Met een samenkopenactie van dik twee jaar geleden heb ik een Denon AVR1909 aangeschaft, een jaar later is deze 'geupgrade' naar een AVR2309. De 2309 heeft de mogelijkheid om er een andere eindversterker op aan te sluiten, wat meer mogelijkheden qua upgrades met zich mee zou brengen. Nu heeft het upgrade virus opnieuw toegeslagen en vraag ik mij wat ik moet doen....
Voor de Denons heb ik een NAD 310, een NAD T750/T550 en een NAD L73 gehad in combinatie met Mission en KEF luidsprekers. Thans aangesloten op mijn 2309 zijn:
Nu heb ik veel gelezen/gezien over een Philips AVR9900 (€399) en een NAD T747 (€599) en de overeenkomsten/verschillen tussen beide. De Philips is qua firmware een stuk beperkter dan de NAD maar schijnt als bastaard qua klank identiek aan de NAD zijn. Mogelijk dus een oplossing voor mijn probleem.
opties:
Ik kan dus mijn Denon verkopen en een Philips/NAD terugkopen: is de meerprijs van €200 de NAD aan te bevelen tov de Philips (FEAR?)
Ik koop een tweedehandse NAD eindversterker en gebruik mijn Denon als pre-amp, nadeel is meer apparatuur/lagere WAF, maar misschien meer paden voor upgrades. EDIT: bij RAF is een NAD C245BEE maar €299 en past in het upgrade budget, maar wat is de invloed van de Denon als pre-amp op het geluidsbeeld?
Kortom, wie heeft een advies of een ander optie aanhalen om mij mijn emotie in de muziekbeleving weer terug te geven?
Voor de Denons heb ik een NAD 310, een NAD T750/T550 en een NAD L73 gehad in combinatie met Mission en KEF luidsprekers. Thans aangesloten op mijn 2309 zijn:
- Indianaline TESI 504 Fronts,
- REL Quake
- Monitor Audio Radius Center
- Argon 6120s Rears
- Chario Syntar T100 in ZONE2
opties:
Ik kan dus mijn Denon verkopen en een Philips/NAD terugkopen: is de meerprijs van €200 de NAD aan te bevelen tov de Philips (FEAR?)
Ik koop een tweedehandse NAD eindversterker en gebruik mijn Denon als pre-amp, nadeel is meer apparatuur/lagere WAF, maar misschien meer paden voor upgrades. EDIT: bij RAF is een NAD C245BEE maar €299 en past in het upgrade budget, maar wat is de invloed van de Denon als pre-amp op het geluidsbeeld?
Kortom, wie heeft een advies of een ander optie aanhalen om mij mijn emotie in de muziekbeleving weer terug te geven?
[ Voor 3% gewijzigd door ransbal op 15-01-2012 11:34 ]