heeft Sideband echt zin?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:55
Ik heb een p3-450 en een asus-6800 pure. Heeft 't voor mij echt zin om m'n bios te updaten zodat sideband aanstaat? Wat is sideband eigenlijk precies?

B.V.D.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Ik zou zeggen, "probeer het eens..."
Ik zie geen (FPS) verbeteringen...

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
is een fractie sneller en je hoeft het niet te kopen het is gratis

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Of het gratis is weet ik niet. Het staat tenslotte altijd bij de specs dus je zal er echt wel voor betaald hebben bij de aankoop (hoewel dit niet veel zal zijn). En het verschil is inderdaad erg weinig. Niet meer als één of een paar procent misschien...

PC Specs

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:59
Als je 2% snelheidsverschil veel vindt, dan is het sneller :)

Verwijderd

Ik heb m'n 3DProphet uitgerust met die SBA-bios van Asus: verschil
+ 10 Mhz core (120-->150)(eerst niet verder dan 140Mhz)
+ 10 Mhz Mem (166-->190) (eerst niet verder dan 180 Mhz)
Tsja verschil :)
Quake3 1024x768 32bitx32bit, loopt vloeiend nu, zonder 'hik-ups'
Niet te klagen dus :)

Verwijderd

EEEhhhh,

Kokker,

Ik heb dus ook die prophet, waar heb je die biops van asus vandaan?? Ik heb nu een reference bios geflasht, en kan de core en mem ook verder opklokken, maar dat sidebanden schijnt toch idd weer een paar procentjes te schelen.

Als je wilt kun je bios ook mailen of plaats de link ff hier :)

alvast bedankt

Mart

Verwijderd

-->Martin (en andere belangstellenden)
Die bios kun je 'gewoon' bij Asus downen:
Bij de drivers voor de 'enthousist' staat ook iets van beta drivers. Er staat een biosflashproggie:a66sg04.exe. (a staat voor sideband enabled). Je start dit proggie op (let wel je op dat je niet de hele install doet!) De benodigde file worden uitgepakt in de windows/temp directory. De asus-biossetup niet afsluiten, want dan haalt het proggie zijn temp dir weg. In een vaag mapje in je windows/temp staat dan de file: 66sgsb.rom
dat is de bios die je hebben moet. Kopieren naar een andere dir en Asus-setup cancellen.
Voila :)

Verwijderd

Oh ja,
Bovenstaande .rom file is voor de 3DProphet SDR niet DDR, dan moet je de ASUSbios hebben voor de V6800DDR
Dat deze bios eigenlijk voor de V6600SGRAM is heeft bij mij geen probs opgeleverd (ondanks SDR-geheugen van de Prophet)

• Bomberman
Damn, jullie risken je kaart voor 2 fps meer!?!?! Maar ja, je bent een tweaker of je bent het niet I guess... :)

PC Specs

Verwijderd

Nou ja, je kunt het op een relatief veilige manier uitproberen met VGABIOS en als het dan iets toevoegd, ga je pas je bios flashen. Natuurlijk nadat je een backup van je oude vgabios hebt gemaakt met dumpbios en daarna een reddingsdiskette maakt :) (je weet het maar nooit.)
Het is niet het aantal FPS waar ik op gelet heb, maar meer stabiliteit en een vloeiender beeld. (Had met de laatste reference bios een flikkerend beeld). Okay ik zal niet liegen 2 FPS (ofzo) meer is :)

Verwijderd

Kokkor,

Bedankt, ik ga ff zoeken en pielen. FF kijken of het goed gaat, ik had al dat asus proggie neergehaald, maar tijdens de setup werd er geroepen dat ik geen asus kaart had :) duh

probeer jou manier nu ff, jullie horen nog

Mart

• Bomberman
Je hoeft trouwens niet het programma te draaien, je kan ook gewoon "extract to..." kiezen als je er met je rechter muisknop op klikt (en je winzip geinstalleerd hebt). Ik kan alleen die dumbbios en vgabios niet vinden... :(

PC Specs

Verwijderd

vgabios en dumpbios kun je hier neerhalen: http://www.xs4all.nl/~bmsmit /

• Bomberman
Thanx! :)

PC Specs

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

botoo

💀 too old to die young

[off topic]
Jack Vance fan KH?
[/off topic]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Het werkt dus inderdaad, gewoon extracten en dan bios flashen.

Beeld verloopt iets vloeiender, kan echter geen verschil merken in fps met de asus bios., 3d mark nu wel boven de 4200!!

mooi is dat, prophet 3d se kopen voor 400 piek, en je hebt eigenlijk gewoon een "echte" sdr kaart in je handen, beter!!

mzzl

Mart

Verwijderd

off topic/
-->botoo Yep, een moordmachine ;)
In een nieuwsgroep van optsys had ik gelezen dat het enabelen van SBA: 'Will smooth things up a bit". Klopt dus :)

• Bomberman
DAMN! Bij mij loopt ie (3D Prophet DDR) niet stabiel met sba ge-enabled :(! Het was inderdaad een stuk smoother in vergelijking met de orginele bios. Waarom altijd ik... :)

PC Specs

Verwijderd

Hey Bomberman, da's wel jammmer voor je :(
Officieel heeft Guillemot de SBA niet enabled omdat er competability probs met sommige moederborden zijn. Je hebt natuurlijk wel die V6800DDR bios van Asus geprobeerd :) Volgens deze thread is het wel gelukt om een 3DProphetDDR met SBA aan de praat te krijgen: http://www.sysopt.com/forum/Forum4/HTML/002275.html
Nou ja, er zijn nog vele andere probs mogelijk bij 'overclocken'
Pagina: 1