Upgrade van center noodzakelijk

Pagina: 1
Acties:

• -Werner-
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Topicstarter
Op dit moment heb ik de volgende opstelling:

- Denon 1708 AVR versterker
- Canton Movie 60 cx boxen

Het viel mij de laatste tijd op dat ik eigenlijk het minst tevreden ben over de Center speaker. De stemmen zijn naar mijn mening niet helemaal zuiver.
Dit kan natuurlijk te maken hebben met het feit dat het een budget systeem voor boxen is en dat ik meer verwacht. Uit de versterker zou meer moeten worden gehaald.

Nu heb ik de mogelijkheid om een Canton Center CD 50 II aan te schaffen. Deze kost via de pricewatch 250 euro.

Maar ik heb hier een aantal vragen over en misschien kan iemand mij helpen:

- Heeft een 2,5 wegs center wel nut? Want de center kan ook een bass weergeven, echter heb ik al een actieve subwoofer. Is het niet zo dat alle bass dan gewoon via de Subwoofer gaat en een 2,5 weg center dus eigenijk geen meerwaarde heeft....

- Maakt het wat uit dat het een center uit een andere serie is? Zal dit wel samengaan met mijn andere surround boxen....

- Is het de investering wel waard? Zal deze center echt zo veel beter zijn dan de huidige center uit het budget pakket.....

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf geen ervaring met deze types, maar even een paar algemene dingen:

- Een subwoofer doet normaliter alles onder de 80Hz. (Dat is de standaard instelling van de gemiddelde crossover in de Receiver) Alles erboven moeten je speakers zelf doen. Het kan dus wel degelijk nut hebben om een grotere center (meer inhoud) te nemen met grotere drivers, zodat de stemmen "voller" worden, dan je zou kunnen bereiken met een kleine/compacte center met kleine drivers.

- Vaak is het belangrijkste voor de "integratie" van je speaker bij de rest, dat ze uit vergelijkbare series komen, zodat bijvoorbeeld dezelfde tweeters gebruikt worden, dat de klank-kleur niet al te veel verschilt. Echter, beter een goed klinkende center uit een andere serie/van een ander merk dan gewoon een matig klinkende center speaker. Tegenwoordig hebben de meeste receivers toch al zo'n automatisch inregel proces (weet even niet of jouw Denon dat ook heeft) waar ook gelijk wat EQ toegepast wordt, zodat ze zo uniform mogelijk klinken. :)

Aannames zijn fataal.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou het niet doen. Een center van €250 trekt de hele verhouding van je set scheef.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 16:58
Een center speaker vind ik de meest belangrijke speaker in een 5.1 setup. Natuurlijke spraakweergave is niet eenvoudig. Ik zie dat jouw set speakers compleet een dikke 300 euro heeft gekost, dan kan je ook niet veel verwachten van de center speaker.

Ik denk dat een betere center speakers zich moeilijk laat integreren met de andere speakers. Je kunt beter helemaal upgraden.

Ik heb zelf een Martin Logan Motion 8 center speaker, geweldig. _/-\o_

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

GaMeOvEr schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:33:
Ik heb zelf geen ervaring met deze types, maar even een paar algemene dingen:

- Een subwoofer doet normaliter alles onder de 80Hz. (Dat is de standaard instelling van de gemiddelde crossover in de Receiver) Alles erboven moeten je speakers zelf doen. Het kan dus wel degelijk nut hebben om een grotere center (meer inhoud) te nemen met grotere drivers, zodat de stemmen "voller" worden, dan je zou kunnen bereiken met een kleine/compacte center met kleine drivers.

- Vaak is het belangrijkste voor de "integratie" van je speaker bij de rest, dat ze uit vergelijkbare series komen, zodat bijvoorbeeld dezelfde tweeters gebruikt worden, dat de klank-kleur niet al te veel verschilt. Echter, beter een goed klinkende center uit een andere serie/van een ander merk dan gewoon een matig klinkende center speaker. Tegenwoordig hebben de meeste receivers toch al zo'n automatisch inregel proces (weet even niet of jouw Denon dat ook heeft) waar ook gelijk wat EQ toegepast wordt, zodat ze zo uniform mogelijk klinken. :)
"I second that" ;)

Verder ben ik het er mee eens, dat een dermate slechte center speaker het luisterplezier aardig kan verknallen door blikkerige stemmen weer te geven.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• -Werner-
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik dank dat ik maar geen nieuwe center aanschaf, want dadelijk is alles uit z'n verband.

Had zelf gedacht dat het zelfde merk ervoor zou zorgen dat alles in proporties zou blijven.

Kan eventueel de nieuwe center voor 60 euro ophalen, alleen als die niet past bij de rest laat ik het maar zitten.

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"

Pagina: 1