Toon posts:

Bootable USB stick voor MBP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mogelijkheid om een MBP te booten vanaf USB stick. Ik weet dat vanwege EFI er wat haken en ogen aan zitten. Ook heb ik verschillende pogingen gelezen om dit werkend te krijgen.
Ook heb ik een werkende optie via een bootCD, maar eigenlijk wil ik een oplossing die volledig vanaf USB boot. rEFIt is niet echt de oplossing omdat het OS dat vanaf USB moet booten, niet op de MBP geïnstalleerd mag/moet worden.

Zijn er mensen hier die een werkende oplossing weten?

Overigens is het de bedoeling dat er Sugar on a Stick op de bootable USB komt. Dit kan met een bootable CD, maar dan is er geen mogelijkheid om data of journal op te slaan.

alvast bedankt voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 11:14
Volgens http://wiki.sugarlabs.org/go/Downloads#Apple_Mac_OS_X ondersteunt de Open Firmware bootloader de USB stick niet. Hier kun je een rEFIt cd voor gebruiken.

Opstarten vanaf de rEFIt cd --> USB stick opstarten.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:58
Je kan zelfs MAc OS X gewoon installeren op een Usb stick of Usb schijf. Je zou je huidige installatie via Schijfhulpprogramma kunnen klonen naar een USB stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@hans_lenze: die optie had ik ook al gevonden, maar je bent hopelijk met me eens dat booten vanaf CD en dan opstarten vanaf USB niet de schoonheidsprijs verdient. Ik ga het op deze manier doen als het echt niet lukt om vanaf USB te booten.

@Pendora: het is niet de bedoeling dat OSX op de USB stick komt. Het is de bedoeling dat er een linux smaak vanaf USB geboot kan worden.

Het vreemde is dat er best veel over te vinden is, maar dat bij ieder item er tegenstrijdige berichten staan. Dan wordt het wel lastig om een werkende oplossing te vinden. Ik ben zelf geen MBP gebruiker en heb totaal geen ervaring met OSX. Ik kan dus niet inschatten wat er fout gaat bij die tegenstrijdige berichten. Vandaar dat ik hier om raad/hulp vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
een macbook air kun je ook booten vanaf usbstick. Zolang je usbstick bootable is (ook voor non macosx devices), zou dit gewoon moeten werken. Enkel de option key inhouden tijdens opstarten en dan kun je de bootdisk selecteren. (normal hd, usbstick, dvd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
steffex: als dat zo is, waarom lees ik dan zoveel problemen over het maken van bootable USB sticks voor OSX?
Het lijkt er toch op dat EFI behoorlijk in de weg zit en dat een bootable USB gemaakt met bijv unetbootin niet werkt (vanwege BIOS ondersteuning ipv EFI)
Pagina: 1