Toon posts:

Geluid over HD 4870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Sinds enkele dagen heb ik een pc op mijn tv aangesloten.Dit werkt allemaal prima op 1 ding na,en dat is het geluid.Ik had zelf vernomen dat ik het geluid ook over de hdmi kabel kon laten lopen maar op 1 of andere manier doet hij dit niet.Hieronder de setup van de pc,

Amd 7750 BE
Asus M4a 785 Moederbord
4 gb Adata
XFX hd 4870 1 GB

Nu heb ik de pc aangesloten op de tv via een dvi-hdmi kabel.Ook in de geluidsopties zie ik dus wel dat hij geluid doorgeeft maar helaas hoor ik niks.
Nu ben ik al een paar dagen aan het k*tten met software en instelling maar ik kom er maar niet uit.Ook brengt google mij geen oplossing.

Misschien dat er iemand is die hiermee ervaring heeft of ik misschien een simpele instelling over het hoofd zie of iets dergelijks....

Mvg,

Daniel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij je 4870 zit een DVI > HDMIverloopstukje meegeleverd. deze moet je gebruiken zodat hij ook het geluid doorgeeft. Daar kun je dan gewoon een standaard HDMI kabel op inprikken.
Veel van die andere kabels werken niet met geluid.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 21:38
Denk dat wat Terw zegt klopt, en volgens mij is er verdraaid moeilijk of duur aan zo een stukje te komen, dus ben je het kwijt of heb je het nooit gehad, dikke helaas pindakaas...

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24
Sjah schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:53:
Denk dat wat Terw zegt klopt, en volgens mij is er verdraaid moeilijk of duur aan zo een stukje te komen, dus ben je het kwijt of heb je het nooit gehad, dikke helaas pindakaas...
Duur? Deze heb je voor 3 euro thuis. In de beschrijving staat erbij dat deze ook audio ondersteund :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 21:38
eBay Hong Kong, dat noem ik met nogal wat moeite eraan zien te komen, tis niet dat je even bij Mycom langsloopt.

ok, en nVidia dingen dan, is deze wel audio-doorlatend?

[ Voor 59% gewijzigd door Sjah op 23-01-2012 21:03 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Dat hoeft niet duur te zijn... ik heb er volgens mij al twee in de la liggen thuis. Als je even een verzoekje dit in bijvoorbeeld de pricewatch, dan zal er vast iemand zijn die er eentje kan missen. Maar zoals Terw_dan al aangeeft, bij de kaart van de TS is die adapter ook geleverd... dat kan niet anders.
Pagina: 1