Cryptische titel, vervelende situatie.
Het is als volgt:
microSD kaart gekocht, 32GB, Kinston, Class 6.
Leuk kaartje, boel ruimte, snel.
En hij heeft wat kuren, lijkt het.
Ik heb de SD kaart momenteel in de Android telefoon van mijn vriendin zitten. HTC Sensation.
Ik kan alleen de kaart slecht gevuld krijgen met data en muziek.
Wat allemaal geprobeerd is:
- Mounten in de Android telefoon. Dit gaat meestal niet zo goed. Vaak wordt het kaartje niet gevonden of valt halverwege weg.
- Met de Micro-SD naar SD adapter in de laptop stoppen en zo volgooien met data.
In beide gevallen kan ik de kaart vullen met data via de laptop. Wanneer de kaart in de telefoon zit, selecteer ik de optie 'Disk Drive' waarna het een USB Mass Storage Device wordt. Wanneer echter de kaart daarna gemount wordt onder Android is de kaart telkens leeg.
Wanneer ik de kaart na vullen verwijder en mount onder OSX dan is de kaart ook leeg.
Dus de kaart raakt -blijkbaar- spontaan zijn data kwijt.
Ik heb al meerdere malen geprobeerd de kaart te formatteren via zowel OSX, Windows als onder Android.
Geen succes, het geheugenverlies blijft voortdoen.
Data varieert tussen 100MB en 30GB, alles raakt kwijt.
Heeft iemand ideeen of is de kaart toch een maandagochtendmodel?
Het is als volgt:
microSD kaart gekocht, 32GB, Kinston, Class 6.
Leuk kaartje, boel ruimte, snel.
En hij heeft wat kuren, lijkt het.
Ik heb de SD kaart momenteel in de Android telefoon van mijn vriendin zitten. HTC Sensation.
Ik kan alleen de kaart slecht gevuld krijgen met data en muziek.
Wat allemaal geprobeerd is:
- Mounten in de Android telefoon. Dit gaat meestal niet zo goed. Vaak wordt het kaartje niet gevonden of valt halverwege weg.
- Met de Micro-SD naar SD adapter in de laptop stoppen en zo volgooien met data.
In beide gevallen kan ik de kaart vullen met data via de laptop. Wanneer de kaart in de telefoon zit, selecteer ik de optie 'Disk Drive' waarna het een USB Mass Storage Device wordt. Wanneer echter de kaart daarna gemount wordt onder Android is de kaart telkens leeg.
Wanneer ik de kaart na vullen verwijder en mount onder OSX dan is de kaart ook leeg.
Dus de kaart raakt -blijkbaar- spontaan zijn data kwijt.
Ik heb al meerdere malen geprobeerd de kaart te formatteren via zowel OSX, Windows als onder Android.
Geen succes, het geheugenverlies blijft voortdoen.
Data varieert tussen 100MB en 30GB, alles raakt kwijt.
Heeft iemand ideeen of is de kaart toch een maandagochtendmodel?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021