microSD kaart met geheugenverlies

Pagina: 1
Acties:

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00
Cryptische titel, vervelende situatie.

Het is als volgt:
microSD kaart gekocht, 32GB, Kinston, Class 6.
Leuk kaartje, boel ruimte, snel.

En hij heeft wat kuren, lijkt het.
Ik heb de SD kaart momenteel in de Android telefoon van mijn vriendin zitten. HTC Sensation.
Ik kan alleen de kaart slecht gevuld krijgen met data en muziek.

Wat allemaal geprobeerd is:
- Mounten in de Android telefoon. Dit gaat meestal niet zo goed. Vaak wordt het kaartje niet gevonden of valt halverwege weg.
- Met de Micro-SD naar SD adapter in de laptop stoppen en zo volgooien met data.

In beide gevallen kan ik de kaart vullen met data via de laptop. Wanneer de kaart in de telefoon zit, selecteer ik de optie 'Disk Drive' waarna het een USB Mass Storage Device wordt. Wanneer echter de kaart daarna gemount wordt onder Android is de kaart telkens leeg.
Wanneer ik de kaart na vullen verwijder en mount onder OSX dan is de kaart ook leeg.

Dus de kaart raakt -blijkbaar- spontaan zijn data kwijt.
Ik heb al meerdere malen geprobeerd de kaart te formatteren via zowel OSX, Windows als onder Android.
Geen succes, het geheugenverlies blijft voortdoen.

Data varieert tussen 100MB en 30GB, alles raakt kwijt.

Heeft iemand ideeen of is de kaart toch een maandagochtendmodel?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:57

Sebazzz

3dp

Uit China geïmporteerd? Die dingen willen namelijk nog wel eens falen. Ik heb ook zo'n ding in mijn telefoon zitten, data schrijven zorgde voor corruptie elders. Gek genoeg is het nu vanzelf opgelost, hoewel grote bestanden kopieren en nandroid backups maken nog wel eens voor problemen zorgt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

SeatRider

Hips don't lie

Sebazzz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:36:
Uit China geïmporteerd? Die dingen willen namelijk nog wel eens falen. Ik heb ook zo'n ding in mijn telefoon zitten, data schrijven zorgde voor corruptie elders. Gek genoeg is het nu vanzelf opgelost, hoewel grote bestanden kopieren en nandroid backups maken nog wel eens voor problemen zorgt.
Met ^^, maar ook op marktplaats of beverwijk duiken goedkope imitaties op. Ze zien eruit als 32Gb, worden ook zo herkend, maar als je ze begint te vullen gaat het onherroepelijk mis.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb ook een Kingston kaart met problemen gehad.

Gewoon garantie claimen en om laten ruilen (als ie echt is).

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-01-2012 11:45 ]

• iichel
SeatRider schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:42:
[...]

Met ^^, maar ook op marktplaats of beverwijk duiken goedkope imitaties op. Ze zien eruit als 32Gb, worden ook zo herkend, maar als je ze begint te vullen gaat het onherroepelijk mis.
Inderdaad een Marktplaats.nl model.
We nemen contact met de verkoper op.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 19:11
Sebazzz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:36:
Niet falen, grote kans (zeker bij die advertised size) dat de kaart bij lange na fysiek geen 32GB is. Pure oplichting dus. Bekend issue op eBay, wat zich logischerwijs verspreid naar Marktplaats (al dan niet bewust door de verkoper aldaar).

Even testen met h2testw zou uitsluitsel moeten geven over de daadwerkelijke grootte.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Doet me denken aan goedkope chinese harddisks die er van buiten zo uit zagen:
Afbeeldingslocatie: http://files.sharenator.com/externalHD1_Fake_Hard_Drive-s500x344-159685-580.jpg
En van binnen zo:
Afbeeldingslocatie: http://files.sharenator.com/externalHD3_Fake_Hard_Drive-s500x344-159684-580.jpg

Het bleek zo te zijn dat je wel grote bestanden erop kon zetten, maar dat die 128mb stick in loop stond, dus je had alleen maar de laatste 128mb die je geschreven had erop staan :S

• iichel
Om meteen met termen als oplichting te gaan werken lijkt me wat te ver gaan.
Wellicht is het gewoon een minder modelletje.

Ik draai nu H2testw zoals Thralas suggereerde. We zijn inmiddels 8GB verder, nog 3 uurtjes te gaan.
Gelukkig is er veldrijden op TV :)

• iichel
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Warning: Only 31977 of 31980 MByte tested.
The media is likely to be defective.
1.9 GByte OK (4005234 sectors)
6.5 GByte DATA LOST (13829990 sectors)
Details:0 KByte overwritten (0 sectors)
0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
6.5 GByte corrupted (13829990 sectors)
0 KByte aliased memory (0 sectors)
First error at offset: 0x000000007a3ae400
Expected: 0x000000007a3ae400
Found: 0x0000000000000000
H2testw version 1.3

Dit is wat ik nu uit H2testw krijg. De eerste 1.9GB heb ik al vanaf het begin. Daarna groeide de LOST sectie tot 6.5GB op heden en groeit nog steeds.
Is dit een defecte kaart of een kaartje met minder GB's aan boord dan geadverteerd?

[ Voor 8% gewijzigd door iichel op 15-01-2012 17:49 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zou zeggen vul dat kaartje met het maximum van de opgegeven capaciteit en vergelijk de bestanden dan met een echt file compare utility. Dat geeft je de meest 'harde' informatie.

Ikzelf gebruik Beyond Compare.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Of gebruik hashes zoals md5, dan hoef je geen volledige compare te doen.

Verwijderd

Ziet er uit als een gefakete 2gb.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Henk007 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:30:
Of gebruik hashes zoals md5, dan hoef je geen volledige compare te doen.
Hoe denk je dat die hashes berekend worden?

Juist. Door het volledige bestand te lezen... EN!!! daar nog een extra berekening mee uit te voeren. Dat zal niet echt voordeel bieden boven een simpele 'compare'. ;)

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07-2025
Bij een fake kun je hem meestal ook niet meer formateren op de oorspronkelijke grootte.
Probeer maar eens te formateren (fat32) onder windows en kijk of hij wel 32 GB aangeeft.

• iichel
jobr schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:03:
Bij een fake kun je hem meestal ook niet meer formateren op de oorspronkelijke grootte.
Probeer maar eens te formateren (fat32) onder windows en kijk of hij wel 32 GB aangeeft.
Zolang de controller 'denkt' dat het om 32GB gaat, gaat het formatteren prima.
Ik heb zojuist de volledige test afgerond. Er is 2GB bruikbaar en 30GB niet bruikbaar.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01 13:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dus komt erop neer dat je bent opgelicht. Wat was de prijs als ik vragen mag, misschien te mooi om waar te zijn?

---RAWE CEEK!!!---

• iichel
Er is €25 voor betaald. Ik ga uit van geen slechte intentie van de koper.

De verkoper heeft toegezegd een ruil te doen met een goed model. Ik heb NAW en andere gegevens dus als het goed is gaat dit wel goed aflopen.

Pagina: 1