Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe maakt men een eigen cache van een website?

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Hallo tweakers,

Allereerst heb ik geen idee waar ik dit kwijt zou kunnen, dus mijn excuus hiervoor.

Mijn vraag: Kan iemand een cache maken van een website zoals Google dat doet?
En zo ja, hoe?

Thanks.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 16:12
De HTML met alle bestanden die ingeladen worden downloaden en ergens bewaren :z

Verwijderd

Als Google het kan, kan iemand anders het ook. Het werkt gewoon door een site te crawlen. Dat is gewoon het 1 voor 1 opvragen van alle pagina's en het volgen van links op die pagina's. Het resultaat wordt opgeslagen, en mogelijk moeten er links worden aangepast, zoals bijvoorbeeld absolute links.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als Google het kan programmeren cq. maken, moet iedereen dat kunnen.

Maar hoe ze dat doen, dat zullen ze waarschijnlijk niet vertellen, en logisch ook natuurlijk. Maar je kan een spider (searchrobot) downloaden, en de data die die tegenkomt in een database mikken, Google doet het niet anders natuurlijk.

Als Google niet cached - als in: de gevonden data niet opslaat - kan het ook niet dor de websites zoeken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:34:

Als Google niet cached - als in: de gevonden data niet opslaat - kan het ook niet dor de websites zoeken.
Moah, er is wel een verschil tussen een cache en een index. Je hebt het een niet nodig voor het andere, en vice versa.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
stategamer schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:30:
Hallo tweakers,

Allereerst heb ik geen idee waar ik dit kwijt zou kunnen, dus mijn excuus hiervoor.
Nergens voor nodig, volgende keer lees je gewoon even Waar hoort mijn topic? en evt. andere topics voorzien van een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Sticky_off.gif en/of Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Faq_off.gif bovenaan 't forum waar je wil posten ;) Daar hebben we je overigens al vaker op gewezen evenals 't feit dat je even onze Quickstart moet hanteren bij 't openen van een topic. Ik mis namelijk nogal wat zaken in je topicstart.
stategamer schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:30:
Mijn vraag: Kan iemand een cache maken van een website zoals Google dat doet?
Ja
Pagina (inc. resources als images, stylesheets etc.) inladen, opslaan. Done. Meer is een cache niet.

Wat je waarschijnlijk wil doen is eens googlen naar "Offline explorer" en dat soort producten en anders wat breder: website downloader, offline browser etc.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 15-01-2012 14:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.