MBP aansluiten op LCD (Apple tv?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juhrat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05-2024
Hallo,

Ik heb een vraagje met betrekking tot mijn MacbookPro (Medio 2010) en deze aansluiten op mijn tv's.

Voorheen gebruikte ik een MiniDisplayPort - HDMI Kabel van Cablesson maar deze is op mysterieuze wijze kapot gegaan, nu zit ik te kijken voor een nieuwe kabel maar wat raden jullie mij aan? Het belangrijkste is dat ik mijn Plex films kan kijken op mijn tv's maar ik wil:

- MBP op LCD met HDMI aansluiting (Beeld / Geluid?)
- MBP op LCD zonder HDMI aansluiting (Beeld / Geluid?)

Ik zou hetzelfde kabeltje kunnen kopen maar dan kan ik hem nog niet gebruiken op mijn tv's zonder HDMI en heb ik ook nog steeds enkel geluid via mijn MBP speakers, wat natuurlijk niet goed is voor een film.

Ik heb ook zitten kijken naar een AppleTV, zou ik via dit kastje mijn MBP op elk van deze tv's aan kunnen sluiten waardoor zowel het beeld als geluid doorgestuurd worden?

Hulp zou ik echt waarderen, ben namelijk ten einde raad.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-10 11:22
http://www.ebay.nl/itm/Mi...0918792011?pt=Apple_Zubehör&hash=item336fc93f4b

Kabeltje Displayport naar HDMI.. Lekker goedkoop al mocht je er nog eentje willen kopen..

Op de LCD zonder HDMI? Wat voor aansluitmogelijkheden zitten daar op? (s-video, tulp, scart, DVI?).. Is nogal bepalend..

Weet niet wat de AppleTV allemaal voor aansluitingen heeft.. Maar lijkt me toch wel met bovenstaande te combineren.. Je kan dan streaken vanaf je MacBook naar de AppleTV. Je kan ook een kabeltje kopen (is goedkoper dan de AppleTV)... maar moet je wel elke keer de MacBook aansluiten..

Hoop dat je er wat mee kan!

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:31
Je kan niet zomaar het beeld van je MBP naar je TV sturen d.m.v. de Apple TV. Deze kan wel media uit je iTunes library (en als je hem jailbreakt, alle media die je shared) afspelen, maar je krijgt dus niet je browser erop.

Voor de rest is er vanaf Displayport wel een converter voor bijna elk formaat (VGA, DVI, HDMI) en kan je bijvoorbeeld van VGA weer component maken. Geluid is bij non-hdmi altijd nog via optisch of analoog te regelen, maar alleen HDMI geeft geluid via Displayport.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 10:10
Rosto schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:10:
http://www.ebay.nl/itm/Mi...0918792011?pt=Apple_Zubehör&hash=item336fc93f4b

Kabeltje Displayport naar HDMI.. Lekker goedkoop al mocht je er nog eentje willen kopen..
Ik heb al 5 van die kabels gehad en ze gaan op den duur stuk, duidelijk China troep. Helaas heeft Apple zelf geen Mini Displayport -> HDMI adapter. Deze van Mosh (€39,95) staat wel in de Apple Store: http://bit.ly/wdVwMJ Of heeft iemand een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

new_born89 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:06:
[...]

Ik heb al 5 van die kabels gehad en ze gaan op den duur stuk, duidelijk China troep. Helaas heeft Apple zelf geen Mini Displayport -> HDMI adapter. Deze van Mosh (€39,95) staat wel in de Apple Store: http://bit.ly/wdVwMJ Of heeft iemand een beter alternatief?
Gewoon een Mini Displayport -> HDMI kabel halen in één van APR'S. Daar zijn ze €29,95 en heb je gewoon garantie mocht er wat mee gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juhrat
Ik heb zojuist gekeken, de tv zonder HDMI beschikt over een DVI-I (HD-PC) aansluiting.

Hoe moet ik het echter met het geluid gaan doen bij de tv's? Mini Display -> HDMI zou geluid door moeten geven maar mijn vorige kabeltje deed dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon 3.5mm audio jack kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-10 11:22
new_born89 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:06:
[...]

Hmm.. heb al tijdje een maar vindt bouwkwaliteit wel goed hoor en had snel binnen (vanuit magazijn in Duitsland).

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:18:
[...]

Gewoon een Mini Displayport -> HDMI kabel halen in één van APR'S. Daar zijn ze €29,95 en heb je gewoon garantie mocht er wat mee gebeuren.
Heb ook gewoon een kabel idd. Scheelt weer een groot omzet-stuk en werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 15:22
Gebruik ook het kabeltje. Moest wel de eerste keer op me MBP aanzetten dat die Audio via je tv moest. Zodra ik nu de kabel aansluit switch ie meteen naar de audio van tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juhrat
Om het maar eens te updaten, altijd makkelijk voor anderen met dezelfde vraag.

Vandaag bij de A-mac geweest in Eindhoven, Mini Display - HDMI kabeltje gekocht voor € 29,95 en deze werkt uitstekend op beide HDMI tv's inclusief het geluid, inderdaad wel eerst even instellen op de MBP zelf en ook in Plex.

Met de vraag voor het andere kabeltje konden ze mij helaas niet verder helpen, mijn andere tv (HD-Ready) heeft enkel een DVI-I (HD/PC), een DVI Audio IN, een S-Video en een RoodWitGeel aansluiting, deze tv is aangesloten op een Bose Lifestyle systeem.

Enig idee hoe ik het Beeld & Geluid werkend krijg op deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:58
Vreemd dat ze je daar niet konden helpen want dat is gewoon MiniDisplay naar DVI dan een DVI-DVI en voor het geluid een Jack-Jack kabel. Ik weet zeker dat ze dat allemaal daar (normaal gesproken) op voorraad moeten hebben
Pagina: 1