Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

Glasvezel internet via KPN. Hiervoor heb ik een Thomson TG789vn.
Ik heb achter de Thomson router een Linksys E2000 hangen voor een intern netwerk
Ik heb een NAS (Synology DS211j) aangesloten op de Linksys waar een website op draait.
Het probleem wat ik heb is dat ik de website niet via internet kan benaderen.

De Linksys heeft IP 192.168.2.3 gekregen van de Thomson.
De website draait op de NAS met IP 192.168.0.50, wat een statisch IP adres is vanuit de Linksys
Op Linksys heb ik oa de port 80 geforward naar 192.168.0.50.
Als ik in IE naar 192.168.0.50 surf, krijg ik de website te zien.
Als ik in IE naar 192.168.2.3 surf, krijg ik ook de website te zien. Mijn conclusie is dat de port forwarding van de Linksys werkt.

Op mij Thomson heb ik ook de port forwarding (oa port 80) ingesteld en via ‘Delen van spelen & toepassingen’ dit toegewezen aan de Linksys. Dan verwacht ik dat als ik naar mijn eigen IP ga, dat ik de website te zien krijg, maar ik krijg niets.

Ik heb hiervoor dezelfde situatie gehad, maar dan met een Sitecom router (WL-351). Deze router heb ik vervangen voor de Linksys ivm instabiele WIFI van de Sitecom. Hier had ik op gelijke wijze alles ingesteld waar het werkte.

Iemand tips waarnaar ik kan kijken om mijn website weer extern benaderbaar te krijgen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-07 20:49

Robtimus

me Robtimus no like you

Heb je het getest vanaf je eigen netwerk naar je publieke IP, of vanaf ergens anders? In het eerste geval werkt het vaak niet omdat je daarvoor eerst NAT loopback moet instellen. Dwz dat als jij verbinding maakt vanaf een PC in het netwerk naar het publieke IP, dat dit wordt omgezet als ware het een verbinding van het publieke IP naar de server. Of dit kan in jouw apparaten en zo ja hoe kan ik je niet vertellen, dat verschilt per device.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs