Whatsapp ontvangst vertraging in iOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVeldman
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 18:45
Beste Tweakers,

Ik heb mijn best gedaan met de zoekfunctie, maar kan geen gelijk topic vinden.

Als ik in iOS een SMS ontvang staat deze altijd als het ware direct op mijn telefoon. Als ik dan naar mijn inbox ga dan is die SMS er direct beschikbaar om te lezen. Als ik bijvoorbeeld een Whatsapp bericht ontvang, dan krijg ik hier uiteraard een melding van (als dit zo ingesteld is met een preview). Maar als ik dan vervolgens naar Whatsapp ga en dan het gesprek open, dan is dit bericht er niet. Het moet dan nog binnengehaald worden. Dit vindt ik best storend. Het meest storende ervan is als je slecht bereikt hebt dat je een melding krijgt van een Whatsapp bericht en als je dan naar Whatsapp gaat dat je door de slechte verbinding soms wel een uur moet wachten voor het er is.

Is dit anders in te stellen of is dit gewoon zoals de Whatsapp applicatie is ontworpen

PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09

InFamous

excommunicado

Ik heb zelf een iphone met whatsapp en heb totaal geen problemen. Probeer is de firewall modus uit te zetten bij instellingen. Misschien dat het dan wat beter word.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:33
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:17
@mvdam; mooie uitleg! zo leer ik hier nog wat :)
Het „probleem” komt bij mij af en toe ook wel eens voor. (minder dan 1 keer per week) Het is jammer maar echt druk maak ik mij er niet om. Komt eigenlijk net zo vaak voor als een sms, die niet of veel later aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 10:09
Eindelijk iemand met hetzelfde probleem! Ik dacht al dat ik de enige was die me eraan irriteerde ;) Ik vind het vooral vervelend als ik het bericht wil ga lezen op het moment dat ik geen bereik meer heb (vaak op universiteit), en het dus wel in de preview op mijn toegangsscherm staat, maar het hele bericht lezen, ho maar.

Ik kan me vinden in de uitleg van mvdam en snap ook wel hoe het werkt, maar met iMessage gaat het wél goed. Dat is net zo goed dataverkeer als Whatsapp (niet exact hetzelfde natuurlijk, maar vergelijkbaar), en dan krijg ik toch echt de indruk dat Whatsapp gewoon niet zo goed is geïntegreerd in de multitask van een iPhone zoals iMessage dat is. Als iMessage het bericht direct kan afleveren bij een melding moet dat met Whatsapp toch ook kunnen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op Android is er ook geen vertraging tussen notification en in Whatsapp het bericht zien. Is dit dan specifiek voor iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:46
Bij android draait whatsapp op de achtergrond en haalt dan het berichtje op. Bij iOs niet, daar hangt het van de app af of het op de achtergrond door mag blijven draaien. De meeste apps worden bevroren als je op de home button drukt. Als een app op de achtergrond mag doordraaien wordt hier meestal om gevraagd, of is het een app instelling (zoals bij tomtom, die kan dan de gps blijven gebruiken op de achtergrond).

Whatsapp wordt bevroren. Dat heeft de ontwikkelaar zo geprogrammeerd. In mijn ogen is dat ook prima, door het push systeem van iOs hoeft whatsapp ook niet te draaien (je kunt whatsapp gewoon killen, maar je berichtje krijg je gewoon gepushed). Anders zou whatsapp veel meer energie gebruiken.

Volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aghanim schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:14:
Op Android is er ook geen vertraging tussen notification en in Whatsapp het bericht zien. Is dit dan specifiek voor iOS?
Come again? Ik heb een HTC Desire HD met Android, maar ik merk precies het zelfde. Of mis ik dan een instelling :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

The Eagle schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:31:
[...]

Come again? Ik heb een HTC Desire HD met Android, maar ik merk precies het zelfde. Of mis ik dan een instelling :?
Dan heb je syngronisation niet aan staan in je instellingen

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik had een DHD en nu een Galaxy Nexus en zodra ik een notification sound hoor en Whatsapp open staan de nieuwe berichten er direct in, zonder vooraf laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:33

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb met mijn 3GS met iOS 4 hetzelfde. Heel irritant. Dacht al dat het kwam omdat mijn iphone sowieso niet meer vooruit te branden is tegenwoordig. Durf niet eens naar iOS 5.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33
iOS 5 schijnt op 3gs juist sneller te zijn dan 4.3.3 of lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVeldman
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 18:45
Wat Jelle zegt heb ik dus inderdaad ook op sommige momenten dat ik het later wil of ga lezen en dan niet of niet voldoende bereik heb waardoor ik dus moet wachten tot ik wel weer bereik heb terwijl de push notificatie nota bene een preview van het bericht geeft. De inhoud is dus al bekend.

Ik kan mij ook vinden in de uitleg van mvdam en moet het er maar mee doen zoals Whatsapp nu draait. Wellicht gaat dit nog anders worden in de toekomst maar het zit er dik in zoals ik nu denk te begrijpen hoe het werkt dan het dan veel meer energie gaat gebruiken.

Topic kan gesloten worden

PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
jelle. schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:10:
Eindelijk iemand met hetzelfde probleem! Ik dacht al dat ik de enige was die me eraan irriteerde ;) Ik vind het vooral vervelend als ik het bericht wil ga lezen op het moment dat ik geen bereik meer heb (vaak op universiteit), en het dus wel in de preview op mijn toegangsscherm staat, maar het hele bericht lezen, ho maar.

Ik kan me vinden in de uitleg van mvdam en snap ook wel hoe het werkt, maar met iMessage gaat het wél goed. Dat is net zo goed dataverkeer als Whatsapp (niet exact hetzelfde natuurlijk, maar vergelijkbaar), en dan krijg ik toch echt de indruk dat Whatsapp gewoon niet zo goed is geïntegreerd in de multitask van een iPhone zoals iMessage dat is. Als iMessage het bericht direct kan afleveren bij een melding moet dat met Whatsapp toch ook kunnen lijkt me?
Ik denk dat de Whatsapp servers gewoon vele malen slechter zijn dan de Apple servers. iMessage werkt bij mij altijd uitstekend, heerlijk en zonder gedoe. Whatsapp merk ik dit probleem idd soms ook nog wel eens. Maar goed, je kan iMessage helaas niet i.c.m. andere telefoons gebruiken dan de iPhone, dus moet je wel met Whatsapp blijven kloten.

Maar goed, ik neem het voor lief, ik kan tenminste lekker veel blijven versturen, en het kost me niets.

• jelle.
Ik weet niet hoe of wat, maar ik heb het idee dat dit probleem (deels) is opgelost met iOS 6. Sowieso lijkt er een flinke snelheidswinst te zitten in het unlocken van homescreen tot het 'laden' van Whatsapp (als ie meteen daarheen schakelt), en als ik het nu zo test dan heb ik ook niet meer die dubbele 'aankomst' van berichten.

Meer mensen dit gemerkt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05:36
jelle. schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:25:
Ik weet niet hoe of wat, maar ik heb het idee dat dit probleem (deels) is opgelost met iOS 6. Sowieso lijkt er een flinke snelheidswinst te zitten in het unlocken van homescreen tot het 'laden' van Whatsapp (als ie meteen daarheen schakelt), en als ik het nu zo test dan heb ik ook niet meer die dubbele 'aankomst' van berichten.

Het lijkt inderdaad iets sneller te zijn, maar met dat geweldige T-mobile vaak geen bereik, en dus kan ik ze toch niet helemaal lezen. Zou mooi zijn als Apple andere applicaties ook meteen de boel zou laten wegschrijven, want nu zie ik in de push hele verhalen, maar kan ik het niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Laden lijkt inderdaad wel wat sneller te gaan, het valt mij wel op dat ik de afgelopen dagen (voor mijn gevoel sinds iOS 6 op iPhone 4) wat problemen heb met het ontvangen van berichten. Soms krijg ik berichten pas uren nadat ze verzonden zijn binnen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ik heb ook issues met Whatsapp en iOS6.
Berichten komen laat aan, en traag binnen.
Versturen van berichten en foto's is soms onmogelijk, dan moet Whatssapp opnieuw gestart worden.
Dubbele meldingen wanneer berichten binnenkomen..

Met iOS 5 had ik hier geen last van, meer mensen met deze issues?

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb sinds over op iOS6 steeds dat Whatsapp de tijdsindicatie (huppelepup laatst gezien om --:--) niet meer laat zien. Opnieuw geïnstalleerd, etc.. Mag allemaal niet baten. Hopelijk komt Whatsapp snel met een bug-fix :-)

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:29
Mobomonster schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:05:
Ik heb sinds over op iOS6 steeds dat Whatsapp de tijdsindicatie (huppelepup laatst gezien om --:--) niet meer laat zien. Opnieuw geïnstalleerd, etc.. Mag allemaal niet baten. Hopelijk komt Whatsapp snel met een bug-fix :-)
Dat kan je zelf instellen. Als je het instelt, dan zien anderen geen tijdsindicatie meer bij jou, maar jij ook niet bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Instelling staat aan, anderen zien hem wel bij mij staan

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
jelle. schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:25:

Krijg juist vaak dubbele berichten binnen van mensen met een Apple device (heb zelf een Android). Dan krijg je wat binnen, antwoord je er op en hoppa, weer diezelfde tekst die net al was binnen gekomen er meteen onder. Soms ook gewoon meervoudige teksten, dus niet eens alleen de allerlaatste. Echt heel vaag. Die mensen draaien allemaal niet op iOS6 trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 01-10-2012 16:39 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 12:43
Dit is een algemene Whatsapp server storing, niet specifiek voor iOS of Android o.i.d. maar het probleem ligt bij Whatsapp zelf.
Heb namelijk (en met mij vrijwel de hele omgeving) hetzelfde, sommige mensen hebben wel een tijdsindicatie sommigen niet soms werkt het wel soms niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Laatste dagen werkt het bij mij ook vrij beroerd met berichten die niet aankomen. De app zelf loopt ook niet helemaal lekker, heeft echt heel hard een iOS 6 update nodig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Als je whatsapp verwijdert en opnieuw download, krijg je dan wel weer al je chats terug?
Hij kan bij mij geen verbinding meer maken.
Heb whatsapp helemaal afgesloten en ook de iphone herstart, maar niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Scirocco schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:47:
[...]

Als je whatsapp verwijdert en opnieuw download, krijg je dan wel weer al je chats terug?
Hij kan bij mij geen verbinding meer maken.
Heb whatsapp helemaal afgesloten en ook de iphone herstart, maar niets werkt.
WhatsApp Status ‏@wa_status
System currently having problems. Will update you as we learn more. Sorry for the downtime.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Tutti-frutti schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:50:
WhatsApp Status ‏@wa_status
System currently having problems. Will update you as we learn more. Sorry for the downtime.
Inderdaad

Voordat je drastische maatregelen neemt, gewoon eerst eens rustig afwachten of er niet toevallig aan de achterkant wat aan de hand is (en die kans is groter) ;)

Wel mooi.
Ik had er gisteravond ook last van, dat ik midden tijdens een gesprek ineens geen verbinding meer had of kon krijgen...
Dan heb je ineens het idee dat je heel erg onthand bent, als gewoon een app'je het even niet meer doet. :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillz schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:48:
[...]
Wel mooi.
Ik had er gisteravond ook last van, dat ik midden tijdens een gesprek ineens geen verbinding meer had of kon krijgen...
Dan heb je ineens het idee dat je heel erg onthand bent, als gewoon een app'je het even niet meer doet. :)
Je kan altijd nog bellen of sms-en toch? ;)
Pagina: 1