Voltage veel hoger, snelheidswinst gering.

Pagina: 1
Acties:

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 09:02
Mijn duronneke 800 staat op dit moment op mijn MSI K7Pro 2-a ingesteld op 1,725 V x 9 x 105 mhz = 945 Mhz. De L7 brug heb ik gisteren weer schoongepoetst, maar ik vind een sprong van standaard 1,6 V naar 1,725 wel erg veel, om 150 mhz harder te komen. Is er iemand, die nog hoger komt met zijn Duron 800? Als ik me L7 inkleur, kan ik wel booten op bijvoorbeeld 1000 mhz, maar zodra er gewerkt moet worden, BSOD bij opstarten windhoos. Mijn overige voltages blijven stabiel 5 en 12 volt (net ietsjes meer zelfs)
Iemand die weer, wat we hier aan kunnen doen?

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Niet moeilijk doen over voltage.

Een vriend en mede-AntWorker van mij heeft zijn door mij overgeklokte Duronneke op 1000 lopen.

1,8v, 100MHz bus en een SuperOrb. Werkt perfect!

O, ja, het is een 800 normaal

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02
De spanning maakt helemaal niet uit zolang je het ding maar koel houdt.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• basjuh
Ik heb ook een "normale" duron. Ik denk, dat het niet aan mijn temperatuur kan liggen. Ik heb me kast openstaan en een simpelke koeler erop, die van een oude 12 cm voedingskoeler koude lucht krijgt angevoerd. Mijn temp ligt dus stressed op 35 grden ofzo. Dat is toch laag zat?

Weet t soms wel beter

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:33
Yep, voltage kan max. tot 1,85V en als je temp nu 35c stressed is gaat dat wel goed. Voltage verhogen naar 1,85V en dan op 1GHz posten :)

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 21:23

Lord_aragorn

Nu in 2D!

Idd, mijn Thunderbird 700, loopt lekker op 893Mhz. En dit bij een Cvolt van 1,85 en geen probleem hoor..

En dan heb ik dus nog niet eens zo'n vette cooler?! Gewoon een coolermaster 1,2 GHz

Verwijderd

Hier is de cooler wel wat vetter,
maar om boven de 900 uit te komen heb ik een hogere Vcore nodig.
(Duron 600 met standaard 1,60 volt)

900 op 1.625
1000 op 1.850

Het hangt er helemaal vanaf wat jouw CPU aankan !!

... en je moet met bv Prime95 de machine een nachtje laten testen voor rekenfouten, om te zien of de zaak niet te ver is overgeklokt.

Als vuistregel kun je er een beetje van uitgaan dat als je net stabiel Windows in komt, er nog ca. 0,035 Volt bijmoet om zonder rekenfouten te draaien.

Dus net tussen de 0,025 (één spannings stapje) en 0,050 (twee stapjes) in....
8-)

Verwijderd

Zie onder

Verwijderd

mijn duron 700 loopt nu ook op 950 em met 1,8 volt en redelijk simpele koeler draait perfect. alleen mijn voedingsfan is tering luidruchtig :( dus die ga ik ook maar ff vervangen :P dus het lijkt me dat jij niet zoveel problemen moet jij hebt duron 800

• basjuh
Okee, hoger Voltage was voor mij duidelijk. Maar hebben jullie wel of niet de L7 bruggetkes ingekleurd? ZOdat ie post op een hoger voltage. Als ik dat doe, kan ik wel posten op 1 ghz, zij het, dat ie dan sosm opstart met 600 mhz. ik zal eens kijken. Waar kan ik die test trouwens vinden? Is dat vrij verkrijgbaar? (Prime95) en draait dat ook onder win2k c.q whistler?

Weet t soms wel beter

Verwijderd

nope mijn L7 bruggjes zijn niet aangeraakt :P en heb al op 1000mhz gedraait maar dan moet voltage hoger en een andere koeler vond die ook wel lekker maar dat komt nog wel

Verwijderd

Dat inkleuren van de L7 bruggen is voor een Asus A7V of Abit KT7 niet nodig, wel voor een MSI bord....

Verwijderd

De spanning maakt helemaal niet uit zolang je het ding maar koel houdt
Das onzin. Als ik mijn voltage nu op 1,6 zet start windows niet eens op. Bij 1,7 is ie al vet instabiel. Hoger voltage is bij een Duron zeker beter als je em overclocked. In tegenstelling tot de Athlon. Die moet soms zelfs minder hebben.
Pagina: 1