Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G'morgen ik sta op het punt een synology 212+ te kopen, maar ik hoor hier en daar dat een goede routeer belangrijk is. Voor oa. poorten openzetten, rechten geven ed.
Achter mijn router hangt nu ook een Time Capsule..die het wifi verkeer regelt en de back-ups

Ik heb nu een cisco epc3212..maar die heb ik al een tijdje...Weet iemand welke ik router ik het beste kan kopen, bij voorkeur ook 1 die het wifi goed en sterk kan regelen..zodat ik wellicht de time capsule weg kan doen

Iemand ervaring met soort gelijke wensen/eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:35
naar welke router heb je zelf al gekeken ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 12:10

weebl

YARR!

Cisco Linksys E4200 :)

Zie koppeling.

[ Voor 29% gewijzigd door weebl op 15-01-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb zelf de E4200, en da's een prima ding hoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks, voornaamste is dat hij ook met upc werkt...die heeft een kabel input ipv telefoon.

Daarnaast snelheid, bereik en in te stellen voor nas mogelijkheden..

Bij upc hebben ze het over een Sitecom WL-582 of WL-351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Werkt prima met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Wij hebben ook eerst een Sitecom router gehad, welke we ook bij UPC zelf gekocht hadden. Deze begon na verloop van tijd kuren te vertonen en toen we de verhoging naar 120mb kregen werd het helemaal hopeloos.

Toen hebben we de E4200 gekocht, sinds we hem hebben (5 maanden ondertussen) nooit problemen mee gehad, we hebben hem zelfs nog nooit gereset geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:35
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:24:
thanks, voornaamste is dat hij ook met upc werkt...die heeft een kabel input ipv telefoon.

Daarnaast snelheid, bereik en in te stellen voor nas mogelijkheden..

Bij upc hebben ze het over een Sitecom WL-582 of WL-351
Ik weet niet of je bekent bent met linksys maar de instell mogenlijk heden voor zijn goed.
Zelf zou ik niet voor een Sitecom kiezen maar dat is persoonlijk. De E4200 is wel het top model van Linksys momenteel en heeft een goed berijk door middel van de 6 interne antenes heb je overal goed berijk :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke top..

zou deze ook een beter signaal rondsturen dan de time capsule..of is 5ghz ..5ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:24:
Een coax input heeft geen enkele router als je dat bedoeld. Los daarvan moet je bij UPC sowieso altijd het UPC modem gebruiken aangezien eigen modems uberhaupt niet werken. Je kunt natuurlijk een eigen router achter het UPC modem hangen maar volgens mij is die EPC3212 een modem / router waarvan je de router functie niet kunt uitschakelen.

Als je dat wilt doen zul je dan of je eigen router enkel als switch en accespoint moeten gebruiken of je krijgt een dubbel NAT wat niet echt handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm...ik heb nu dus een time capsule achter die epc3212 hangen...wat zorgt voor wifi (en opslag)

komt de synology dan tussen de epc3212 en tc?
of achter de tc?

en kan ik de epc3212 dusdanig instellen zodat ik de synology optimaal kan gebruiken?

of gaat dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
feit 1. De epc is een bridgemodem zonder router functie. Je kan er niets op instellen
feit 2. Die synology moet achter een router en dus niet tussen je epc en tc
feit 3. Je tc is je router en is al helemaal voorzien van de benodigde techniek (gigabit en wireless-n).
feit 4. Die synology sluit je aan met een kabel op de router (tc dus).

Ik zie eigenlijk niet waarom je een andere router zou moeten kopen. Kost je alleen maar extra geld.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 15-01-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb de E4200 met ziggo, 120/10Mbit/s, en al ben ik met 5 pc's torrents met each max 2500 connections aan't dowloaden, geen een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke thanks..dan kan ik eigenlijk vanuit mijn wifi (time capsule) naar de epc3212 en vanuit daar kom ik dan in de synology...

en zou een nieuwere router ook niet sneller zijn dan de time capsule...ondanks zijn 5 ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Oke is de EPC3212 is dus een bridged modem maar je hebt al een tc als router. Ik vraag me alleen af wat je nu precies sneller wilt maken dan. Voor zover ik weet is die tc een prima router. Heb je concreet snelheidsproblemen nu waardoor je een andere router overweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee opzicht niet, maar ik las op kieskeurig van de e4200 dat die zo snel is...dus maakte ik gelijk de overweging.

de instelling van poorten open zetten en rechten geven voor de nas gaan dus op de epc3212

gaat dat makkelijk op deze? een andere/nieuwere hiervoor is blijkbaar niet mogelijk ivm coax input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Niet zo snel? Vziw is de E4200 een van de snelste routers op dit moment.

Kieskeurig is denk ik nou niet de uitgelezen site om routers te vergelijken, meer voor blenders, strijkbouten en digitale fotolijstjes ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan je snelheid van routeren echt vergelijken?

5ghz hebben ze allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:01:
oke thanks..dan kan ik eigenlijk vanuit mijn wifi (time capsule) naar de epc3212 en vanuit daar kom ik dan in de synology...
nee
Om meerdere apparaten aan te sluiten (pc/laptop/nas/mediaplayer/tv/watdanook) heb je een router nodig.
Al deze apparaten sluit je aan op de router.

Jouw huidige modem heeft echter geen router functies. Jouw time capsule is de router. Je moet dus de synology op de time capsule aansluiten.
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:19:
de instelling van poorten open zetten en rechten geven voor de nas gaan dus op de epc3212
nee
Je modem is een bridge modem, je kan er niets op instellen.
Je moet poorten open zetten op de tc. Maar welke poorten wil je open zetten? Waarom wil je poorten open zetten? Ik heb het idee dat je niet helemaal weet waarvoor men uberhaupt poorten open zou kunnen zetten.

Maar vertel nou eens, waarom denk je een nieuwe router nodig te hebben. Wat ontbreekt er dan nu?
Waarom voldoet je time capsule niet?
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:33:
hoe kan je snelheid van routeren echt vergelijken?

5ghz hebben ze allemaal..
5Ghz, is de radio-frequentie waarop het netwerk werkt.
Je moet kijken of je een 150N of 300N netwerk hebt. Dat zijn de theoretische maximale snelheden (150Mbit/sec vs. 300Mbit/sec) die je door de helft moet delen.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 15-01-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam erop omdat een maatje van mij, zei dat hij heel zijn router van binnen en buiten om had gegooid, nadat hij zijn synology had geintergreerd in zijn netwerk...

ik wil dat nu ook, en dacht ik ga eens kijken naar mijn router...is een oud dingetje..
en dacht dat zal wel beperkingen met zich meebrengen..wellicht tijd voor een nwe...en 1 die nog sneller is dan mijn tc als ik bv. mijn tc verhuis naar boven..en dan puur voor back-up..

als ik nu poorten open wil gaan gooien voor de nas, gaat dat dan via de epc3212 of via de tc...de epc3212 neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:37:
ik kwam erop omdat een maatje van mij, zei dat hij heel zijn router van binnen en buiten om had gegooid, nadat hij zijn synology had geintergreerd in zijn netwerk...
Leuk dat hij dat doet.. maar gezien de omschrijving heb je geen idee wat dat maatje van jou nou exact gedaan heeft.
ik wil dat nu ook, en dacht ik ga eens kijken naar mijn router...is een oud dingetje..
en dacht dat zal wel beperkingen met zich meebrengen..wellicht tijd voor een nwe...en 1 die nog sneller is dan mijn tc als ik bv. mijn tc verhuis naar boven..en dan puur voor back-up..
Wat moet er sneller? Kan het uberhaupt wel sneller? Wat is dan nu de maxsnelheid van je laptop/pc? Waar loop je tegen aan?
Met elke router kan je poorten openen, dus daarvoor hoef je niets nieuws te kopen.
als ik nu poorten open wil gaan gooien voor de nas, gaat dat dan via de epc3212 of via de tc...de epc3212 neem ik aan..
Serieus.. Ik heb al tweemaal gezegd dat je op de epc niets kan instellen..
Het is geen router, er zijn geen poorten te openen omdat het ding niet met poorten werkt.
Lees nou eens rustig alle antwoorden van iedereen hier door. :)

Maar vertel eens, welke poorten zou je uberhaupt willen openen?
Weet je wel waarom je poorten moet openen?

[ Voor 4% gewijzigd door job op 15-01-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, mijn epc werkt dus puur als bridge...maar ik weet wel dat ik een poort open moet zetten om mijn nas van buiten af te kunnen bereiken...

als dat niet het geval is...is het wellicht beter om maar eerst de nas neer te gaan zetten, en dan te bekijken wat wel en niet werkt...aan de andere kant..wil ik nu gewoon een goede setting neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:44:
oke bedankt, mijn epc werkt dus puur als bridge...maar ik weet wel dat ik een poort open moet zetten om mijn nas van buiten af te kunnen bereiken...
Je hangt je nas aan je TC, en dan moet je de poort naar je Nas open stellen in je TC. Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke top...ik dacht dat ik beperkt was door mijn oude router.. ik ga maar eens een mooi nasje samen stellen..
(waarschijnlijk 212+ met 2 wd 2tb schijven
Pagina: 1