV West 824 37 65+ is nu > TV Rijnmond
39 TV Rijnmond 832 38 is nu > RTV Dordrecht
40 TV Dordrecht 840 39 67+ is nu >Rai Uno
41 is nu > Lite TV
42 is nu > CNN Turk
43 is nu > RTV Lansingerland
DVB-C TVE is nu kanaal > 32
DVB-C Al Jazeera is nu kanaal > 34
DVB-C ETV.nl (NNB) is nu kanaal > 40
DVB-C Nederland 1 HD (mpeg4) 101 (geeft 1080i info aan)
DVB-C Nederland 2 HD (mpeg4) 102 (geeft 1080i info aan)
DVB-C Nederland 3 HD (mpeg4) 103 (geeft 1080i info aan)

****** Ook de 44 radio zenders worden nu net als bij het digitenne signaal ook op de TV opgeslagen.

Inclusief de Elektronische programma gids, en dat nu alle zenders de zender-naam weergeven.
De beeld kwaliteit is nu ook zodanig, dat er goed naar te kijken is.

Dus al met al, nu na 6 weken gesteggel met Solcon, Reggefiber, Volker=Wessels en Current-Connect is de glasvezel aansluiting nu eindelijk op het niveau wat ik er van verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondeolover
Bij ons in Nieuw-Lekkerland (Molenwaard) hebben we alleen Rijnmond erbij gekregen. Dus nog geen tv Dordt en Rai Uno. Wellicht komen deze er tzt nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Misschien nogmaals keertje scannen dat ze dan tevoorschijn komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om die 90 analoge digitale kanalen via de coax kabel op een TV te installeren, 46 * TV en 44 * Radio
moet je dus wel over een TV met DVB-C tuner beschikken.
en dan niet op auto scannen, maar ( bij mijn Samsung TV )
Met de hand de waarden instellen bij :

optie Kabel zoeken
start freq 304000Khz <> stop freq 990000 Khz
Modulatie 64 QAM <> Symbool freq 6875 KS/s
en dan "opslaan "
dat duurt dan wel even maar als alles goed gaat zie je dan dat er 90 digitale kanalen worden gevonden.
Met dan op alle kanalen een zendernaam en is er dus ook EPG gids te raadplegen.
Bij de radio zenders zijn er ook na de eerste 34 wel afwijkingen zie hieronder.

helaas lukt het me niet om screen dumps hier toe te voegen om het duidelijker te maken.

35 F.I.P. (NNB) 104,6 835 Radio 35 geen geluid
36 Kindernet/Comedy Central Dordrecht 105,0 836 Radio 36
37 Efteling Radio Tijdelijk Radio 1 105,4 837 Radio 37
38 VRT Studio Brussel 106,3 838 Radio 38
39 Radio Rijnmond 106,8 839
40 Radio Moonlight (NNB) 103,3 840 Radio 40
41 841 Lansingerland
42 842 Radio 42 geen geluid
43 843 Radio 43 geen geluid
44 844 Radio 44 geen geluid

op de post van mondeolover:
Bij ons in Nieuw-Lekkerland (Molenwaard) hebben we alleen Rijnmond erbij gekregen.
Mijn zender info is dus uit Hardinxveld, en is misschien niet voor alle dorpen hetzelfde.
Maar ik heb het nu bij mij, en bij kennissen met een http://www.concepts.nl abo gecontroleerd en daar is het exact hetzelfde, Dus neem ik wel aan dat de zenderlijst bij alle providers het zelfde is.
Zo te zien is dus de liist voor Nieuw-Lekkerland gelijk aan die voor Hardinxveld, met dan uiteraard dezelfde afwijkingen, neem ik aan, zie link hieronder.
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 08:29 . Reden: aanvulling op vorige post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondeolover
@Axelfoley007, scannen heeft niet geholpen.
@jwgroene, de afwijkingen die ik constateer zijn alleen via analoog signaal. Mijn tv heeft geen DVBC.

Zowel op kan. 44 en kan. 67 wordt Infokanaal doorgegeven. Kan. 58 is TVE i.p.v. Rai UNO. Voor de rest geen afwijkingen.

Heb iemand van Lijbrandt gesproken die beweerde dat het lag aan de nog nieuwe situatie in Nieuw-Lekkerland en dat ik geduld moet hebben. Ik vind dit nergens op slaan. je geeft toch door aan Glashardt Media dat ze de zenders die voor deze gemeente beschikbaar zijn kunnen activeren. Wat is daar nu ingewikkeld aan?. Of denk ik te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe situatie in Nieuw-Lekkerland ???
Daar draaide glasvezel al voordat ik hier ook maar een kabel in de straat had.
Dus dat lijkt me onzin.
Maar je TV-tuner moet wel geschikt zijn om DVB-C te kunnen ontvangen.
Waarom en hoe, kun je misschien hier duidelijk uitgelegd zien: Wikipedia: Digital Video Broadcasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondeolover
Al mijn tv's, en DVD recorders hebben geen DVBC-C. Nu vindt ik dit ook niet erg. Met de Amino 140 en 540 kunnen we heel goed uit de voeten. Vooral de zenders met HD zijn een verademing.
het analoge signaal gebruik ik alleen om een paar oude tv's van signaal te kunnen voorzien die geen HD kunnen weergeven.

Waar het mij om ging is dat Lijbrandt kennelijk niet in staat is of wil zijn om Glashardt Media te verzoeken om de juiste (analoge) zenders voor Nieuw-Lekkerland door te geven. het kan natuurlijk ook zijn, dat GHM tegenwerkt. We zullen wel zien. Als ze nog eens een keer tv Dordt willen doorsturen ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu 30 januari 2013
sinds 5 januari werkt mijn 30/30 glasvezel TV en telefoon verbinding van SOLCON zonder problemen.

De telefoon die tot op die datum mijn technicolor-router spontaan resette ( bij bellen naar SOLCON )
Heeft na 5 januari geen storing meer veroorzaakt. ( reden ?? geen antwoord tot nu toe )

Het TV signaal ( alleen DVB-C ) functioneert nu sinds 1 januari naar behoren,
( ik denk dat dit door een fout van Reggefiber kwam, die nog niet wist hoe het ingesteld moest worden ) maar natuurlijk niemand die dit kan/durft te bevestigen.

Dus wat mij betreft is dit mijn laatste post over glasvezel in de Alblasserwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rivi

rivi

Keep IT Simple

Iemand toevallig een idee op wat voor soort POP centrale we aangesloten zitten?
Zijn dit de Gigabit porten, kunnen we in Molenwaard ook de 500/500mbit afnemen?

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Ik weet niet zeker, maar volgens mij niet. De beschikbaarheid van de 500Mbit abo's is nog minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rivi

rivi

Keep IT Simple

De 18e komen ze dan eindelijk bij ons de vezels naar binnen halen, ik zal het, als ze meer dan alleen Pools spreken, even vragen of zij weten op wat voor POP we aangesloten zitten, ik mag toch wel hopen dat ze gbit gebruiken daar het allemaal nieuw is, en niet de verouderde 100mbit. wordt vervolgd :)
Pagina: 1